הפגישה הראשונה של קמלה האריס עם מי שיהפכו לילדיה, הייתה לפני 11 שנה במסעדת דגים על החוף בין לוס-אנג׳לס לסן-פרנסיסקו. רק כמה חודשים קודם היא הכירה את אביהם, דאג אמהוף, עורך דין מצליח בתעשיית הבידור בלוס-אנג'לס. הוא היה גרוש, היא אשת קריירה בנסיקה מתמדת שחייה הפרטיים נשמרו כמעט לגמרי בסוד - אולי חוץ מהפעם ההיא, בשנות ה-90, כשניהלה רומן מתוקשר עם ווילי בראון, שהפך אחר כך לראש העיר השחור של סן-פרנסיסקו. זה קרה כשהייתה בת 30 ובראון בן 60. בכל אופן, עברו הרבה שנים מבלי שאיש יידע מה עושה האריס כשהיא לא עסוקה בלהיות התובעת הכללית של המדינה הגדולה בארה״ב.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד כתבות למנויים:
ב-2013 נתנה חברה קרובה של האריס את מספר הטלפון שלה לאמהוף, והציעה שיתקשר. הוא השאיר הודעה קולית עצבנית וארוכה מדי והיה בטוח שהיא לא תחזור אליו. אבל האריס, שגרה אז בסן-פרנסיסקו, הייתה מוקסמת וטסה ללוס-אנג'לס לדייט ראשון. בבוקר שאחרי הוא כתב לה: ״אני מבוגר מכדי לשחק משחקים. אני מאוד מחבב אותך ורוצה לראות אם נוכל לגרום לזה לעבוד“. זה עבד, אבל האריס לא מיהרה לפגוש את ילדיו של אמהוף מנישואים שהסתיימו ארבע שנים קודם. ״הייתי נחושה שלא להכניס את עצמי לחייהם עד שדאג ואני נחליט שאנחנו נמצאים בקשר לטווח ארוך״, אמרה לאופרה ווינפרי, ״ילדים צריכים עקביות. לא רציתי להיכנס לחיים שלהם כמשהו זמני כדי לא לאכזב אותם. אין דבר גרוע יותר מאשר לאכזב ילד“.
6 צפייה בגלריה
קמלה האריס ודאג אמהוף
קמלה האריס ודאג אמהוף
קמלה האריס ודאג אמהוף
(צילום: Brendan Smialowski, AP)
כמה חודשים אחר כך החליטו השניים כי אכן מדובר בקשר לטווח ארוך והאריס הגיעה, לחוצה יותר מאשר בהופעה בבית משפט, לפגוש את ילדיו של אמהוף: קול, אז בן 18, ואלה בת ה-14. הילדים היו עצבניים לא פחות כשהאב אמר להם שהוא יוצא עם אישה מפורסמת: ״כדאי שתדעו שהיא התובעת הכללית של קליפורניה״.
הפגישה הייתה כל כך מוצלחת שכאשר האריס ואמהוף התחתנו, ב-2014, הילדים סירבו להגדיר אותה כ"אמא חורגת" וגם לא לקרוא לה סתם בשמה, אז הם המציאו עבורה את הכינוי החביב והיידישאי "מאמל'ה" - שזה אפילו יותר אינטימי מהיחס שמקבל אביהם הביולוגי, שלו הם קוראים בשמו הפרטי, דאג. ביחד יצרו משפחה שאם תגיע בינואר הבא לבית הלבן, תהיה שונה מכל מה שהמבנה שבו נקבעים סדרי עולם ראה מעודו.
מיד אחרי המהפך הדרמטי בראש המחנה הדמוקרטי לנשיאות, עם פרישתו של ג׳ו ביידן מהמרוץ וההתלכדות המהירה של המפלגה סביב קמלה האריס, צף באינטרנט ראיון מלפני כמה שנים עם סגן הנשיא המיועד של דונלד טראמפ, ג׳יי-די ואנס. בראיון הביע ואנס מבחר דעות על נשים בלי ילדים. זה היה כל כך פוגעני שאפילו ג׳ניפר אניסטון, שבורחת מהתבטאויות פוליטיות אבל דיברה בפתיחות על קשיי הכניסה להיריון שלה, הגיבה בחריפות. “כל מה שאני יכולה לומר, מר ואנס״, כתבה אניסטון, ״הוא שאני מתפללת שלבתך יהיה מספיק מזל להביא ילדים משלה יום אחד. ואני מקווה שהיא לא תצטרך לפנות להפריה חוץ-גופית, כי אתה מנסה לקחת גם את זה ממנה״.
