היום מתקיימת "הפסגה" המדוברת אליה האמריקאים נושאים עיניים. ואלו בעיקר האמריקאים שנושאים אליה עיניים, כי רוב הישראלים כבר למדו עם מי יש להם עסק. חמאס מסרב לשלוח נציגים כי הבינו שבוויכוח בקבינט בין מי שרוצים לסגת מעזה למי שאינם - הציבור הישראלי עם האחרונים; ורק האמריקאים ושלוחותיהם אצלנו, כולל בתוך ממשלת ישראל - תולים תקווה בפסגה הזו שסיכויה להסתיים בעסקה אינם גבוהים.
1 צפייה בגלריה
קמלה האריס
קמלה האריס
קמלה האריס
(צילום: REUTERS/Vincent Alban)
האמריקאים כל כך כמהים להפסקת האש הזאת עד שהם מבקשים לחבר בין הזירות של איראן, לבנון ועזה בסיום כולל למלחמה. אחרי שהניסיונות להגיע להפסקת אש רק בגזרת עזה כשלו, החליטו ללכת על מגדל קלפים רעוע אפילו יותר ולכרוך בין הסדר מדיני בצפון לסיום המלחמה בעזה. הגיוני.
ובמסגרת חוסר ההיגיון ששורר בקונספציה האמריקאית (הרי אנשי הקונספציה בישראל ובארה"ב מזינים אלו את אלו), עכשיו כשחמאס מסרבת לשלוח נציגים לפסגה, האמריקאים ממשיכים להתחפר בעמדתם ובמקום לבקש מישראל להפעיל עוד לחץ צבאי שיביא את חמאס לשולחן המשא ומתן, עברה תשומת הלב לאיראנים. האחרונים, מודעים לחשיבות של העסקה עבור האמריקאים, החליטו לנצל זאת למטרותיהם הזדוניות. גם הם קושרים עכשיו בין הסדר לבין התקיפה שלהם. ועכשיו קיימת האפשרות שנציגים של משטר האייתוללות שמקדיש את חייו להשמדת ישראל ישלחו נציגים לפסגה. על פניו זה לא חריג, ישראל גם נשאה ונתנה עם קטאר בכל הקשור לעסקאות חטופים, אז מה זה כבר לשאת ולתת עם איראן?
האיראנים קוראים את המפה נכון. הם יודעים שעוד רגע יש בחירות בארה”ב ויודעים מי המועמד הנוח עבורם - קמלה האריס. לכן בתגובה ובהתנהלות שלהם יעשו הכל כדי לא להקשות יותר מדי על מסע הבחירות שלה
רק שבניגוד לקטאר, צפרדע שעוד איכשהו היה ניתן לבלוע - עם איראן אנחנו מנהלים מלחמה. המלחמה שהיתה בצללים במשך עשורים הפכה לגלויה ולא בטוח שזה דבר רע. הרי האסטרטגיה האיראנית היא להתיש אותנו לאורך זמן. אין לאיראנים אינטרס לצאת איתנו למלחמה "חמה" משום שזה יפגע בתוכניות שלהם - גרעין איראני. לכן ישאף משטר האייתוללות להמשיך ולנהל איתנו מלחמה "קרה" על אש נמוכה, מלחמה שבה הוא ינצל את הנאיביות של המערב כדי למשוך זמן בדרך להשמדת ישראל.
ועל זה בדיוק היא סומכת. האויב המר ביותר של איראן הוא ההתעוררות הישראלית מהזיות אובמה, ביידן, האריס והתנערות ממובילי הקונספציה בארץ. כל מי שבז לאסטרטגיית הוויתורים וההסדרים הוא סכנה לאיראן. זאת בניגוד למומחים לענייני ביטחון שיושבים באולפנים ואותם האיראנים אוהבים. אם אנחנו הצפרדע, מומחי תודעת הכזב הם היד שמבעירה את האש.
נוה דרומינוה דרומיצילום: איליה מלניקוב
והאיראנים קוראים את המפה נכון. הם יודעים שעוד רגע יש בחירות בארה”ב ויודעים מי המועמד הנוח עבורם - קמלה האריס. לכן בתגובה ובהתנהלות שלהם יעשו הכל כדי לא להקשות יותר מדי על מסע הבחירות שלה: אם יגיבו באופן תקיף שיוביל למלחמה - האריס תהיה בבעיה מול הצד הפרוגרסיבי והאיראנים פחות ירצו בכך. הם מחשבים את צעדיהם בחוכמה בדרך לנשק גרעיני ואף אחד לא יפריע להם. אם צריך פסגה או עסקה כדי למשוך את הזמן, האיראנים יקפצו על ההצעה הזאת בשנייה. לכן הפסגה שמתקיימת היום, עניינה לצערנו אינו בחטופים או בהשבתם. זה פשוט ניצול הן בידי התמימים השבויים בקונספציה והן בידי משטר האייתוללות שמבקש לשחק בנו כבובות על חוט. אם הפרוקסי שלו בעזה לא מגיע לשיחות, ראש התמנון כבר ידע איך להתל בנו בדרך אחרת.
פורסם לראשונה: 00:00, 15.08.24