ביום ראשון בבוקר התכנסה ישיבת הממשלה השבועית ועסקה במשך שעתיים בציוצים ופוסטים ברשתות החברתיות נגד ראש הממשלה נתניהו, סרטוני הכפשה וקריאות הסתה נגדו. שרי הממשלה כולה (למעט שר הביטחון גלנט שנעדר מאותה מצגת ערוכה היטב) היו מרותקים לסרטון שהכין להם מזכיר הממשלה יוסי פוקס. בזה אחר זה ביקשו שרי הממשלה את זכות הדיבור והציגו מצג שווא של הסתה חד-צדדית כלפי ראש הממשלה והימין. המשוואה ברורה: השמאל, המפגינים, מתנגדי נתניהו מסיתים לפגיעה חמורה בראש הממשלה ובני משפחתו. הימין, ראש הממשלה, בני משפחתו ושרי ממשלתו – הקורבן. הגדיל ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר, ששלף "מידע מודיעיני" מסעיר: "ההסתה נגד נתניהו היא פי 80 מההסתה שהייתה נגד ראש הממשלה יצחק רבין".
(צילום: לע"מ)

אלמלא השיח הפוליטי הקיים פה היה מיותר להבהיר את המובן מאליו: כל קריאות הסתה נגד ראש הממשלה נתניהו, קריאה לאלימות או לפגיעה בו הן מגונות, מכוערות וצריכות להיחקר. אבל מדובר כמובן במשוואה מופרכת לחלוטין: אין נגד נתניהו יותר קריאות הסתה מאשר נגד היועצת המשפטית לממשלה, אנשי שמאל, מפגינים ומשפחות חטופים. מטבע הדברים, הסתה נגד ראש ממשלה בישראל נבחנת ונבדקת ע"י גורמי הביטחון, המודיעין ומערכת המשפט, וכך צריך להיות. העובדה כי מזכיר הממשלה גוזר מהרשתות החברתיות כל מיני קריאות קיצוניות ומסיתות נגד נתניהו כדי לעורר שיח על "הסתה נגד ראש הממשלה" היא מביכה. יש מידע, יש כתובת: משטרה, שב"כ ועוד. נתניהו הוא האיש המאובטח ביותר במדינת ישראל. הסיכוי שהוא ייפגע חלילה הוא קלוש ושואף לאפס. הסיכוי שמפגין, היועצת המשפטית לממשלה או מתנגד נתניהו ייפגעו כתוצאה מהסתה – הוא לאין ערוך גבוה יותר.
המשוואה ברורה: השמאל, המפגינים, מתנגדי נתניהו מסיתים לפגיעה חמורה בראש הממשלה ובני משפחתו. הימין, ראש הממשלה, בני משפחתו ושרי ממשלתו – הקורבן
קחו לדוגמה את הרמטכ"ל הרצי הלוי. בניסיון להשיל מהדרג הפוליטי אחריות לטבח 7 באוקטובר הפך הלוי למטרת חץ מובהקת של גורמי ימין ושופריו של נתניהו בתקשורת וברשתות החברתיות. פעם היינו מזדעזעים משיח אלים ומסית כלפי לובש מדים, בוודאי רמטכ"ל בעיצומה של מלחמה. ברשתות קיימת הסתה חמורה נגד לובשי מדים – אבל אף שר בישיבת הממשלה לא חשב לדבר עליה. אולי כי מי ששותף ומפיץ מסרים חריפים ובוטים נגד הלוי ודומיו הוא בנו של ראש הממשלה הגולה במיאמי.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו הרצי הלוי
בנימין נתניהו הרצי הלוי
בנימין נתניהו והרצי הלוי
(צילום: Nir Elias / POOL / AFP, דובר צה"ל)
במוצאי שבת האחרונה שאלתי את נתניהו מה הוא חושב על הדברים שכותב בנו יאיר על לובשי המדים והאם הוא דיבר איתו כדי להרגיע את הלהט שהוא מפגין נגד הלוי ואנשי הצבא. "הבן שלי הוא בן אהוב ואני אוהב אותו", אמר נתניהו והמשיך לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב: לתקוף את התקשורת. שום מילת הסתייגות, אפס גינוי.
הרמטכ"ל לקח אחריות מלאה על כישלון הצבא בתקופת כהונתו. הלוי חזר כמה פעמים על המילה "כישלון" וגם עתידו הצבאי כבר נחרץ: הוא יתפטר ולא ימשיך בתפקידו. אף אחת מהנורמות האלו לא קיבל על עצמו האיש שעומד בראשות הממשלה במשך למעלה מעשור. במשך שנים הזרים נתניהו באופן עקיף מאות מיליוני דולרים לחמאס בכל שנה כדי לבנות את מכונת המלחמה וההשמדה שלו.
אם נתניהו באמת מייחל כמו כולם ל"ניצחון המוחלט" – הוא חייב לתת לרמטכ"ל הלוי את הגיבוי מצד אחד ואת הגינוי מצד שני לכל דברי ההסתה נגדו (המילים חריפות ובוטות – אין טעם לצטט). תנו לרמטכ"ל הלוי לעבוד. הקמפיין נגדו מיותר ומזיק.
פורסם לראשונה: 00:00, 16.07.24