נמצאו האשמים באיומים הביטחוניים. לא איראן, גם לא חיזבאללה או חמאס. ממש כאן מתחת לאף שלנו, צמחו האחראים למצב בארץ - סמוטריץ' ובן גביר. לשניים לפי מרב בטיטו, "פחות אכפת שהארץ נהייתה תוהו ובוהו – פיגועים רצחניים על בסיס יומי, מלחמה פעילה בדרום, הרס יישובי הצפון עם עשרות אלפי עקורים, או סתם רצח של אדם במקלות וגרזינים לעיני עוברים ושבים. זה לא הם. זה חיזבאללה. או שאלו אריתריאים. תחליטו מה מתאים באותו היום" - שם המאמר: "שיא חדש של כאוס ישראלי בכל הזמנים".
1 צפייה בגלריה
מחאת נגד הממשלה וקריאה לעסקת שחרור החטופים בשער בגין, הקריה,  תל אביב
מחאת נגד הממשלה וקריאה לעסקת שחרור החטופים בשער בגין, הקריה,  תל אביב
מחאה נגד הממשלה וקריאה לעסקת שחרור החטופים בשער בגין, הקריה, תל אביב
(צילום: דנה קופל)
יכול להיות שלא כולנו חלקנו את אותה המדינה בשנים האחרונות? כי את שיא הכאוס כבר עברנו במחאות נגד הרפורמה המשפטית, אבל כנראה המוח לא רוצה לזכור את הטראומות ובצדק, זה באמת היה טראומטי, מתעלל ממש. אבל שרדנו את המחאה נגד הרפורמה כדי להזכיר שמי שחתום על הכאוס האזרחי הגדול ביותר בכל הזמנים הם מי שמנסים עכשיו בכוח לגרור אותנו לכאוס נוסף ומנסים לשכתב מחדש את ההיסטוריה הלא-רחוקה בכלל.
זו בוודאי בושה אדירה לרדוף אחרי יגאל לוינשטיין המשיחי ברחובות תל-אביב וכמה חודשים אחר כך לגלות שהוא גידל פה דור של לוחמים שמקריבים את עצמם בשביל שהמאיימים בעזיבה
זה באמת כתם לא נעים לשאת על הגב להיות חלק מהמחאה הזאת. להיות חלק מהקבוצה שאמרה שתסרב לתקוף באיראן ושאין צבא בישראל; חלק מהקבוצה שאיימה להוציא כסף מהארץ כדי לפגוע בישראלים אחרים; חלק מקבוצה שפעמיים בשבוע מדי שבוע התעמרה באזרחי ישראל ולא נתנה להם להגיע לעבודה, למרפאה, או הביתה. זו בוודאי בושה אדירה לרדוף אחרי יגאל לוינשטיין המשיחי ברחובות תל-אביב וכמה חודשים אחר כך לגלות שהוא גידל פה דור של לוחמים שמקריבים את עצמם בשביל שהמאיימים בעזיבה, בסירוב לשרת, בהוצאת כספים וחסימת כבישים - יוכלו להמשיך לעשות זאת.
נוה דרומינוה דרומיצילום: איליה מלניקוב
וכשהבושה והכתם כל כך גדולים, אפשר או להביע חרטה או להתחפר ולנסות לשכתב וזה מה שקורה במתקפה התורנית על נבחרי הציבור של הציונות הדתית. מילא היו תוקפים את בן גביר על ההדלפות המיוחסות לו מהקבינט, אבל על פריצה לשדה תימן והפגנות של הפלג הקיצוני? לבעיות, טענות והערות ביחס לאנרכיה נא לפנות למארגני קפלן. וזה לא עוצר שם. את אורית סטרוק תוקפים חדשות לבקרים על כל דבר שאינו מתיישר עם העמדה של תושבי קפלן. סטרוק שבמשיחיותה הזהירה לאורך השנים מכל הטעויות שעשתה ישראל - הפכה לשק חבטות של כל תומך עסקה ושונא ממשלה.
ואיך יודעים שאבדה הבושה והשפל בשיא? מתברר שנתניהו כבר לא הסכנה הגדולה ביותר למדינת ישראל. עכשיו אלו סמוטריץ' ובן גביר. עוד בימיו מתגעגעים פה לנתניהו - שיא חדש של השמאל הישראלי בכל הזמנים.
פורסם לראשונה: 00:00, 08.08.24