השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוא סכנה לביטחון המדינה. לא אומרים את זה אויביו הפוליטיים, לא שמאלנים מתוסכלים ואפילו לא היועצת המשפטית לממשלה. אומרים את זה שרים בממשלת ישראל, שיושבים איתו בצוותא סביב שולחן הממשלה.
מעשיו, הצהרותיו ופרסומיו של בן גביר מסבכים את מדינת ישראל, בעיקר במישור הבינלאומי. כל נקודת קרדיט שישראל משיגה בדם, יזע ודמעות - בן גביר מוחק באבחת פרובוקציה. אתמול התראיין השר ואמר כי מדיניות הממשלה היא להתפלל בהר בית (היא לא) ואף המשיך וטען כי מבחינתו הוא היה מקים בית כנסת על ההר. בן גביר הוא שר בבועה. מתמקד באג'נדה אישית בלי להבין את ההקשר. בלי טיפת אחריות. ואין מי שיעצור אותו. הלייקים, החיבוקים והצ'אפחות, תאוות הפרסום, גוברים על כל שיקול אחר.
1 צפייה בגלריה
yk14053135
yk14053135
השר איתמר בן גביר בהר הבית
מדינת ישראל מנהלת מערכה רב-זירתית ונלחמת על קיומה. בן גביר מנהל מערכה רב-זירתית פנימית: נגד שר הביטחון, נגד יו"ר ש"ס, נגד ראש השב"כ, הרמטכ"ל, היועצת המשפטית ומי לא. אחד השרים האמיצים בממשלה, איש ש"ס משה ארבל, קרא אתמול לנתניהו להציב לבן גביר קווים אדומים והאשים כי מעשיו יובילו לשפיכות דמים. "על ראש הממשלה נתניהו לפעול מיידית להעמיד במקום את בן גביר בדבריו גם הבוקר בעניין הר הבית", אמר ארבל. "דבריו חסרי האחריות מעמידים במבחן את הבריתות האסטרטגיות של ישראל עם מדינות מוסלמיות המהוות קואליציה במאבק בציר הרשע האיראני. חוסר תבונתו עלול לעלות בדמים".
אבל בן גביר מעולם לא מסתכל אחורה, בוחן את מעשיו, מתקן או מתנצל. הוא יורה על אוטומט. "חנפן השמאל משה ארבל שמדוברר על ידי בן כספית והשמאל הקיצוני, פוזל מיום כניסתו לכנסת לתפקיד שופט עליון", תקפו מקורבי בן גביר. "הוא חנפן בלתי נלאה לשמאל, לערבים, למערכת המשפט, ובמקרה של הר הבית גם לחמאס ולוואקף. עצם ההאשמה הקבועה שלו נגד יהודים, מייצרת סיכון ביטחוני. מצביעי ש"ס בחרו ימין וקיבלו את משה מרץ ארבל". בן גביר גם הגיב לביקורת חריפה של שר הביטחון יואב גלנט על כך שהתנהלותו מחלישה את מדינת ישראל, ואמר: "גלנט מתרפס בפני חמאס וגורר את מדינת ישראל לעסקה מופקרת". מתרפס. לא פחות.
הסיפור הוא כבר לא בן גביר, ארבל, גלנט או בהרב-מיארה. הסיפור הוא נתניהו, שחושש ופוחד מכל שותף קואליציוני. שמירת הממשלה היא חזות הכל
אבל הסיפור הוא כבר לא בן גביר, ארבל, גלנט או בהרב-מיארה. הסיפור הוא נתניהו. מבחינה פוליטית אין בעל בית לממשלה הזאת. נתניהו חושש ופוחד מכל שותף קואליציוני. שמירת הממשלה היא חזות הכל. ראש הממשלה פירסם אמנם הודעת תגובה לאקונית לפרוטוקול ("אין שום שינוי בסטטוס-קוו"), אבל בפועל הוא מנרמל את שינוי הסטטוס-קוו שקובע בן גביר דה-פקטו בהר הבית. מדינת ישראל לא יכולה לחיות בתקופה הקריטית הזאת בשטח הפקר. נתניהו חייב לגלות אחריות ואומץ, לחתוך את שיתוף הפעולה שלו עם בן גביר ולפטר אותו מהממשלה. אחד משרי הליכוד אמר לנתניהו בשיחה אישית: "אם תפטר את בן גביר הוא מקסימום ייזרק לאופוזיציה, אבל לא יפרק את ממשלת הימין. לא יהיה לו אומץ, הכל יהיה על הראש שלו". נתניהו יכול לגלות מנהיגות, לפטר את בן גביר ולהוכיח לכל מבקריו: הנה, לא הכל פוליטי. מדינת ישראל לפני הכל.
פורסם לראשונה: 00:00, 27.08.24