לכל בור. אין מהמורה שנתניהו לא ייכשל בה, אין אבן שנתניהו לא ידלג מעליה. הוא יעשה הכל, ממש הכל, כדי להמשיך ולפלג עוד את העם הדואב היושב בציון.
איפה הוא? אסון 7 באוקטובר איחד לרגעים את כולנו, אבל מאז נעלמו לאיטם שלטי ה"ביחד ננצח", ואיתם נעלמו גם נתניהו ושריו. ונאלמו. הוא התראיין רק לרשתות זרות, ולנו, הנתינים, שלח סרטונים מהונדסים. כך גם "ביקוריו" אצל פצועים וחיילים. הכל מתוסרט. הכל מהונדס. ביקורים אצל משפחות שכולות? הלוויות? שום דבר. שלשום, שש הלוויות של שישה גיבורים שנפלו במלחמה, וראש הממשלה לא מזכיר אף אחד מהם ולו במילה. כאילו היו אלה חיילי צבא זר. אבל הוא מוצא זמן לפרסם - בתחפושת של "גורם מדיני" - נזיפה פומבית בדובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי על הודעתו שבה נטען שמטרת המלחמה היא שחרור 109 החטופים, מבלי להזכיר את "הניצחון המוחלט" על חמאס. ראש ממשלה, שנוזף פומבית בדובר הצבא באמצע מלחמה.
1 צפייה בגלריה
מירי רגב תדרוך עיתונאים - שיעסוק בנושא הערכות לטקס הממלכתי לציון שנה לטבח השבעה באוקטובר
מירי רגב תדרוך עיתונאים - שיעסוק בנושא הערכות לטקס הממלכתי לציון שנה לטבח השבעה באוקטובר
מירי רגב תדרוך עיתונאים - שיעסוק בנושא הערכות לטקס הממלכתי לציון שנה לטבח 7 באוקטובר
(צילום: שלו שלום)
ועכשיו הטקס. ממש עוד מעט נציין שנה למלחמה הארורה הזו. אני יכולה לתאר לעצמי את ההתייעצות המשפחתית. איך נדאג לשלוט בנרטיב של המלחמה - נוכל לעשות זאת רק אם נשלוט בטקס. איך אמרה פעם מירי רגב, "מה שווה התאגיד אם אנחנו לא שולטים בו". זהו. אמרו המתייעצים. מצאנו. רגב. היא תשלוט בטקס הממלכתי. היא כבר תדע איך לקבע את הנרטיב. ונתניהו? הוא לא ידע. גם כשהתחילו קולות ההתנגדות - גם מתוך הממשלה - למינויה של שרת "היהלומים", שעניינה נמצא עתה בחקירת משטרה. אל מול הביקורת של משפחות שכולות ומשפחות חטופים, מיהרה רגב לכנס תדרוך עיתונאים. היא לא מתייחסת ל"רעשי רקע", אמרה שם, ומיהרה והציגה לוגו. כמה יפה. איזה כיף.
לא אישה כרגב תירתע. היא דבקה בטקס שלה. זה שלי, היא אומרת, ומחבקת את הטקס בכוח
תחסכו מאיתנו. מי צריך טקס ממלכתי שכזה בכלל? מוטב שתחסכו לנו אותו, אמרו רבים. בינתיים גם תפסה כנפיים יוזמה פרטית לטקס של המשפחות, בהנחיית ובהשתתפות אמנים. אבל לא אישה כרגב תירתע. היא דבקה בטקס שלה. זה שלי, היא אומרת, ומחבקת את הטקס בכוח. וגם כשעידן עמדי, זמר ענק ולוחם גיבור שנפצע והחלים, סירב להופיע בטקס שלה, ובנימוס ביקש ממנה לוותר למען טקס עממי של המשפחות - היא נצמדה לטקס. זה שלי. שלי. וגם כשנשיא המדינה ראה את התסבוכת והציע לקיים בבית הנשיא טקס מאחד, רגב לא ויתרה. לא מסכימה. זה שלי. שלי היא אומרת. ונתניהו? לא יפספס שום טעות. הוא שותק. במקום לקחת את הסולם שהושיט לו הרצוג, הוא ממשיך ושוקע, וכולנו איתו. לפלג, לפלג, לפלג.
פורסם לראשונה: 00:00, 27.08.24