יומיים אחרי תקיפת הנשים הערביות במאחז גבעת רונן שבשומרון - המשטרה טרם ביצעה מעצרים. בחקירה לוקחים חלק גם אנשי שב"כ, וכרגע מנסים לאסוף ממצאים ועדויות שכבר נגבו מהמותקפות על מנת לגבש תמונת מודיעין, ואולי אף לבצע מעצרים.
1 צפייה בגלריה
yk14035274
yk14035274
אביה של אליף, אמה למיס, שהותקפו בסופ"ש
(צילום: ליאור שרון)
"זרקו אבנים ובלוקים, שברו את החלונות ושאלו אם אנחנו מהשטחים או מעזה", שחזרו ביום שישי האחרון נופה, הנד ורג'דה אל-ג'עאר שהותקפו בשיחה עם "ידיעות אחרונות" ו-ynet. "ריססו עלינו גז מדמיע, כיוונו רובה ואמרו שיהרגו אותנו. ראינו את המוות בעיניים". הן נכנסו עם רכבן בשוגג למאחז בדרכן לשכם. איתן ברכב הייתה למיס אל-ג'עאר ובתה הקטנה, אליף בת השלוש. הן אושפזו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה בעקבות חבלות בראש ובידיים.
מנגד, בגבעת רונן טוענים כי כלל לא מדובר בלינץ'. לטענתם גם אין לנתק את האירוע מהמצב הביטחוני הרגיש ביהודה ושומרון. חברי כיתת הכוננות של המאחז דיווחו לאחר בדיקה של הרכב שאין חשד לפעילות חבלנית. אך בשלב הזה כבר הגיעו למקום נערים שיידו אבנים על הרכב. הנשים פתחו דלתות וברחו. לפי גורמים במאחז, איש לא רדף אחריהן ואיש לא תקף אותן או התקרב לרכב לאחר שהובן שאין בו מחבלים. אולם לאחר כמה דקות רכבן, שעמד ריק - הוצת.
(צילום: ערוץ הכנסת)

ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) צידדה אתמול בוועדת החוקה בכנסת במעורבים בתקיפה. "לא מדובר במשפחה ישראלית. אירוע כזה תמים יכול להיות אירוע של ריגול, של איסוף מידע. אתה לא יכול להתעלם מהדבר הזה", אמרה סון הר-מלך. הח"כית אף טענה ש"כשנכנס רכב עם לוחית רישוי לא ישראלית - אין פשרות" - אבל בניגוד לטענותיה, הנשים נסעו ברכב עם לוחית זיהוי צהובה.
רדוואן אל-ג'עאר, בעלה של הנד, והאב והסב של הנשים שהותקפו, ציין: "חברת הכנסת צריכה להתנצל על דבריה הכוזבים. היינו קרובים למלחמה בדרום, ולא פגענו באף יהודי אלא עזרנו והצלנו חיי אנשים תוך סיכון חיים".
נשיא המדינה יצחק הרצוג גינה אמש בשיחה עם עדנאן אל-ג'עאר את האלימות החמורה שהופעלה כלפי בנות משפחתו. אל דבריו הצטרפו גם יו"ר מועצת יש"ע ומועצת בנימין, ישראל גנץ; וראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "מי שנוהג באלימות צריך להיענש כדין".
פורסם לראשונה: 00:00, 12.08.24