"בגלל רז תמיד רציתי גולני. אחרי שהוא נפל, המוטיבציה שלי להיות לוחם רק הלכה וגדלה", כך סיפר איתמר פרץ (19) מעפולה, שיתגייס בבוקר (רביעי) בעקבות אחיו רב-סרן רז פרץ, מ"פ בגדוד 51 שנפל בקרב במוצב כיסופים בשבעה באוקטובר. "אני מתגייס לגדוד 13, הגדוד שבו רז התחיל את השירות. עוד לא התגייסתי וכבר אני מרגיש מחובר לחטיבה, כמו משפחה".
מלווה בהוריו רוני ונאווה, בבני משפחה, בחברים ובארוסתו של רז ובני משפחתה, יתייצב איתמר בלשכת הגיוס. על החולצות שילבשו איתמר פרץ ומלוויו נכתב: "בדרך בה הלכת אלך, ואנצח בשבילך".
2 צפייה בגלריה
yk14038392
yk14038392
יגיעו עם החולצות, לזכר רז. איתמר פרץ והוריו
(צילום: באדיבות המשפחה)
רס"ן פרץ ז"ל היה מפקד הפלס"ם בגדוד 51. בשבעה באוקטובר הוא היה עם חייליו במוצב כיסופים וכשהחלה המתקפה הוביל אותם בבטחה אל המיגונית, ורץ תחת אש לחדרים להביא נשקים עבורם, כשבדרך חיסל מחבל. חייליו לא היו מורגלים בירי, ותוך כדי הלחימה רז נתן להם פקודות אש.
פרץ נלחם בעשרות מחבלים עם שני כלי נשק, אחד בכל יד, וכשנפצע בידו השמאלית המשיך להילחם ואף יצא מהמיגונית והסתער על המחבלים. הוא הצליח לחסל כמה מהם ולהציל את חיי 12 מחייליו. שישה חיילים נוספים נפלו בקרב ההירואי. פרץ הציל גם את חיי חבריו שהיו במסיבת הנובה, כששלח להם הודעת אזהרה עם קולות ירי והם עזבו במהרה את המקום.
"רז היה הרבה יותר מאח, הוא היה החבר הכי טוב שלי", סיפר איתמר. "היינו עושים הרבה דברים יחד. רז היה די-ג'יי ובעקבותיו גם אני התחלתי לנגן. היינו מגיעים למסיבות יחד, והוא היה נותן לי לעלות ראשון לכמה דקות כדי שיכירו אותי".
2 צפייה בגלריה
רז פרץ ז"ל
רז פרץ ז"ל
רז פרץ ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה )
מסדר דגל לזכר החללים של חטיבת גולני
(צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של גולני)

על אף שהם גאים מאוד באיתמר, רוני ונאווה, ההורים, הודו שהגיוס לא קל להם. "אנחנו לא שלמים בכלל עם הבחירה הזאת", אמר רוני, ונאווה הוסיפה: "אני ממש לא אהבתי את הרעיון. הייתי בהתחלה מאוד נחושה שאיתמר לא ישרת כלוחם, אבל הוא התעקש ולא היה עם מי לדבר. בסוף חתמנו לו עד אחרי ההכשרה, ונראה מה יהיה משם. כשרז התגייס דאגתי כמו שכל אמא דואגת, אבל הפעם אני דואגת פי כמה וכמה". איתמר אמר כי "קשה לי שזה מה שהם מרגישים, אבל אני גם מאמין שזאת הצוואה של רז".
לקראת גיוסו לקח איתמר לא מעט דברים של אחיו שנפל. כיסוי הדסקית, השעון ורצועת הנשק. "אני לוקח איתי גם את הערכים שלו", אמר. "את הדרך הטובה שלו של נתינה ועזרה, ואת האהבה שלו לצבא ולמדינה".
פורסם לראשונה: 00:00, 14.08.24