הפרקליטות הודיעה על החלטתה להגיש כתבי אישום בפרשת הסרסור בסוהרות, שפורסמה בסדרת חשיפות של לירן לוי ב-ynet ו"ידיעות אחרונות". הילה, סוהרת מכלא גלבוע שעל פי החשד נאנסה על ידי האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה, הגיבה להודעה ואמרה כי "אני מרגישה שזה ניצחון אישי, ומאושרת שהפרקליטות החליטה להאמין לי ולהאמין בי".
2 צפייה בגלריה
"קרב לא פשוט". הילה ועטאללה
"קרב לא פשוט". הילה ועטאללה
"קרב לא פשוט". הילה ועטאללה
(צילום: גיל נחושתן , EPA)
יותר משש שנים אחרי הודיעה כאמור הפרקליטות על החלטתה להגיש כתבי אישום בפרשת הסרסור בסוהרות בכלא. האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה יואשם בין היתר במעשי אינוס של חיילת-סוהרת ובמעשים מגונים בשתיים נוספות. כתבי אישום נוספים יוגשו נגד מפקד הכלא לשעבר באסם קשקוש וקצין המודיעין של הכלא לשעבר ראני באשה בגין הפרת אמונים ואי-מילוי חובה רשמית.
"אני שמחה שהפרקליטות החליטה להגיש את כתבי האישום האלה", אמרה הילה (שם בדוי) בריאיון בלעדי. "ניהלתי מאבק של שנים כדי להגיע לרגע המאושר הזה, עברתי המון".
במרכז פרשת הסרסור בסוהרות עומדת שורת מקרים שהתרחשו בכלא גלבוע בשנים 2017-2014. לפי האישום, קציני המודיעין בכלא נענו לדרישתו של האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה, ושיבצו לאגף שבו הוא כלוא סוהרות-חיילות בהתאם לדרישתו. עוד עולה מהאישום כי עטאללה הטריד מינית את הסוהרות בהזדמנויות רבות, ואנס אחת מהן, וכל זאת בידיעה לכאורה של בכירים בכלא.
הילה: "השאירו אותי לבד עם המחבל"
(צילום: נדב אבס)

ביום חמישי האחרון הודיעה הפרקליטות לעורכי הדין שמייצגים את האסיר הביטחוני עטאללה וכן לעו"ד בני תייאר שמייצג את קצין המודיעין לשעבר בכלא, רב-כלאי ראני באשה, ולעו"ד תמי אולמן, שמייצגת את מפקד הכלא לשעבר באסם קשקוש, שהטענות שהעלו במהלך השימוע נדחו ולכן בכוונת הפרקליטות להגיש נגדם כתבי אישום.
"הייתי בשנים של הדחקה", סיפרה הילה על הדרך הקשה שעברה עד להחלטה להגיש כתבי אישום. "כשהתחלתי את המסע הזה עם עו"ד קרן ברק ניסו להקשות עליי, ואני ידעתי כבר מההתחלה שיהיו כאן כתבי אישום. אין אפשרות אחרת, האמת שלי סדורה ואין אמת אחרת. אני יודעת שאני הולכת לקרב לא פשוט בבית המשפט כי המדינה מאפשרת למחבל שאנס אותי להצטייד בסוללת עורכי דין מובילה, מבלי להסביר לי ולציבור מי מממן את הייצוג היקר הזה".
בהמשך הוסיפה הילה כיצד השפיע עליה טבח 7 באוקטובר. "אני יודעת שהמלחמה שלי מול עטאללה תשליך על מצבן המשפטי של עשרות בנות יהודיות שנאנסו על ידי מחבלי הנוחבה. אני מרגישה שאני הולכת להיות הפה שלהן, זו שהולכת להציף את הסוגיה, ואני ארגיש גם כמי שמייצגת את הקורבנות מהיום הזה", שיתפה.
2 צפייה בגלריה
באסם קושקוש
באסם קושקוש
מואשמים בהפרת אמונים. ראני באשה ובאסם קשקוש
(צילום: שירות בתי הסוהר)
עו"ד קרן ברק, שמייצגת את הסוהרות מכלא גלבוע, מסרה: "עברו שש שנים מאז חשיפת הפרשה ושתי חקירות משטרה, וסוף-סוף המערכת מאמינה לסוהרות ועומדת מאחוריהן. אני גאה במאבקן העיקש ומברכת בשמן את פרקליטות המדינה שעמלה על הגשת כתבי האישום. מחמוד עטאללה הוא מחבל שאנס באכזריות חיילת בשירות סדיר ותקף מינית חמש סוהרות וחיילות נוספות. משפטו - שהינו תקדימי - עשוי להשפיע על ההליכים הפליליים בעניין מחבלי הנוחבה שביצעו מעשי זוועה בנשים ובחיילות צה"ל".
עו"ד קרן ברק מייצגת את הסוהרות הנפגעות בפרשת הסרסורעו"ד קרן ברקצילום: עמיק צוק
עו"ד בני תייארעו"ד בני תייארצילום: גיל נחושתן
יגאל דותן, עורך דינו של מחמוד עטאללה, מסר: "מהיום הראשון טוען מרשי לחפותו המוחלטת. לאחר שעיינתי בחומרי החקירה שהועברו אליי במסגרת השימוע, ובעיקר בחקירות של המתלוננות, השתכנעתי לחלוטין כי האישומים נגד מרשי משוללי יסוד, גרסאות המתלוננות מפוקפקות וכי ההליך שמנוהל נגדו לא נועד אלא כדי לכסות על הרקב הפושה בארגון הכליאה הלאומי. מחמוד עטאללה לא יהיה השעיר לעזאזל".
עו"ד בני תייאר, שמייצג את רב-כלאי ראני באשה, ששימש קצין המודיעין בכלא גלבוע, מסר: "מדובר בהחלטה אומללה של הפרקליטות, שלטעמי נגועה בשיקולים זרים. אין לי ספק שהלחץ התקשורתי והאווירה הכללית סייעו בקבלת ההחלטה התלושה. אנו משוכנעים שבמידה שיוגש כתב אישום נגד מרשי, הוא ייצא צח כשלג מההליך כפי שהיה בשלבים הראשונים. מדובר בקצין ותיק, מוערך ומקצועי. רוב החשדות לא היו בתקופתו כלל, זו החלטה פופוליסטית ואנו נוכיח זאת".
עו"ד תמי אולמן, שמייצגת את באסם קשקוש, ששימש מפקד הכלא, מסרה: "חבל שהפרקליטות הגיעה להחלטה הזו. היא גורמת עוול כבד למרשי. הוא קצין מצטיין ומוערך וחבל שפוגעים בשמו הטוב, זו עבירה טכנית קלה שלא הייתה סיבה להגיש בגינה אישום".