אלה ימים שבהם האבסורד הגלובלי מגיע לשיאים חדשים. הישראלים כוססים ציפורניים, קונים מים ושימורים, והמהדרין גם גנרטורים. חברי קואליציית הרשע, בראשות איראן, מתענגים על איומי תגובה קשה, שמצטרפים לשנים של הצהרות על השמדה. אבל שרי החוץ של G7, המדינות המערביות החזקות, פרסמו שלשום קריאה פייסנית, "לצדדים הנוגעים בדבר". המילה איראן אפילו לא מופיעה. וזה קורה אחרי שבפגישה האחרונה של הנייה עם חמינאי, הזכיר מנהיג איראן שוב את חיסול ישראל. כאשר מדינות המערב החזקות לא אומרות מילה על איומי ציר הרשע - הן מעודדות את ציר הרשע. ישראל לא איימה על איראן בהשמדה. אבל מדינות המערב החזקות מפחדות מהצל של עצמן. הן על הגדר. וניטרליות בעת הזאת היא מתנה לציר הרשע.
1 צפייה בגלריה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
(צילום: EPA/LEADER OFFICE HANDOUT )
נסראללה הכריז בעבר, צריך להזכיר, שזה דווקא מתאים לו שכל היהודים מתרכזים במקום אחד, משום שכך יהיה הרבה יותר קל לחסל אותם. הוא בעד הפתרון הסופי. לכל היהודים. האידיאולוגיה ההשמדתית היא הדגל שלו. החות'ים נושאים בגאון דגל שמופיע עליו הכיתוב "מוות לישראל", בנוסף ל"מוות לאמריקה", וגם "קללה על היהודים". אצל חמאס זו המדיניות המוצהרת על ידי רבים מראשי הארגון: "צריך לחסל את היהודים והנוצרים עד האחרון שבהם", שידרו שוב ושוב בערוץ הרשמי אל-אקצא. וראשת הקואליציה, איראן, מכריזה השכם והערב על מטרתה - לחסל את ישראל. זה ממש לא תקין פוליטית לומר שמדובר בנאצים החדשים. אבל מי שמדבר בלי הפסקה על השמדת יהודים או מדינת היהודים - הוא נאצי. וקואליציית הרשע היא נאצית.
זה ממש לא תקין פוליטית לומר שמדובר בנאצים החדשים. אבל מי שמדבר בלי הפסקה על השמדת יהודים או מדינת היהודים - הוא נאצי. וקואליציית הרשע היא נאצית
אבל ישראל מתבקשת לשבת בשקט. אל תרגיזו אותם. אל תתגרו בהם. אל תפגעו בהם. ובמקום חרם טוטלי ומלחמה של העולם החופשי כולו נגד קואליציית הרשע הזאת, אלה הישראלים שבימים הללו בחרדת המתנה משום שהרשעים הבטיחו מכה קשה. וזה העולם החופשי, לא רק רוסיה וסין, שממשיך לקיים קשרים כלכליים תקינים עם ציר הרשע. בשנים 2021, 2022 ו-2023 עמד היצוא האירופי לאיראן על כארבעה מיליארד יורו מדי שנה, ועל יבוא של כמיליארד יורו בשנה. למה? מדוע מדינה עם אידיאולוגיה השמדתית זוכה ליצוא או ליבוא של יורו אחד? וגרוע מכך, אלה מדינות העולם החופשי שמטילות הגבלות על אספקת נשק לישראל שמעיזה, ברוב חוצפתה, להבהיר ש"לא עוד". הן מתקשות להבין שהן רק מדרבנות את ציר הרשע להגביר את המלחמה בישראל.

התירוץ הפלסטיני לא מחזיק מים

לישראל אין סכסוך גבולות, לא עם איראן, לא עם לבנון ולא עם תימן. התירוץ הפלסטיני לא מחזיק מים, משום שציר הרשע לא רוצה פתרון ולא שתי מדינות לשני עמים והוא בוודאי לא תומך בשום יוזמת שלום שהוצגה בעשורים האחרונים. להפך. איראן מימנה ותמשיך לממן כל גורם פלסטיני שיטרפד, על ידי טרור כמובן, כל ניסיון להגיע לפשרה. הרי ציר הרשע, שלפעמים כולל את איראן, מממן את הגופים במערב שצווחים "מהנהר עד הים - פלסטין תהיה חופשית". חופש בנוסח איראן כמובן.
היה אפשר גם אחרת, ואין שום צורך לרוץ דווקא למלחמה. הסנקציות שהוטלו על איראן בעקבות ביטול הסכם הגרעין ב-2017 גרמו לפגיעה כלכלית קשה, 200 מיליארד דולר עד סוף 2019, כפי שהודה נשיא איראן דאז, חסן רוחאני, ולירידה של 28 אחוז בהוצאות הביטחוניות. המשך הסנקציות היה הופך את איראן להרבה יותר חלשה. אלה היו הימים שבהם העם האיראני החל להתקומם. ובמקום גיבוי הוא חטף בעיטה. משום שעם חילופי השלטון בארה"ב גם המדיניות השתנתה. מיד עם כניסתו לבית הלבן נקט ממשל ביידן בשורה של צעדים, כולל ביטול סנקציות, כולל הפשרת מיליארדים רבים. המשטר האיראני התחזק. חלק מהכספים עברו למימון שלוחות ציר הרשע. יותר טילים. יותר כטב"מים. וכמובן, עוד השקעות עתק בפיתוח צבאי, שהפכו את איראן למדינת סף גרעינית וליצרנית עולמית מובילה של כטב"מים.
בן-דרור ימיניבן-דרור ימיניצילום: אביגיל עוזי
אנחנו צריכים להצדיע לארה"ב ולביידן על הארמייה האדירה שנשלחה לאזור כדי להגן על ישראל ועל האינטרסים של ארה"ב. ובוודאי על הרכבת האווירית שסייעה לישראל בשבועות הראשונים שלאחר 7 באוקטובר. אבל קשה להימנע מההערכה שמדיניות קשוחה מול איראן הייתה מונעת את התוקפנות ההולכת וגוברת שלה. והמשך הסנקציות היה מונע את החוצפה החות'ית לחסום את מצָרי באב אל-מנדב, תוך כדי שיבוש הסחר העולמי והעלאת מחירים גלובלית. אבל מדינות העולם החופשי התעקשו על המשך הפייסנות. המחיר הולך ועולה. וכך אנחנו צועדים לעימות הממשמש ובא.
פייסנות היא לא רעה כשלעצמה. היא רעה כשהיא חד-צדדית. היא רעה כאשר היא מעודדת טרור. זה בדיוק מה שקרה מול ציר הרשע בשנים האחרונות. הפייסנות שלטה בכיפה. היא הובילה לתוקפנות.
פורסם לראשונה: 00:00, 06.08.24