שיאו של ביקור נתניהו בוושינגטון בשבוע הבא צפוי להיות הנאום בקונגרס ב-24 ביולי, שאליו הזמין ראש הממשלה נציגי משפחות חטופים – אך רבות מהן טרם החזירו תשובה.
גורם מדיני אמר כי ההרכב כולל נציגים של חטופים חיילים ואזרחים, נשים וגברים, מהמסיבה ומהעוטף, קיבוצים וערים, חללים וחיים, יהודים ולא יהודים וגם נציגי משפחות הממתינות כבר 10 שנים ליקיריהן, את הרשימה הרכיב מתאם השבויים והנעדרים, תת-אלוף גל הירש.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו עם החטופים שחולצו בשיבא תל השומר
בנימין נתניהו עם החטופים שחולצו בשיבא תל השומר
נתניהו עם נועה ויעקב ארגמני
(צילום: מעיין טואף, לע״מ)
לצד המחאות וקמפיין "קודם עסקה, אחר כך תיסע" שבו פתחו משפחות החטופים, מספר בני משפחות נענו בחיוב להזמנתו של ראש הממשלה, בהם יעקב ונועה ארגמני, דיצה אור, אימו של אבינתן אור, איילת סמרנו, אימו של יונתן סמרנו ז"ל, וטלי גווילי, אימו של לוחם היס"מ רן גווילי ז"ל.
מי שכבר הודיעה שסירבה להצעה היא איילת לוי-שחר, אמה של התצפיתנית נעמה לוי. משפחות אחרות סיפרו כי לשכת נתניהו הציעה להן להצטרף לטיסה אך הן סירבו עד לחתירתו המלאה לעסקת חטופים.
2 צפייה בגלריה
דיצה ואבינתן אור
דיצה ואבינתן אור
דיצה ואבינתן אור
(צילום: אלכס קולומויסקי)
סשה ארייב, אחותה של התצפיתנית החטופה קרינה ארייב, עדיין מתלבטת אם לנסוע. "אני רוצה לראות התקדמות", אמרה. "עד שלא אבין שיש מגעים לעסקה, לא אוכל לטוס בראש שקט". גם אלון גת, אחיה של החטופה כרמל גת, ואליהו ביבס, אביו של ירדן ביבס, שוקלים אם להיענות להזמנה.
גם בני משפחות חטופים מלפני 7 באוקטובר - דוגמת משפחתו של הישאם א-סייד ושל אורון שאול, שבימים אלו מציינים עשור לחטיפתם, קיבלו הזמנה להצטרף.
פורסם לראשונה: 00:00, 17.07.24