בשבוע הבא, מבטיחים לנו, המחאה צפויה להסלים, השביתה הגדולה תשתק את המדינה. תסריט הרחובות הבוערים של ראשי המחאה שנדחה בעקבות המלחמה וגניזת הרפורמה, חוזר בגדול. רוב האנשים שמשתתפים במחאה נגד הממשלה הם ישראלים נורמטיבים שישראל יקרה להם. הם מגיעים מתוך תחושת דחיפות נוראית. מודאגים באמת. תמצאו אותם בהפגנות עם דגל וחולצת חטופים, מלח הארץ. אבל לא רק הם שם. הגרעין הקשה של ארגוני המחאה החליט בשבועות האחרונים לחצות את הגבול. בשבוע שעבר נעצר מפגין שהחליף מנעול של שער הסמוך לבית נתניהו בקיסריה, פעיל מחאה אחר עוכב לחקירה כשצילם את הבית מקרוב, הקריאות חריפות מאי פעם. מזכירות ימים חשוכים. דיקטטור, צורר, בוגד.
צריך לומר, הממשלה הזאת והעומד בראשה עשו הכל כדי לערער את אמון הציבור במקבלי ההחלטות. נתניהו הוא ראש ממשלה שעסוק בפוליטיקה יותר משהוא עסוק בחטופים. שמבזבז שעות בשיחות עם חברי כנסת כדי להבטיח את יציבות הקואליציה. שמאפשר להעביר חוקים מושחתים. שפירק במו ידיו את ממשלת האחדות. שישב בשבוע שעבר בראיון בלעדי באולפן טלוויזיה אוהד ודיבר נטו לבייס. ראש ממשלה שאחראי למחדל הגדול בתולדותינו. ראש ממשלה שצריך ללכת הביתה.
1 צפייה בגלריה
הפגנה בצומת קפלן בתל אביב
הפגנה בצומת קפלן בתל אביב
הפגנה בצומת קפלן בתל אביב
(צילום: REUTERS/Eloisa Lopez)
רק שבינתיים על הגבול הצפוני יושב האויב האכזר והמתוחכם ביותר שישראל פגשה מעולם וצופה בנו מתקוטטים. אפשר לומר הכל על חסן נסראללה, פראייר הוא לא. גם לא הבוסים שלו באיראן שרצים בספרינט לפצצה. "ישראל לא עוסקת בפצצה האיראנית", אמר לי השבוע אחד מראשי מערכת הביטחון לשעבר, מומחה עולמי לנושא. "הזירה האיראנית נטושה לחלוטין. איראן מתקינה עוד 1,400 צנטריפוגות, הסוכנות לאנרגיה אטומית כבר לא תוכל לתת התראה כשמשטר האייתולות יחליט לפרוץ לפצצה״. ישראל, הוא טוען, איבדה קשב.
המחאה צריכה להמשיך ולפעול בפסים לגיטימיים, לא לשבור את הכלים ולכבד את החוק. חסימת כבישים לא תפיל את הממשלה, גם לא לשרוף אותם
המחאה מאמינה שאם "הרודן" לא ייפול - הלכה המדינה, נתניהו מאמין שבלעדיו אין מדינה. סופה של המשוואה הבלתי אפשרית הזאת להסתיים בהתנגשות פנים ישראלית בלתי נמנעת. כמו לצפות בשתי רכבות דוהרות האחת אל עבר השנייה. במחאה יכעסו על הסימטריה, מבחינתם הסכנה היא לחיי המפגינים ולא לחייו של ראש הממשלה. רק שזה לא באמת משנה, כמו שלא משנה מי התחיל. בינתיים אויבינו מביטים בנו בתענוג גדול, נהנים מכל רגע של פילוג ישראלי. מחכים שוב לשעת כושר. אשכרה לא למדנו כלום. המחאה צריכה להמשיך ולפעול בפסים לגיטימיים, לא לשבור את הכלים ולכבד את החוק. חסימת כבישים לא תפיל את הממשלה, גם לא לשרוף אותם. ימי השיבוש והשביתה בזמן מלחמה מיותרים, אמירות נגד נתניהו בסגנון "מחכים לך עם חבל תלייה", רק יגרמו לה לאבד לגיטימציה ציבורית.
ראש הממשלה מצידו חייב להפסיק לפלג ולנתב את כל פעילותו לטובת המלחמה והמדינה. הממשלה שלו נדרשת להפסיק לטנף ולחזור ולעסוק נטו במלחמה ובחיים עצמם, לגלות אחריות לאומית. צריך לקוות שהרכבת לא יצאה מהתחנה, שאת ההתנגשות עוד ניתן למנוע, אחרת, נתניהו והמחאה שנגדו עוד ישרפו את האסם ביחד.
פורסם לראשונה: 00:00, 02.07.24