סגן נ' וסגן ג' לא חלמו לשרת כטייסים בחיל האוויר, אבל בקרוב יעמדו זה לצד זה כבוגרי מגמת הקרב בטקס הסיום של קורס הטיס, וספק אם מישהו יצליח להבחין ביניהם.
נ' ו-ג' צפויים להפוך לצמד טייסי הקרב הראשונים בחיל האוויר שיסיימו יחד את אותו קורס טיס – כתאומים זהים. השניים, תושבי קיבוץ בעמק חפר, התקשו להתנתק זה מזה כילדים וגם כנערים שהצטיינו בקבוצת כדורסל בליגה הלאומית. לקראת הגיוס הם ויתרו על מעמד של ספורטאים מצטיינים כדי לשרת בתפקיד קרבי משמעותי, וזומנו יחד לגיבוש לקורס הטיס. בניגוד לבוגרים אחרים, אין להם במשפחה טייסים נוספים, לאחר שאחיהם הגדול התחיל בעבר את הקורס ונפל.
1 צפייה בגלריה
yk13977178
yk13977178
"גם הציונים שלנו היו דומים". סגן נ' וסגן ג'
(צילום: דובר צה"ל)
"התכוננו יחד לגיוס ועשינו שנת שירות", סיפר ג'. "אחרי שגדלנו על כדורסל הבנו שזה לא החלום שלנו, ושנינו רצינו להיות לוחמים. רצינו בהתחלה לשייטת, עברנו ביחד את הגיבוש לשייטת וגם לקורס טיס ובסוף, אחרי הרבה מחשבה, העדפנו להתקבל יחד לקורס טיס, ומשם פשוט התגלגלנו".
"ברוב שלבי הקורס לא היינו באותו צוות וגם בגיבוש היינו די בנפרד", הוסיף נ'. "עברנו חוויות דומות אבל במקביל". את השנה הראשונה וגם את שנת ההשכלה לתואר הראשון הם השתדלו להעביר יחד. "יש לנו צחוקים לאורך הקורס ומושגים משותפים. תמיד יש עם מי לפרוק ולשתף וזה נכס גדול", הם מספרים. השניים משתפים שהחלק הכי קשה בקורס היה לעבור אותו בזמן מלחמה: "להיות בהכשרה ולא לתרום למאמץ המלחמתי היה קשה לנו, במיוחד כשיתר החברים שלנו משרתים ביחידות מובחרות". "היו מדריכי טיס שהתבלבלו כשעליתי מיד אחרי אחי, והם חשבו שהוא שוב עלה", מציין ג'. "גם הציונים שלנו היו די דומים בסוף".
פורסם לראשונה: 00:00, 26.06.24