"עוד באותו יום, בשעה שהייתי בממ"ד, החלטתי לבחור בחיים", סיפר אורי אפשטיין על אותו יום אפל ששינה את פני המדינה ואת חיינו לעד. אפשטיין, תושב כפר עזה והמנהל העסקי של הקיבוץ, איבד ב-7 באוקטובר חמישה מבני משפחתו - את בנו נטע, שקפץ על רימון במגורי הצעירים והציל את חייה של בת זוגו, אימו בלהה, גיסו אופיר ליבשטיין שכיהן כראש המועצה, אחיינו ניצן ליבשטיין וגיסו אורי רוסו, וכן שכנים וחברים רבים.
3 צפייה בגלריה
אורי אפשטיין ומשפחתו
אורי אפשטיין ומשפחתו
"לבנות מחדש את שער הנגב זו המשימה שלי", אורי אפשטיין
(צילום: אלעד גוטמן)
3 צפייה בגלריה
אופיר ליבשטיין
אופיר ליבשטיין
ראש המועצה הקודם. אופיר ליבשטיין ז"ל
(צילום: קונטקט)
אחרי שקם מהשבעה הוא הבין שהדרך לריפוי בשבילו עוברת דרך עשייה למען הקהילה, והחל לפעול לשיקום קיבוצי העוטף. הוא הקים צוותי עבודה לגיוס כספים ופעל עם צוות נוסף מול משרדי הממשלה כדי לענות על צורכי התושבים המפונים. אפשטיין, שמכיר את המערכת הצבאית מבפנים, שירת בצה"ל 25 שנה בתפקידים בכירים באמ"ן ובמטכ"ל ולקח על עצמו תפקיד נוסף - ליווי התחקיר הצה"לי על אירועי 7 באוקטובר בקיבוץ כפר עזה.
"ב-7 באוקטובר החיים של כולנו השתנו. איבדנו משפחה וחברים, חברינו נחטפו לעזה, משפחות וקהילות שלמות פונו ועדיין לא חזרו הביתה", אמר אפשטיין. "למדתי שהשיקום והריפוי הם בידיים שלנו, איש לא יעשה זאת במקומנו".
3 צפייה בגלריה
אורי אפשטיין עם משפחתו
אורי אפשטיין עם משפחתו
אורי אפשטיין עם משפחתו, לפני האסון
כעת החליט אפשטיין להמשיך את דרכו של גיסו, אופיר ליבשטיין, שכיהן כראש מועצה אזורית שער הנגב ונפל בקרב מול מחבלי חמאס, ולרוץ לראשות המועצה בעצמו. "אני מרגיש מקרוב את הצורך הדחוף לאחד מחדש את קהילות המועצה, לרתום כוחות חדשים, לבנות אמון, לחבר בין הקהילות ולהתחיל לבנות מחדש את שער הנגב. זו המשימה שלי", הסביר.
אפשטיין יתמודד בבחירות מול ח"כ לשעבר ותושבת קיבוץ כפר עזה נירה שפק, ומול ממלא מקום ראש המועצה יוסי קרן, שמכהן בתפקיד מאז שאופיר ליבשטיין נרצח.