אחד הדברים שאמר ואנס בראיון ההוא היה שאת המפלגה הדמוקרטית מובילות ״נשים אומללות בלי ילדים שמגדלות חתולים״. הוא ציין ספציפית את שמה של האריס, שלפי כל מקורביה, היא לא אישה אומללה, לא בטוח שיש לה חתול ודווקא כן יש לה ילדים, כפי שכתבה אלה אמהוף בחשבון האינסטגרם שלה: "איך את יכולה להיות 'ללא ילדים' כשיש לך ילדים חמודים כמו קול וכמוני?“ התגובה הזו הצביעה על עומק הקשר שיצרה האריס עם שני הילדים, שלחייהם נכנסה בגיל מאוחר ושהפכו מפורסמים מבלי שבאמת ביקשו את זה.
אלה אמהוף, בת 25 היום, נקראת על שם הזמרת אלה פיצג‘רלד. אחיה, קול, המבוגר ממנה בארבע שנים, נקרא על שמו של הסקסופוניסט האלמותי ג'ון קולטריין. הוריהם, דאג וקרסטין אמהוף, נפרדו בצורה ידידותית ב-2009, למרות שדאג ניהל רומן מחוץ לנישואים עם מורה בבית הספר של ילדיו, שנכנסה להיריון ממנו ועשתה הפלה. "היה לנו טוב בהשוואה להרבה אנשים אחרים שהכרתי עם הורים גרושים", אמרה אלה בעבר ל"הניו יורק טיימס", "חשבתי שמשפחה עם הורים גרושים שמסתדרים ביניהם, כמו אצלנו, זה לא משהו מטורף, אלא מה שהייתי מקווה שיהיה הנורמה. דווקא אחרי שההורים התגרשו כולנו התקרבנו יותר. זה לא אמור להיות מוזר להישאר חברים אחרי שנפרדים. זה בעצם מאוד בריא״.
האריס לא רק השתלבה בחייהם במהירות, היא גם הפכה לחברה טובה של אמם, קרסטין, מה שבכלל יצר מודל משפחתי מיוחד. אמהוף ואשתו לשעבר מכנים את האריס "הורה משותף", וקרסטין מרעיפה מדי פעם מילים חמות על סגנית הנשיא. אחרי שסיפור הרומן שניהל בעלה במהלך נישואיהם דלף בחודש שעבר, פירסמה קרסטין אמהוף, שהיא מפיקה הוליוודית, הודעה שבה אמרה: ״דאג ואני החלטנו לפני שנים רבות לסיים את נישואינו. הוא אבא נהדר לילדים שלנו, ממשיך להיות חבר נהדר עבורי ואני גאה במשפחה המשולבת, החמה והתומכת שדאג, קמלה ואני בנינו יחד״. אלה אמהוף אמרה ל"הניו יורק טיימס" כי ״ההורות של שלושתם כמובן שונה עכשיו, כשאנחנו בוגרים ואחראים לעצמנו. שלושתם בערך אומרים ׳אנחנו לא מבינים אותך, אבל רוצים שתהיי מי שאת׳. יש ביניהם תקשורת טובה. הם כמו חוליית הורים של שלושה אנשים. זה ממש מגניב״.
6 צפייה בגלריה
ג'ניפר אניסטון
ג'ניפר אניסטון
ג'ניפר אניסטון. יצאה להגנת האריס
(צילום: Richard Shotwell, AP)
מה שקול ואלה לא ממש היו מוכנים אליו הוא חיים בבית שבו יש שני עורכי דין - אחת מהם היא התובעת הכללית של קליפורניה. מהר מאוד הם למדו למשל שאין באמת דבר כזה שיחות חולין סביב שולחן האוכל. ״אנחנו תמיד מתבדחים שבכל פעם שהבאנו את החברים שלנו בפעם הראשונה, הם עלו על הגריל״, סיפרה אלה, ״אם אין לכם תוכנית מוכנה לגמרי לעשר השנים הבאות, עם מצגת עבורם, לא תשרדו את הארוחה הזו. כשהם מזמינים חברים שלהם, בחדר נמצאים האנשים הכי בטוחים וחזקים בעולם, הרבה מאוד נשים, וכולם מדברים האחד בתוך דברי השני על הנושאים הכי רציניים שיש״.
