חוק הארכת שירות המילואים תוכנן לעלות להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי האחרון, ולהיות מאושר בקריאה שנייה ושלישית. בכך ניתן היה להאריך את הוראת השעה המאריכה את גיל הפטור ממילואים ללוחמים בשנה נוספת - לוחמים היו מקבלים את הפטור בגיל 41 וקצינים בגיל 46 - ולשמר את כוח האדם הנחוץ למלחמה הנמשכת בצפון ובדרום, ולשמירה על השקט ביהודה ושומרון.
1 צפייה בגלריה
יולי אדלשטייןף כוחות  צה"ל בעזה
יולי אדלשטייןף כוחות  צה"ל בעזה
אדלשטיין לא ערך הצבעה על החוק. כאלף לוחמים ישתחררו משירות
(צילום: אלכס קולומויסקי, דובר צה"ל)
אלא שיו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, הודיע בתום הדיון שבו אמור היה החוק לעבור הכנה להצבעות במליאה, כי לא יערוך הצבעה על החוק בוועדה כיוון שלא הושגה "הסכמה רחבה". בעקבות כך, ביום ראשון תפוג הוראת השעה, ולוחמי מילואים בגיל 40 יהיו פטורים משירות מילואים. ההערכות: כ-1,000 חיילי מילואים יוכלו להשתחרר לבתיהם.
ההסכמה הרחבה שאותה ניסה אדלשטיין להשיג נסדקה כאשר בסיעת המחנה הממלכתי הודיעו כי הם מוכנים להארכה של שבועיים בלבד, ולא בשלושה חודשים כפי שביקשה הצעת החוק. לדברי ח"כ גדי איזנקוט, הארכה של שבועיים תאפשר להם לעקוב אחרי ההתפתחויות בחוק הגיוס הנדון באותה ועדה, ובהתאם להן יוכלו לשקול את דעתם באשר לחוק הארכת המילואים.
במפלגת יש עתיד אמרו כי "לא נסכים שמשרתי המילואים יישאו לבד בנטל, ויצאו למילואים כבר בפעם השלישית, בעוד ציבור שלם פטור משירות. הקואליציה בשתיקתה בוועדה ממשיכה להפקיר את אנשי המילואים ואת צה"ל ושומרת על האינטרסים הפוליטיים שלה במקום על אזרחי ישראל. חרפה לאומית".
פורסם לראשונה: 00:00, 28.06.24