פעם אחת ולתמיד צריך להזם את השקר של דוברי הימין, ולפיו "השתמטות הטייסים ואחים לנשק", היא זו שהביאה לאסון של 7 באוקטובר. השקר הגדול הזה מדוברר באולפנים כבר עשרה חודשים על ידי פוליטיקאים, עיתונאים, ופוליטיקאים שמתחזים לעיתונאים – ויש לשים לו סוף.
נתחיל בעובדה הפשוטה שידועה לכל: הטייסים היו מתנדבים. מתנדב, בהגדרה, לא יכול להיות סרבן. יותר מזה – מדובר באנשים ששירתו יותר זמן מכל הקשקשנים שמתנפלים עליהם. עוד יותר מזה: אותם פוליטיקאים-עיתונאים, או למעשה פוליטרוקים, באים ממחנה שמגן בגופו על השתמטות של חיילים חרדים מגיוס. עשרות אלפי בחורים צעירים בריאים בגופם ובנפשם משתמטים שנים, נמנעים מלהגיע אפילו ללשכת גיוס – אבל הזעם על 7 באוקטובר יוצא על הטייסים.
1 צפייה בגלריה
טייסת 107
טייסת 107
חיל האוויר
(צילום: עמית אגרונוב, דובר צה"ל)
ואיך הם מתרצים את ההתנפלות על הטייסים? "זו לא באמת התנדבות", הם אומרים. "המדינה הכשירה אתכם, נתנה לכם אופציות גדולות יותר בשוק הפרטי, ולכן אתם חייבים לה. אם אתם מאיימים לא להתייצב ביום פקודה, אתם סרבנים". ברצינות? בגלל ההטבות שאולי יהיו להם בשוק הפרטי אחרי הצבא, הם חייבים להתייצב – אחרת זו סרבנות? בואו נחזור לדוגמת החרדים: המדינה שימנה אותם בכסף, הרבה יותר מאשר את הטייסים: מיליארדי שקלים שהלכו לישיבות, לכוללים, לקצבאות, כדי לממן את חברת הלומדים החרדית (תופעה ייחודית לישראל, שלא קיימת בשום מקום בעולם החרדי). אז על ההטבות לטייסים אתם מתנפלים?
מעל הכל, צריך להגיד את הדבר החד והברור: האחריות בסיפור הזה היא על הממשלה. היא על נתניהו ויריב לוין ושמחה רוטמן, שניסו לייצר הפיכה משטרית במדינה. נתניהו וצמד תאומי המהפכה, רוטמן ולוין, לא שעו לשום אזהרה על כך שהם הורסים את כוח ההרתעה של ישראל. כששר הביטחון גלנט הזהיר את ראש הממשלה שהוא משחק באש, ולמעשה מפורר את הצבא אם ימשיך בהפיכה המשטרית – נתניהו פיטר אותו. עד כדי כך הייתה הממשלה אטומה.
אז אפילו אם נקבל את העובדה שהטייסים חטאו בכך שהצהירו שלא יתנדבו יותר, האם באמת אפשר לטעון ברצינות שהם האחראים לחורבן? ולא הממשלה, שהיא זו שנבחרה לנהל את המדינה ולהעריך את הסיכונים?
אז אפילו אם נקבל את העובדה שהטייסים חטאו בכך שהצהירו שלא יתנדבו יותר, האם באמת אפשר לטעון ברצינות שהם האחראים לחורבן? ולא הממשלה, שהיא זו שנבחרה לנהל את המדינה ולהעריך את הסיכונים? היו אלו הטייסים שקראו דוחות מודיעין, או ראש הממשלה? מי מהם היה זה ששמע את ראשי הצבא מתחננים שיעצור את ההפיכה? על מי מוטלת האחריות לשלום המדינה? מי קיבל את המנדט לשמור עלינו, ופישל?
והנה עוד טיעון של הפוליטרוקים: "תארו לעצמכם שהייתה קמה ממשלה שמאלית שהייתה מכניסה חכ"ים ערבים לקואליציה, ואנשי הימין היו אומרים שהם אינם מוכנים לשרת בצבא, בגלל שרע"ם בממשלה. איך הייתם מקבלים את זה?".
גם זה טיעון פופוליסטי ודמגוגי. ראשית, הכנסה של מפלגה שנויה במחלוקת, בעיניכם, לקואליציה – אינה דומה להפיכה, שהייתה מעניקה את כל הכוח לממשלה על חשבון הרשות השופטת ומשנה את כללי המשחק הדמוקרטיים. הראשון הוא אולי צעד פוליטי מרגיז לצד מסוים, השני הוא שבירת כל החוקים שעל פיהם מתנהלת המדינה.
לו היו הטייסים אומרים שלא יתנדבו בגלל הכנסת איתמר בן גביר לממשלה, זה היה דומה. אבל לא כשמדובר בהפיכה. אין שום דמיון בין סירוס בית המשפט העליון והרס הייעוץ המשפטי, לעיקום אף מול קואליציה לא רצויה. המפלגות הערביות נבחרו כחוק לכנסת. אם ממשלה רואה בהן בת ברית, זו זכותה והיא תעמוד למבחן הבוחר. ואגב, גם ההכללה של כל מפלגות הערבים היא גזענית ושטחית. מנסור עבאס היה יותר לויאלי למדיניות הממשלה ולראשה מאשר, נגיד, איתמר בן גביר לנתניהו.
קשה לכם לראות את החורבן שיצרתם כאן? תתמודדו. או עדיף, תעשו חשבון נפש. מה יותר חשוב לכם – ביטחון ישראל ולכידות החברה הישראלית שאתם מדברים עליה גבוהה-גבוהה, או הטירוף שהביאו עלינו יריב לוין והממשלה הזו?
פורסם לראשונה: 00:00, 20.08.24