השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התגאה בכך שמשרדו הנפיק כ-150 אלף רישיונות נשק חדשים תוך חצי שנה, אך במקביל החליטו פקידי המשרד לביטחון לאומי להחרים את אקדחו הפרטי של אביעד ישראלי (37), לוחם מילואים המוצב בעזה. לפני שלושה שבועות פג תוקף רישיונו, בעודו נמצא ברצועה.
2 צפייה בגלריה
yk14019709
yk14019709
אביעד ישראלי בעזה
(צילום: מהאלבום הפרטי)
ישראלי, אב לארבעה ילדים מהיישוב תקוע, הוא לוחם מילואים וחובש קרבי. מאז שהחל התמרון הקרקעי הוא נמצא בעזה, כרגע הוא ברפיח, מסופח ללוחמי סיירת גבעתי שבה שירת כחייל בסדיר. ישראלי תרם כליה לפני שנתיים ולכן הוא פטור משירות מילואים. אולם המחשבה להישאר בבית אפילו לא חלפה בראשו.
בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות", מתוך עזה, סיפר ישראלי כי "בדרך למילואים עברתי בתחנת משטרה להפקיד את האקדח. ב-30 ביוני פג תוקף הרישיון שלו, והמדינה לקחה לי אותו ביעילות ובמהירות. האבסורד הוא שאותה מדינה נתנה לי רובה סער מדגם 'תבור', שאיתו אני נלחם בעזה, והוא הרבה יותר מסוכן.
"עזבתי אישה וילדים, עסק שקרס כי אני לא שם, שבעה חודשים אני נלחם בעזה – וחס וחלילה יכול מאוד להיות שגם לא אחזור משם בחיים, לבן גביר ולפקידים שלו הכי חשוב לקחת לי את האקדח שאני מחזיק 15 שנים. ובוא לא נשכח שאני גר בתקוע, אזור שבו חשוב שיהיה לך אקדח לביטחון האישי", אמר.
אביבה ישראלי, אשתו של אביעד, סיפרה כי שוחחה אישית עם בן גביר וביקשה את עזרתו. "הוא אמר לי שלבעלי היה מספיק זמן לחדש את הרישיון. בשלב מסוים במהלך השיחה הוא הודיע לי כי שהוא מפסיק להתכתב איתי בוואטסאפ או לדבר איתי, כי לטענתו איימתי עליו שאפנה לתקשורת.
"חשוב לי לציין שלא ביקשתי ממנו משהו לא חוקי. רק אמרתי שהוא צריך ללכת לכנסת, להפוך שולחנות כמו שהוא יודע, ולחוקק תקנה שתאפשר לאנשים כמו בעלי לחזור קודם הביתה לחיים רגילים ורק אז להתעסק בחידוש הרישיון. זה האיש שבחרתי בו לכנסת, עושה הרבה רעש בתקשורת על עניין הנשקים, אבל אז הוא מחרים אקדח ללוחם מילואים שנמצא בעזה בגלל בירוקרטיה מטופשת".
2 צפייה בגלריה
חמ"ל עיריית אשקלון
חמ"ל עיריית אשקלון
בן גביר בחלוקת נשקים. ארכיון
(צילום: AP Photo/Tsafrir Abayov)
דיון בעניין חלוקת רישיונות הנשק
(צילום: ערוץ כנסת)

בהמשך הדגישה כי "לבעלי אין עכשיו זמן להגיע למטווח, לירות כמה כדורים מסכנים ולהצטלם מחדש לרישיון. המדינה צריכה פראיירים כמוהו שעושים מילואים בחזית שבעה חודשים. האמת, הצעתי לו שיחזיר את התבור, יבוא הביתה וישקם את העסק שקרס – ולמרות זאת לא קיבלנו פיצויים מאז פברואר. כך הוא יוכל להיות עם הילדים וגם לא נפחד מכל דפיקה בדלת, שאולי אלה נציגי צה"ל שבאו להודיע שהוא נהרג. אולי בן גביר יתגייס למילואים במקומו? הרי יש לו רישיון לאקדח והוא מנופף בו לא מעט".
רק כשנשאלה כיצד תסתדר המשפחה בלי האקדח של בעלה, אביבה סוף-סוף חייכה: "יש לי אקדח ברישיון. אני אגן עליו ועל הילדים", אמרה.
מהמשרד לביטחון לאומי נמסר כי "בדיוק בשביל מקרים כאלה, הארכנו בחצי שנה את מועד חידוש הרישיון ולאחר מכן בעוד 45 ימים בכפוף לבקשה אישית – כדי לאפשר ללוחמים ולמילואימניקים להמשיך לשאת נשק שמציל חיים. בעניינו של האזרח הספציפי, למרות שהתעלם מההודעה שקיבל ניתנה לו עוד אפשרות ועוד אפשרות להגיש בקשה, אך הוא בחר לא לעשות זאת. המשרד אינו רשאי לאפשר לאזרח לעבור על החוק".
פורסם לראשונה: 00:00, 30.07.24