פגיעה באזרחים היא טרגדיה. היא בלתי מוסרית, היא מכאיבה, גם אם ההרוגים הם תומכי חמאס, וגם אם התחושה היא ש"מגיע להם". הרי הם צהלו וחגגו כאשר הגיעו גופות של צעירות וצעירים מפסטיבל הנובה. איזו שמחה הייתה שם. ואם רק הייתה להם אפשרות - הם היו מבצעים לינץ' בכל צעירה ישראלית שהייתה נופלת לידיהם. הרי אפילו בגופות הם התעללו.
1 צפייה בגלריה
תקיפה בבית הספר אל-תאבעין בעיר עזה
תקיפה בבית הספר אל-תאבעין בעיר עזה
תקיפה בבית הספר אל-תאבעין בעיר עזה
ועדיין, ישראל היא לא חמאס. אין כוונת זדון לפגוע בחפים מפשע. וכל אימת שיש טענות על פגיעה בחפים מפשע, ישראל זוכה למבול של כותרות מרשיעות עוד לפני בדיקת העובדות. לחמאס יש שיטה. הוא מקים את המפקדות שלו בדיוק במקום שבו יש נשים וילדים. הרי צה"ל, כפי שחמאס יודע, מנסה לפגוע במחבלים. לא באחרים. כך שהשימוש בנשים ובילדים כמגן אנושי הוא הדרך היעילה ביותר לפגוע דווקא בישראל. משום שאם צה"ל לא יפגע במפקדות שהתמקמו בקרב אזרחים - חמאס הרוויח. ואם צה"ל כן יפגע - הפגיעה בנשים ובילדים היא רווח אדיר לחמאס בזירה הבינלאומית. התשואה מיידית, גם אם אחר כך מתברר שחמאס מנפח נתונים. וכל כלי תקשורת שמפרסם את הדברים יודע, ובוודאי אמור לדעת, שראשי חמאס לא רק משתמשים בנשים ובילדים כמגן אנושי, אלא גם מכריזים בגאווה שזה בדיוק מה שהם עושים. אבל תמיד אפשר לסמוך על רוב העיתונאים שמסקרים את מלחמת 7 באוקטובר שהם יתעלמו מפשעי חמאס. הטיה אנטי-ישראלית היא הרי הנורמה.
(צילום: דובר צה"ל)
אתמול התרחש עוד אירוע בסדרה ארוכה של אירועים שבהם חמאס חוגג לנוכח תמונות הרס וגופות. כלי תקשורת רבים מדווחים שהופצץ בית הספר "אל-תאבעין" ומסגד סמוך, בשכונת דרג' תופאח, שבו הסתתרו פליטים. מדובר בשקר. לא בית ספר הופצץ ולא מסגד, אלא מִפקדת טרור של חמאס וג'יהאד. והעובדה שהמִפקדה התמקמה בבית ספר או במסגד לא מעניקה למִפקדה חסינות. ארגוני הטרור יודעים מראש שאין כמו בית ספר או בית חולים או מסגד כדי להוסיף שמן למדורת התעמולה. צה"ל כבר היה באותה שכונה בדצמבר האחרון. כמעט בכל מבנה שאליו נכנסו החיילים נמצאו כלי נשק או פירי מנהרות. רבים ממבצעי טבח 7 באוקטובר יצאו מאותה שכונה לא תמימה.

טובים רק בלהפיץ עלילות נגד ישראל

הדין הבינלאומי קובע, בסעיף 28 באמנת ז'נבה בדבר "הגנת אזרחים בימי מלחמה", כהאי לישנא: "מציאותו של מוגן לא תשמש עילה לחיסון נקודות או שטחים מסוימים בפני פעולות צבאיות". וסעיף 52.2 לפרוטוקול הראשון של אמנת ז'נבה הרביעית מתיר התקפה על מטרות אשר: "לפי טבען, מיקומן, והשימוש שנעשה בהן, מהוות תרומה אפקטיבית לפעולה צבאית, ואשר הריסה מלאה או חלקית שלהן מעניקה יתרון צבאי ברור". אבל גם אם נחפש בדקדקנות לא נמצא בכלי התקשורת המובילים את הדין הבינלאומי. הוא טוב רק כאשר אפשר להפיץ עלילות נגד ישראל על ביצוע פשעי מלחמה וג'נוסייד.
מקבלי ההחלטות צריכים לשאול את עצמם: האם כל פעולה מוצדקת היא גם פעולה חכמה? האם הנזק הבינלאומי עולה, לפעמים עשרת מונים, על התועלת הצבאית מאותה פעולה?
כל מלחמה יוצרת דילמות של פגיעה באזרחים. פרופסור פרדריק לינדמן, יועצו הקרוב של צ'רצ'יל, תמך בהפצצת דרזדן והמבורג, תוך כדי דרישה שההפצצות יתמקדו דווקא בשכונות הצפופות של מעמד הפועלים, כדי להגדיל את מספר ההרוגים לכל טון חומר נפץ. מדוע דווקא הרג המוני של אזרחים? המטרה הייתה לפגוע בתפוקה התעשייתית של גרמניה, באמצעות פגיעה בעובדים. בהמבורג נהרסו 60 אחוז מהבניינים. בעשור הקודם אלה היו מוסול וא-ראקה, עם אחוזים דומים וגם גבוהים יותר של הרס. אלה לא היו מפקדות ולא מחסני רקטות. הוויכוח על ההצדקה של הפצצות העבר הרחוק והקרוב לא נגמר. זה כמובן לא הפריע לשר החוץ הבריטי לגנות אתמול את ישראל, וזה לא הפריע לכלי תקשורת במערב לשמש ערוצי תעמולה של חמאס, למרות שישראל עושה כל מאמץ, הרבה יותר מבריטניה, גם זו של העשורים האחרונים, למנוע פגיעה בחפים מפשע. זה מה שחוזר וטוען, למשל, קולונל ריצ'רד קמפ, שהיה מפקד הכוחות הבריטיים באפגניסטן.
אבל, וכן, יש גם אבל, מקבלי ההחלטות צריכים לשאול את עצמם: האם כל פעולה מוצדקת היא גם פעולה חכמה? האם הנזק הבינלאומי עולה, לפעמים עשרת מונים, על התועלת הצבאית מאותה פעולה? לאחר למעלה מעשרה חודשי לחימה ישראל נמצאת בשפל המדיני הגדול בתולדותיה. יותר ויותר מדינות מערביות הפסיקו או שוקלות להפסיק או מעכבות את הייצוא הביטחוני אליה.
בן-דרור ימיניבן-דרור ימיניצילום: אביגיל עוזי
הזירה הבינלאומית היא חלק מהמלחמה. תעמולת שקרים, עם טענות על פגיעה בחפים מפשע, משפיעה על מדינות ששוקלות אם למנוע או לעכב ייצוא ביטחוני לישראל, בגלל אותם פרסומים עוינים. זה גול עצמי של העולם החופשי, שמתעלם מהתמונה הגדולה. משום שישראל נמצאת בחזית המאבק נגד הג'יהאד הגלובלי. זה אותו ג'יהאד שאיים, רק בשבוע שעבר, לבצע פיגוע המוני בהופעה של הזמרת טיילור סוויפט. זה אותו ג'יהאד שכבר הכה כמעט בכל עיר בירה במערב. ישראל ראויה לתמיכה. לא לביקורת. פעם אחת העולם החופשי עצם עיניים, ושילם מחיר איום ונורא של עשרות מיליוני הרוגים. אסור שזה יקרה פעם נוספת.
פורסם לראשונה: 00:00, 11.08.24