ב-2018 השתתפה האריס, אז כבר סנאטורית, בשימוע הסוער שנערך לשופט ברט קוואנו. כשהגיעה תורה להציג שאלות לשופט שהיה מועמד לבית המשפט העליון, נתנה בו האריס מבט קטלני שהפך ויראלי. קול אמהוף זוכר שראה ציוץ שבו נכתב: "לא הייתי רוצה להסביר למבט הזה למה הגעתי הביתה אחרי השעה שהיא קבעה לי", והרגיש הזדהות. "חשבתי לעצמי, ׳זה בדיוק מה שקרה לי׳״, סיפר קול, "אני זוכר שידידה שלי סיפרה לקמלה שהיא רוצה לצאת לטיול תרמילאים אחרי הלימודים, והיא אמרה לה, ׳בסדר, ומה את הולכת לעשות אחר כך? ואחר כך? ואז - מה?׳ החברה הזו עדיין מזכירה לי את השיחה הזו ואומרת שהיא גרמה לה לחשוב אחרת, לא רק על ההווה המיידי. קמלה ודאג בעיקר רוצים שלאנשים תהיה תוכנית בחיים״.
שני האמהופים למדו בבית ספר פרטי שעל בוגריו נמנים גם רומר וויליס, בתם של ברוס ודמי מור, ופרנסס בין קוביין, בתם של קורט וקורטני לאב. הם התרגלו להיות מקושרים לפוליטיקאית מפורסמת, אבל ב-2020 היו צריכים לעשות קפיצה גדולה נוספת לעולם לא נודע. קול היה אז בן 26 ועבד בחברת הפקות בלוס-אנג‘לס; אלה, 21, הייתה סטודנטית לאמנות בבית הספר היוקרתי לעיצוב פרסונס בניו-יורק, גרה בברוקלין ופירסמה תמונות של עיצובי הסריגה שלה באינסטגרם. בלילה שבו ג'ו ביידן וקמלה האריס הוכרזו רשמית כמועמדי המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, פגש העולם, די בפעם הראשונה, גם את דאג אמהוף. קול החל לקבל טקסטים נדהמים מחברים. "הם כתבו לי, ׳איך לא אמרת לנו?׳ אבל גם אני לא ידעתי איך לעכל את זה. לפתוח CNN ולראות את אבא שלי. ׳רגע, אתה לא שייך לשם!׳״
אלה אמהוף סיפרה כי רק כשהאחים ליוו את בני הזוג ביום הבחירות, זה הכה בה באמת. ״זה היה וואו, לראות אותם עכשיו אחרת לגמרי״, סיפרה ל"הניו יורק טיימס", ״הרעיון לחלוק את ההורים שלנו עם העולם הוא די מטורף. קול ואני גדלנו עם ידע בפוליטיקה, אבל זה כמובן לא דומה למה שקורה עכשיו. פתאום אנחנו לומדים את אחורי הקלעים. אנחנו לומדים מדיניות”.
העולם החדש הזה היה קשה לא פחות לאבא שלהם, דאג אמהוף, שלו הם קוראים "דאג" גם בבית. ״כשאני מדברת על אמא ודאג, אנשים שואלים מי זה דאג ואני צריכה להסביר שהוא אבא שלי וככה אנחנו קוראים לו״, סיפרה אלה. ״אם תגללו אחורה באינסטגרם של דאג״, אמר קול, ״אפשר לראות את ההתקדמות מחשבון ׳אבא׳ עם עשרה עוקבים, שמעלה צילומי סלפי גרועים, לכוכב רשת עם מאות אלפי עוקבים שמבין את הפלטפורמה. אני חושב שדאג הוא קצת זיקית שמסתדר בכל מקום, וזו הסיבה שכולם אוהבים אותו״.
6 צפייה בגלריה
yk14038566
yk14038566
אלה בפריטים שעיצבה וסרגה
אמהוף, 59, נולד בברוקלין וגדל בניו-ג׳רזי, לפני שמשפחתו עברה לקליפורניה כשהיה נער. הוא למד משפטים והפך לעורך דין מבוקש מאוד בתעשיית הבידור של לוס-אנג׳לס, כולל שותפות במשרד גדול. ב-2020, כשהאריס רצה לנשיאות, הוא עזב את המשרד כדי למנוע ניגודי עניינים. בהמשך דיבר בגילוי לב על הקשיים לעזוב עבודה שאהב ובה הצליח מאוד, כדי לתמוך בשאיפות הפוליטיות של האריס. הוא הודה במיוחד לג׳ו ביידן, שעזר לו ברגעים שבהם הרגיש תסכול מקצועי בבית הלבן. "הנשיא היה ניגש אליי ואומר ׳תראה ילד, אני יודע, אתה עורך דין נהדר וזה חסר לך. אני יודע שזה חייב להיות קשה, אבל אין דרך טובה יותר לעזוב עבודה מאשר כדי לתמוך באשתך שאתה כל כך אוהב, שעובדת עבור מדינה שאתם כל כך אוהבים'״.
