"על גיבורים לא בוכים, על גיבורים מוחאים כפיים": כך אמר מפקד יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש, סנ"צ ש', בסיומה של תחרות איש הנינג'ה היחידתית לזכרו של לוחם היחידה, רס"ר מקסים רז'ינקוב, שנפל לפני עשרה חודשים בפעילות מבצעית בטול כרם.
4 צפייה בגלריה
yk14036913
yk14036913
"רצינו לזכור את מקסים דווקא פה". המסתערבים בתחרות הנינג'ה
(צילום: דוברות מג"ב)
עשרות מסתערבי היחידה, שלקחו פסק זמן מהלחימה וסיימו את מסלול הנינג'ה המאתגר של "נינג'ה סקול" בראשון לציון, מחאו כפיים לחברם במשך זמן רב. המחווה ריגשה את אמו של הלוחם, אולגה רז'ינקוב, ואת אחותו אלכסנדרה, שהזילו דמעות והתרגשו ממפעל ההנצחה שיזמו ביחידה. "רצינו לזכור אותו דווקא בתחרות נינג'ה כי זה היה התחביב שלו", אמרו.
מנהל המקום, זוכה נינג'ה ישראל גיל מרנץ, סיפר שהוא זוכר את מקסים, שהשתתף בעצמו בתחרות. "אני זוכר את מקסים מהתחרות, איש שכולו תשוקה למקצוע הנינג'ה. המסתערבים ממש הפתיעו אותי ביכולת שלהם. הם עשו את המסלול כמו מקצוענים ותיקים", שיתף.
מקסים רז'ינקוב, בן 30 בנופלו, שירת בסדיר ביחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש ועם שחרורו המשיך כאיש מילואים. ב-7 באוקטובר הוא הוקפץ ליחידה שפעלה בגזרת איו"ש. הוא נהרג ממטען בטול כרם, בקרב שבו לחם במחבלים במשך שעות.
4 צפייה בגלריה
yk14037397
yk14037397
רס"ר מקסים רז'ינקוב ז"ל
מפקדו בפלגת המילואים, רפ"ק ש', סיפר: "כבר בשבת שמחת תורה הגענו ליחידה. כעבור שבועיים יצאנו לפעילות מבצעית באחת השכונות בפאתי טול כרם. כמעט בסיומה של לחימה שנמשכה כ-12 שעות רצופות, אני ומקסים, שהיה לי אח וחבר נפש, צעדנו בראש הכוח ועלינו על מטען שהתפוצץ. מקסים נהרג ואני נפצעתי".
רפ"ק ש', גם הוא איש מילואים של היחידה, הביט בצעירי היחידה שביצעו את מסלול הנינג'ה הקשה והמפרך, ואמר כי "זה היה שוק לאבד לוחם, את מקסים. ישנו שנים מיטה ליד מיטה. המשפחה שהשאיר הפכה למשפחה שלנו. זה מרגש להיות פה במתקן הנינג'ה, המקום שמאוד אהב".
האם אולגה התקשתה לעצור את הדמעות למראה המסתערבים הצעירים חוצים את המסלול מתחת לתמונתו של בנה, שפרשו בקו הסיום של המסלול. מקסים היה בנה הבכור. אחותו הקטנה אלכסנדרה (27), ששירתה בסדיר במג"ב, הגשימה חלום והתגייסה לפני שבועיים לשרות קבע.
4 צפייה בגלריה
חבריו של מקסים ריז'קוב ז"ל ערכו לזכרו יום נינג'ה
חבריו של מקסים ריז'קוב ז"ל ערכו לזכרו יום נינג'ה
"זה לא נהיה קל יותר". האחות אלכסנדרה והאם אולגה עם תמונתו של מקסים
(צילום: דוברות מג"ב)
4 צפייה בגלריה
חבריו של מקסים ריז'קוב ז"ל ערכו לזכרו יום נינג'ה
חבריו של מקסים ריז'קוב ז"ל ערכו לזכרו יום נינג'ה
"המורשת של מקסים תהיה חלק חשוב ביחידה"
(צילום: דוברות מג"ב)
"מעל הקבר של אחי הגדול הבטחתי לו שאמשיך את דרכו במג"ב", סיפרה האחות. "היום אני מידי בוקר עולה על מדי מג"ב, המדים שמקסים וגם אני מאוד אהבנו, ויוצאת לעוד יום שכולו שליחות".
אולגה לבשה את החולצה עם התמונה של בנה, שלבשה יחד עם המשפחה כשהגיעו ב-2019 לתחרות "איש הנינג'ה" ששודרה בטלוויזיה כדי לעודד את מקסים. בתמונה מבטו ניבט כשהוא מחייך והכיתוב למעלה כאילו נבואי: "זה לא נהיה קל יותר", נכתב מעל תמונתו. "כמה שהמשפט הזה נכון", אמרה אולגה. "מיום ליום הכאב, העצב והגעגוע הבלתי נגמר רק מתעצמים. זה לא נהיה קל יותר".
יחד עם מפקד היחידה היא העניקה גביעים לזוכים בשלושת המקומות הראשונים. "זה עונג בשבילי לראות היום את הלוחמים. אחרי שמקסים נפל הכרתי את החברים שלו וזאת המשפחה החדשה שלי", סיפרה.
"המורשת של מקסים תהיה חלק חשוב ביחידה", סיכם המפקד, סנ"צ ק'. "הוא היה היום לצידנו בכל תחרות ההנצחה שלו במסלול הנינג'ה".
פורסם לראשונה: 00:00, 13.08.24