מייק הרצוג, שגריר ישראל בוושינגטון, צפוי לסיים את תפקידו לקראת סוף השנה, ועל-פי גורמים שמקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, מי שמועמד להחליפו הוא איש הליכוד אופיר פלק (56), שמשמש כיועצו המדיני של נתניהו, וכשליחו לשיחות המשא ומתן לעסקת החטופים. פלק - עורך דין בהשכלתו ובעל דוקטורט ביחסים בינלאומיים, בנושא לוחמה בטרור וסיכולים ממוקדים – נולד בישראל וגדל מגיל 18-4 בקנדה.
1 צפייה בגלריה
yk14020936
yk14020936
ביקש לא להתייחס לידיעה. פלק
בשנים האחרונות הוא התקרב מאוד לנתניהו וסייע לו בכתיבת ספרו האוטוביוגרפי. בנוסף הוא הפיק סרט בשם "המשפט", שניסה לקעקע את כתב האישום נגד נתניהו בתיק 4000 (בזק-וואלה), שבו הוא מואשם בשוחד. הסרט, שהציג בצורה כמעט חד-צדדית את טענות נתניהו נגד משפטו, פורסם כמה ימים לפני הבחירות.
פלק גם כתב מאמרים בעיתון "ג'רוזלם פוסט", שבהם הדהד את עמדותיו של נתניהו, תקף את ממשלת בנט-לפיד, ויצא נגד הפרקליטות בכל הנוגע למשפט נתניהו.
בעבר הוא התגורר במשך כחמש שנים בארצות הברית בעת ששימש כעמית מחקר במכון למחקרי ביטחון באוניברסיטת ג'ורג'טאון, וגם בישראל היה עמית מחקר במכון ללוחמה בטרור במרכז הבינתחומי בהרצליה.
עם שובו של נתניהו ללשכת ראש הממשלה הוא מינה את פלק ליועצו המדיני, ובהמשך לשליחו לשיחות המו"מ בעניין החטופים. פלק יצא כמה פעמים במשלחת המו"מ בראשות ראש המוסד דדי ברנע, והוצג כמי שתפקידו לדווח לנתניהו מתוך השיחות.
בחודש מרץ השנה פרסם פלק מאמר בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" שבו מתח ביקורת קשה על הלחץ שמפעיל ממשל ביידן על ישראל: "בקשה מישראל להפסיק את המלחמה עכשיו דומה לאמירה לבעלות הברית לעצור באמצע הדרך לברלין במלחמת העולם השנייה", כתב. "הגברת הלחץ הבינלאומי לסיום המלחמה לא תחליש את נחישותה של ישראל לממש את משימתה להשמיד את חמאס, לשחרר את החטופים ולהבטיח כי עזה לעולם לא תהווה איום על ישראל שוב. המתנגדים דוחים את 'הניצחון המוחלט' כבלתי סביר, אבל העובדות בשטח מצביעות אחרת".
גורמים בסביבת נתניהו סבורים שהוא ממתין לתוצאות הבחירות בארה"ב כדי לראות מי ינצח: דונלד טראמפ או קמלה האריס, ולפי זה יחליט על זהות השגריר. על-פי בכירים בלשכתו, נתניהו מתעקש על מינויו לתפקיד של אדם שנולד וגדל בארה"ב, ושיודע לדבר "אמריקנית".
ההערכה במערכת הפוליטית היא שנתניהו היה רוצה לראות את רון דרמר, השר לעניינים אסטרטגיים, חוזר לתפקיד השגריר בוושינגטון, אך לדעת גורמים יודעי דבר דרמר אינו מעוניין לחזור אחורה. עם זאת, יש הטוענים שאם נתניהו ילחץ הוא יחזור, מה גם שהפיתוי לחזור כאשר עסקת הנורמליזציה עם סעודיה על השולחן – גדול. אם דרמר לא ישתכנע, השם המוביל בבורסת השמות לשגריר בוושינגטון – אולי המשרה הדיפלומטית החשובה ביותר – הוא פלק. פלק עצמו ביקש לא להתייחס לידיעה, ואילו בלשכת נתניהו הכחישו את הפרטים.