אמריקה הכירה לראשונה את קול ואלה אמהוף בהשבעה של ג'ו ביידן וקמלה האריס ב-2021. יותר נכון, היא הכירה את אלה. קול עניין אותה הרבה פחות. ביום ינואר קר בוושינגטון, בתקופה קשה מאוד של שיא משבר הקורונה ושבועיים אחרי מהומות 6 בינואר, ליוו ילדיה החורגים של האריס את מאמל'ה לרגע החשוב בחייה. אלה אמהוף לא ידעה שבסוף היום האינטרנט ידבר עליה הרבה יותר מאשר על ההורים שלה.
כבר כשצעדה על מדרגות גבעת הקפיטול, היה ברור כי כוכבת נולדה. עטופה במעיל מיו מיו משובץ מעל שמלה מחויטת מהמותג Batsheva, של המעצבת הניו-יורקית החביבה על ההיפסטרים בת שבע חי, עם משקפיים וקשת על שיער מתולתל, הבעירה אמהוף את האירוע העצוב. המצלמות התעוררו והתקשורת האמריקאית, צמאה כל כך לקצת צבע בימים אפורים, התאהבה בתוך שניות. איפה ההופעה הזו ואיפה חליפות המכנסיים או השמלה שנשלפה מקטלוג של שנות ה-50, שאיתן נוהגות נשות הפוליטיקה האמריקאית להגיע לאירועים.
אם זה לא הספיק, כשסגן הנשיא לשעבר מייק פנס הגיע לבמה, הרימה אלה אמהוף לעברו שתי גבות שאי-אפשר היה לטעות בחוסר החיבה ששידרו. גם זה נקלט על ידי המצלמות, הפך מיד לגיף ויראלי ורק הוסיף לאלה-מניה הפתאומית. בימים שקדמו להשבעה היו לאמהוף כ-40 אלף עוקבים באינסטגרם, והיום יש לה 350 אלף. "ידעתי שהמעיל יהיה להיט כי כל כך אהבתי אותו, וזה מה שחשוב לי באמת“, אמרה מאוחר יותר, ״אבל אני לא חושבת שמישהו ציפה לסערה הזו באינטרנט“.
6 צפייה בגלריה
yk14037907
yk14037907
אמריקה התאהבה. קמלה האריס, הבעל דאג אמהוף והבת אלה (מימין), בהשבעת הנשיא ביידן | צילום: AFP
סיבוב מהיר באינסטגרם של אמהוף גילה אז תמונות סלפי כמעט ללא איפור, בחורה צעירה שלא מבזבזת זמן על תסרוקות, לא מסתירה שיער מתחת לבית השחי ויש לה קרוב ל-20 קעקועים - אפילו היא לא בטוחה לגבי המספר המדויק - שעל חלקם ההורים שלה בכלל לא יודעים. ״למזלי דאג וקמלה לא ממש רואים את האינסטגרם שלי", אמרה. אגב, חלק גדול מהסוודרים שלה הם מתוצרת עצמית. אמה לימדה אותה לסרוג במהלך טיול ילדות לדיסנילנד, ומאז הפכה הסריגה גם לדרך להרגיע את החרדות הקבועות שלה.
מהר מאוד התחילו להגיע ההצעות לדגמן. אמהוף בכלל לא ידעה שהיא כזו, אבל איוון בארט, שהיה נשיא חברת IMG Models ועזר להפוך את ג׳יזל, קיייט מוס וג׳יג׳י חדיד לדוגמניות-על, היה הראשון לזהות. “דוגמנות היום כבר לא קשורה יותר לצורה, גודל או מין", אמר בארט, שמת במפתיע בשנה שעברה, ״היום גם המותגים וגם הצרכנים מחפשים אותנטיות. אלה מתקשרת לרגע הזה בזמן, היא משדרת חוצפה ושמחה וחופש. לא הפתיע אותי שכולם הבחינו בה באותו יום, אי-אפשר להתעלם ממנה״.
