רציתם מודיעין? אולי תגיעו לקרבי: עד שלוחמים חרדים יצטרפו לצה"ל, ולנוכח מצוקת כוח האדם, בעיקר במערך הלוחם, הצבא מוציא לפועל מהלך חדש שיעניין מתגייסים רבים, וגם את הוריהם - בשל המחסור בלוחמים, הוחלט בצבא לצמצם באופן דרמטי את מכסות בעלי הפרופיל הקרבי עם נתונים גבוהים שהופנו ליחידות הטכנולוגיות בצה"ל, כמו 8200 ו-81 באגף המודיעין וכן באגף התקשוב, ולהסיט אותם לזרוע היבשה לשמש כלוחמים, כך נודע ל-ynet ול"ידיעות אחרונות".
1 צפייה בגלריה
yk13976749
yk13976749
ב-8200 מזהירים: "המהלך עלול לפגוע באיכות החיילים"
(צילום: דובר צה"ל)
מדובר במאות תקנים בסך הכל של כוח האדם האיכותי ביותר שיש לצבא, בני נוער בעלי דפ"ר של 70 ומעלה ובעלי רקע מתאים, לרוב של 5 יחידות לימוד במתמטיקה. בצבא מדגישים כי מועמדים לשירות בעלי פרופיל קרבי שקיבלו זימון לפרויקטים הרלוונטיים בחיל המודיעין ימשיכו בתהליך כרגיל, אבל בסופו מספר המתקבלים יהיה נמוך הרבה יותר.
התפיסה בצה"ל שאפשרה עד כה את המהלך הייתה שאם במיונים המקדימים מאותרים גאונים המתאימים, למשל, ליחידת הסייבר, והם עברו את כל המבחנים, אז "עדיף לצבא שיהיו בסייבר ההתקפי על חשבון עוד לוחם בצנחנים או אפילו ביחידה מובחרת", כפי שהסבירו בכירים בצבא. לדבריהם, זאת הייתה החלטה נכונה לשעתה, כשהצבא האמין שהוא יכול להיות קטן אל מול האיומים.
ביחידת 8200 הביעו תרעומת על ההנחיה החדשה שהתקבלה מאגף כוח אדם. "אנחנו מבינים שחסרים לוחמים, אבל עכשיו המאתר יקטן וזה עלול לפגוע באיכות החיילים באותם מערכים ייחודים", אמרו.
פתיחת הרצאות פרופיל קרבי ליחידות הטכנולוגיות יצרה מאבק על כוח האדם האיכותי בינן לבין קורס טיס למשל, לאחר שבחיל האוויר זיהו מגמה של מועמדים שעברו את המיונים לקורס טיס ול-8200 ולבסוף העדיפו לשרת בחיל המודיעין. ההחלטה החדשה תגדיל את פוטנציאל המאתר האיכותי גם בקורס טיס. גורמים בצה"ל אישרו את הפרסום ואמרו כי בצל המלחמה ועל רקע הצורך המיידי בלוחמים נוספים, הוחלט לצמצם את המכסות לתפקידים תומכי לחימה עבור מלש"בים בעלי פרופיל קרבי. חשוב להבהיר כי המיונים למסלולים השונים, ביניהם גם המיונים לאמ"ן, לא נעצרו, וכל מלש"ב שעומד בקריטריונים מקבל זימון למיונים, אך צה"ל אכן מצמצם את המקומות במסלולים הללו עבור מלש"בים בעלי פרופיל קרבי.
פורסם לראשונה: 00:00, 26.06.24