"אנחנו רוצים להכריע, אנחנו רוצים לנצח, אנחנו משאירים בבית נשים וילדים, שמים הכל בצד ועוצרים את הקריירה, אבל מצד שני אנחנו רואים שהצבא בהתנהלות הנוכחית שלו לא חותר לניצחון". כך אמר א', שסיים ביום חמישי האחרון קורס קציני מילואים ללוחמים קרביים שנערך בבה"ד 1, אחרי שמסיימיו לחמו תקופות ארוכות ברצועת עזה ובגבול הצפון.
71 מתוך 100 הקצינים שסיימו את הקורס, שיגרו עוד במהלכו, לפני כחודש, מכתב נוקב לרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, שבו התריעו על כך שצה"ל עדיין רחוק מניצחון על חמאס, והזהירו מפני המעבר לשלב של פשיטות נקודתיות בלבד. "הציבור רואה את ההפצצות ואת החיסולים הממוקדים וחושב שככה אמורה להתנהל מלחמה", הסביר א', אחד מ-71 החותמים על המכתב.
"חשוב לנו שהציבור ידע שככה לא מכריעים מלחמה, מלחמה מכריעים ברגליים. כובשים שטח, מטהרים אותו, תופסים אותו וממשיכים ליעד הבא. לא באנו לעשות מרד, אנחנו נהיה פה בכל פעם ובכל מקום שיקראו לנו, באנו לדחוף קדימה מלמטה למעלה, יש פה תנועה שלמה של עם שרוצה לנצח, שרוצה להכריע את האויב אחרי שנים של סבבים אינסופיים".
במכתב, שעליו חתמו בשמותיהם המלאים, פירטו הקצינים, שאז עדיין היו צוערים: "אנו החתומים מטה מגויסים מתחילת הלחימה כבר למעלה מ-200 ימים, מפקדים ומובילים אלפי לוחמים מכלל חטיבות צה"ל. לחמנו ועודנו נלחמים בכלל הגזרות השונות, מגבול הצפון, דרך יהודה ושומרון, ועד לרצועת עזה. כל זאת עשינו בעבור מטרה אחת ויחידה: להביא לניצחון מוחץ על אויבינו המרים שטבחו, שרפו, אנסו וחטפו את אחינו ואחיותינו, השפילו את כבודנו הלאומי, ופגעו אנושות ביכולת ההרתעה שלנו.
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב בחמ״ל חטיבת המבצעים, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי
שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב בחמ״ל חטיבת המבצעים, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי
הרמטכ"ל לצד שר הביטחון. הערכת מצב בשבוע שעבר בקריה
(צילום: שחר יורמן, תקשורת שר הביטחון)
"בימים האחרונים אנו עומדים נדהמים אל מול אמירות חוזרות ונשנות של הדרגים הבכירים בצבא, שלפיהן הניצחון בהישג יד, ואפשר לעבור לשלב של פשיטות נקודתיות בלבד. אנחנו, שהגענו מהשטח, יודעים היטב שהמצב עדיין רחוק מניצחון. יש עדיין בידי האויב יכולות חוצות גדר, כטב"מים, רחפני נפץ, מרגמות, תשתית מנהור אדירה, ורבבות מחבלים חיים, ערוכים להמשך הלחימה נגדנו. כך לא נראה ניצחון! המפקד! אנחנו מלאי רוח לחימה! בטוחים בכוחנו להביא ניצחון אמיתי ולהכריע את האויב! מאמינים בלוחמים שלנו ובמשפחות שדוחפות אותנו קדימה. אל תעצרו אותנו! תנו לנו לנצח!".
אחרי שהמכתב הגיע ללשכת הרמטכ"ל, יצרו מהלשכה קשר עם כותביו והבטיחו להם שביום חמישי שעבר, לפני טקס סיום הקורס, הרמטכ"ל יגיע אליהם וישוחח עימם, אלא שלנוכח המצב הביטחוני וההיערכות מול תגובות איראן וחיזבאללה, בוטלה הגעת הרמטכ"ל, ומי ששוחח עם המסיימים היה מפקד בה"ד 1, ביה"ס לקצינים של צה"ל.
י', קצין נוסף שחתם על המכתב, אמר: "אנחנו מביסים את האויב ברמה הטקטית, אבל לא מצליחים להכריע אסטרטגית כי ההתנהלות לא נכונה. אנחנו מסכנים את החיים שלנו כדי שתושבי הדרום והצפון יוכלו לחזור בבטחה לבתיהם לעשרות שנים קדימה. כדי שזה יקרה לא מספיקה הרתעה, אנו נדרשים להכרעה. והכרעה צריכה להיות ברורה מאוד".
פורסם לראשונה: 00:00, 11.08.24