אלה עצמה נשמעה קצת פחות בטוחה. "כל חיי היו לי דימוי עצמי וביטחון עצמי נמוכים מאוד, אז זה הרגיש לי כמו דרך לשפר אותם", אמרה ל"וושינגטון פוסט", "יש לי שיער גוף, יש לי קעקועים, אני לא הדגם הגנרי של דוגמנית״.
אמהוף, שנמצאת במערכת יחסים עם סם היין, עיתונאי אופנה במגזין GQ וחובב חצאיות, הספיקה להשתתף בכמה תצוגות אופנה והגיעה ל-Met Gala, אירוע האופנה השנתי והנחשב של "ווג", בשמלה שעיצבה לה סטלה מקרטני, אבל היא כבר לא חלק מהעולם הזה יותר. "דיגמנתי במשך כמה שנים, וזה עזר לי להרשות לעצמי את הפלטפורמה ואת הנוחות לעשות אמנות", אמרה מוקדם יותר השנה. עכשיו היא מארחת מועדון סריגה ומקיימת מפגשי יצירה ברחבי ניו-יורק. אחיה, קול, מעורב בתעשיית הבידור בלוס-אנג׳לס. כשהוא התחתן, בשנה שעברה, ניהלה את הטקס מי שעכשיו היא מועמדת לנשיאות.
כמו אמם החורגת, קול ואלה אמהוף היו מעורבים בפוליטיקה מגיל צעיר. במיוחד אלה, שהיא אקטיביסטית של ממש. היא עזרה בעבר לגייס כסף עבור For The Gworls, עמותה שתומכת בטרנסג'נדרים שחורים, והסתבכה אחרי שהפנתה פעמיים בשנה האחרונה את עוקביה לאתרי גיוס כספים לעזרה לפלסטינים. אחד מהם היה "קרן הסיוע הפלסטינית לילדים", שגייסה קרוב לשמונה מיליון דולר. השני היה ארגון המקושר לאונר״א. לא ברור כמה, אם בכלל, אמהוף תרמה אישית למטרה, אבל אחרי שספגה ביקורת מהימין, והבית הלבן סירב להגיב, הסירה את הלינקים מהחשבון שלה.
6 צפייה בגלריה
אלה אמהוף מדגמנת
אלה אמהוף מדגמנת
אלה אמהוף מדגמנת
(צילום: Evan Agostini, AP)
דאג אמהוף הוא יהודי-אמריקאי ליברלי קלאסי. פרוגרסיבי וחילוני, אבל גאה מאוד בזהותו שהפך את המלחמה באנטישמיות לנושא המרכזי בפורטפוליו שלו כבעלה של סגנית הנשיא. המשפחה המורחבת חוגגת את ראש השנה ופסח בפומביות גדולה, והאריס, חובבת בישול מפורסמת, אמרה פעם שהשאיפה הגדולה שלה היא לייצר את הקניידלך המושלמים. אלה, לעומתה, אמרה בעבר כי אינה מחשיבה את עצמה כיהודייה.
ביום שני הקרוב תיפתח בשיקגו ועידת המפלגה הדמוקרטית, ובשיאה תקבל קמלה האריס באופן רשמי את המועמדות לנשיאות. סביר להניח כי האחים אמהוף יגיעו לפחות לערב שבו זה יקרה, והמצלמות יתקתקו סביב אלה. השאלות הגדולות הן מה יקרה אחרי הוועידה ועד כמה אלה תהיה מוכנה להשתתף בקמפיין עצמו. כי אם כן, היא יכולה להפוך לנשק של ממש בכל הקשור לחיבור של האריס לדור ה-Z.
ואם האריס תנצח ותהפוך לנשיאה הראשונה של ארה״ב, אז אמהוף, שמאז פרצה לתודעה ב-2021 הצליחה להתרחק קצת מהכותרות, תצטרך ללמוד לחיות עם איתן שוב. עד אז ממשיכים קול ואלה אמהוף בעיקר להתרשם מהזוגיות השנייה של אביהם. ״הם חמודים וזוגיים באופן כמעט מעורר הקאה״, אמרה אלה, ״זה כאילו שהם בשלב ירח הדבש לנצח. שאר העולם רואה את זה בטלוויזיה ובמדיה החברתית, אבל אנחנו חיים את זה״.