יותר משבוע מאז הרצח הברברי של ששת החטופים, וישראל עדיין לא הגיבה. כמובן שכמה שרים, ח"כים ולשעברים שלפו מיד את הביטויים הכי נחושים ועמלו על פוסטים מושחזים, ראש הממשלה כינס שתי מסיבות עיתונאים, המון מילים ושרטוטים. אבל אף אחד לא פירט מה המחיר שנגבה מחמאס, שלא לדבר על גבייה בפועל.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מתוואי המנהרה שאותר בשדה פלפלים ופעילות צוות הקרב של חטיבה 7 בשכונת חמד
תיעוד מתוואי המנהרה שאותר בשדה פלפלים ופעילות צוות הקרב של חטיבה 7 בשכונת חמד
תיעוד מתוואי המנהרה שאותר בשדה פלפלים
( צילום: דובר צה"ל )
ואין ספק שיש לגבות מחיר גבוה, ורצוי כמה שיותר מהר. התגובה הישראלית הכללית, מהתבטאויות ואי-המעש של המנהיגים, ועד הפגנות הענק ברחובות והשיח המפולג באוויר, לא פוגמים, בלשון המעטה, במוטיבציה של הצוררים מעזה לחזור על המעשה המחריד שוב ושוב. בלי קשר לעסקה, עלינו לשרטט קו ברור ומכאיב בחולות הרצועה ולהצהיר - זה המחיר על רצח חטופים.
אז הנה הצעה לתגובה ציונית הולמת, ותודה לאלוף במיל' מוטי אלמוז על ההשראה. נאמר כבר על-ידי כל הצדדים, גם אצלנו וגם בעזה, שמה שהכי כואב לאויבינו, יותר מדם אהוביהם, זאת האדמה. יותר מהכל הם נלחמים ומתעקשים על האדמה. ואילו אנחנו - יותר מהכל אנחנו נלחמים על החיים. על החיים של אהובינו. אם אלה ילדינו, אם אלה חיילינו ואם אלה חטופינו. מכיוון שחמאס פגע ופוגע בנו ביקר לנו מכל, עלינו לפגוע ביקר לו מכל. לקחת לו שטח. ואיך לוקחים שטח בלי ליפול לסוגיה המפלגת של בניית יישובים חדשים? מכיוון שהתיישבות היא בעייתית כרגע מהרבה בחינות, פנימיות וחיצוניות, עלינו להקים את צבא החקלאות לישראל, להלן צח"ל.
שטח רצועת עזה הוא כ-370 קילומטר רבוע. סה"כ נחטפו 251 ישראלים, 70 מהם נרצחו בידי החלאות. אני מציע שעל כל חטוף שנרצח נקרע קילומטר רבוע מהרצועה בשטחים הצמודים לעוטף עזה ונעניק אותו לצח"ל. צבא החקלאות יהיה צבא של חקלאים מתנדבים, שיעבדו את הקרקע הפלסטינית לשעבר ויגדלו בה גידולים עונתיים כמו חיטה, שעורה, שיבולת שועל, תירס, אבטיחים (אחד "הסמלים" שנוכסו באופן מעוות על-ידי תנועות פרו-פלסטיניות) אספסת ועוד. העם כולו יוכל להתגייס למשימה ולספק שתילים, ציוד, ואף ידיים עובדות. את התוצרת ישווק צח"ל בשוק הישראלי במחירים נוחים והכסף שייאסף יוכל לחזור לשיקום העוטף, שיקום הצפון ולטובת רווחת משפחות החטופים. כל קמ"ר של גידולים יונצח בשמו של חטוף שלא שב, גם בשלט בשטח וגם על גבי המפות. את השטחים הללו יש להשאיר בפיקדון לעשור לפחות בידי צח"ל גם לאחר סיום המלחמה, בתקווה במסגרת פירוק חמאס ושחרור כל החטופים, והם יהיו תעודת ביטוח בידינו וירחיקו את העזתים עוד יותר מגדרות יישובי העוטף.
אלון גולדשטייןאלון גולדשטיין
מהלך כזה יהיה בעל אפקט חיובי משולש: יגבה מחיר פיזי, מתמשך וברור מחמאס, במקום שהכי כואב להם; ירחיק עוד קצת את תושבי עוטף עזה מעזה, בלי להקים יישובים חדשים בשטח הרצועה; וינציח את זכר החטופים שנרצחו באמצעות הדבר הכי חיובי ומשקם שיש - האדמה ופרייה.
ויש גם אפקט נוסף, אולי החשוב מכולם: נלמד את האויבים שלנו שיעור מזרח-תיכוני. חטפתם, ורצחתם? לא תירשו את הארץ הזאת. אפילו לא את האדמות שלכם.
פורסם לראשונה: 00:00, 09.09.24