"קראו לי נאצית וזרקו עליי בקבוק עם משהו שאין לי מושג מה הוא, שוטר חשב שזו פצצת סירחון". כך סיפרה יובל גולדשטיין, שאיתרע מזלה והיא גרה בסמוך לבסיס תל השומר בקריית אונו. אותו בסיס שהיה מוקד להפגנות והתפרעויות של חרדים קיצונים נגד גיוסם והתייצבותם לצו ראשון בתחילת השבוע. “הם בעטו בכלב שלי!", התרעמה. "הם לא דתיים, הם שונאי ישראל”.
קריאות "שיקסע" מצד מפגינים

"נכנסתי הביתה בבכי וצעקות, הריח הזה לא ירד ממני, חשבתי שזה משהו מסוכן שיכול לפגוע בי. שטפתי את עצמי כמה פעמים עם אלכוהול", שיתפה יובל בניסיונותיה לשרוד את היומיים הקשים, שבהם נאלצה להתבצר בביתה. "למה אני צריכה לנסוע לישון אצל בן הזוג שלי בעיר אחרת כי אני מפחדת להיות בבית? שמעתי אחד מהם אומר לשכנה שלנו: 'תראי מה עשינו, איך פרצנו לבסיס בקלות. באנו להזכיר לכם מה היה ב-7 באוקטובר'".
"נמות ולא נתגייס" או "הצבא גרוע ממוות", אלה הכתובות שרוססו על חומות בית הספר שנמצא סמוך ללשכת הגיוס בקריית אונו. "אשתי אספה את הילדים מהקייטנה בבית הספר", סיפר שחר ארפה, תושב השכונה. "הייתה שם קבוצה שהלכה על הכביש והיא עצרה את הרכב וביקשה מהם לעלות למדרכה. הם צעקו עליה 'שיקסע' ובעטו באוטו, בזמן שיש שם שלושה ילדים בין הגילים שנתיים לתשע. איך מתווכים דבר כזה לילדים?".
1 צפייה בגלריה
yk14031399
yk14031399
הפגנת החרדים מחוץ לבקו"ם, השבוע
(צילום: מוטי קמחי)
ביום שני ירדה הילה מדירתה שנמצאת בבניין הקרוב ביותר לבקו”ם: “עמדתי ברחוב ופתאום אחד החרדים רץ אליי, צעק עליי שיקסע וירק עליי. לא הספקתי אפילו להגיב או לזהות אותו כדי לפנות לשוטר, הוא פשוט רץ משם והרגשתי גועל. הם פלשו לשכונה שלנו ובמשך יומיים לא יכולנו לצאת מהבית”.
דיקלה תבור חיימפור ניסתה לייצר שיח עם המפגינים. “פתחתי את החלון ואמרתי לאחד מהם ‘אתה יודע, יש לי 3 בנים שישרתו בצבא, שישמרו עליך, הם אחים שלך’”, אמרה. “הוא ענה לי ‘אני מאחל לך שהבנים שלך יירצחו בצבא, שחמאס יחטוף אותם, שתמותו כולכם, אנחנו שונאים אתכם’. זאת תגובה מזעזעת, הייתי בשוק ולא ידעתי איך להגיב”.
ההפגנות האלו תפסו לא רק את תושבי השכונה לא מוכנים, אלא גם את צה”ל. אתמול אמר תא"ל שי טייב, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם בצבא בוועדת החוץ והביטחון בכנסת כי הייתה להם אינדקציה של למעלה מ-200 מתייצבים בכל אחד מיומיים אלו בתחילת השבוע. הדיון התקיים יממה לאחר שנחשף כי הגיעו לבקו"ם 48 מלש"בים, מתוך 900 הזימונים שנשלחו למלש"בים חרדים. בדיון אמרו בצה"ל שהם תולים את אחוז ההירתמות הנמוך בין היתר בהפגנות החרדים הקיצונים מול לשכת הגיוס. שם הזהירו את מי שנכנסו לתל השומר כי הם עומדים בפני "סכנה רוחנית".