"כספי ציבור לא מיועדים לבילויים": זו הייתה הסיבה שבגינה סירב השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאשר לנציבת שב"ס דאז קטי פרי, לצאת לכנס בבלגיה שעלה לקופת המדינה כ-160 אלף שקל. אבל השנה, המשלחת לאותו הכנס, שמתקיים בסינגפור, דווקא אושרה. והעלות? 233 אלף שקל.
מדובר בכנס מקצועי של ה-ICPA, האיגוד הבינלאומי שעוסק בבתי סוהר, שבכל שנה מתקיים במדינה אחרת ואליו מגיעים נציגים מעשרות מדינות מרחבי העולם לדון ולשמוע על חידושים בעולם הכליאה.
2 צפייה בגלריה
yk14070536
yk14070536
השנה הוא לא מודאג מהעלויות. השר בן גביר
(צילום: עמית שאבי)
הכנס התקיים בשבוע שעבר, ואליו יצאו עשרה קצינים בראשות ראש חטיבת ההדרכה. עלות המשלחת לכנס, שהגיעה לידי ynet ו"ידיעות אחרונות", נאמדת ב-233,671 שקל וכוללת טיסות, מלון ועוד הוצאות.
ההסבר הרשמי לביטול המשלחת בשנה שעברה לבלגיה היה קשור בדאגה כנה לכספי ציבור. בן גביר טען אז: "נדמה לי שלאור המציאות הלא-פשוטה שגברתי מתארת בישיבות, לא יהיה זה נכון לאשר טיסה לעת הזאת, ובפרט לאור אורך התקופה המבוקשת וההוצאות הכבדות המתבקשות על חשבון המדינה, וזאת לצורך השתתפות בהרצאה של גורם אחר שמרצה למשך שעה וחצי". גורמים בסביבת בן גביר עוד אמרו אשתקד כי "השר סירב לאשר את ההשתתפות הלא-ראויה הזו, יחד עם חשיבות השמירה על כספי הציבור ושימוש בכסף לצרכים האמיתיים – חיזוק שב"ס והמשילות – ולא בילויים בחו"ל".
אולם השנה, השר אישר את הנסיעה על אף שהמלחמה הובילה לקיצוץ בתקציבים. בשב"ס וגם בלשכת השר הדגישו כי בשנה שעברה הייתה אמורה לצאת לכנס נציבת שב"ס היוצאת קטי פרי, ואילו השנה הנציב קובי יעקובי לא נסע לכנס והעדיף שייצאו אנשי השב"ס בתפקידים השונים.
קצין בכיר בשב"ס טען כי הנסיעה השגרתית של המשלחת הפכה לשאלה שקשורה לזהות הנציב ויחסיו עם השר בן גביר. "מדובר במוסר כפול ובנקמנות אישית של השר בנציבה פרי", אמר. גורם בכיר שפרש מהשב"ס הצטרף לדברים: "אצל השר בן גביר העקרונות משתנים בהתאם לקצינים שמולו".
2 צפייה בגלריה
yk14070531
yk14070531
כינוס Icpa
(צילום: אתר הפייסבוק של Icpa-ארגון הסוהרים הבין לאומי)
השנה מסבירים שיציאת המשלחת חשובה כי מדובר בכנס מקצועי שיתרום להתמקצעות אנשי שב"ס.
מלשכת השר לביטחון לאומי נמסר בתגובה: "במקרה דנן הנציב לא נוסע, ונוסעים רק בעלי תפקידים רלוונטיים – זהו ההבדל המהותי שבגללו השר לא אישר את נסיעת הנציבה הקודמת וכן מאשר את נסיעת הגורמים הרלוונטיים, כאשר נציב שב"ס המכהן נשאר בארץ להוביל את שב"ס ואת הפרויקטים השונים של הארגון. במקום לומר 'איזה יופי שיש נציב שמתעסק בעבודתו, ומאשר יציאת משלחת עניינית לטובת התמקצעות קציני שב"ס, בשונה מהנציבה הקודמת', מחפשים איך להטיל רפש בשר, שאישר את החלטת הנציב לטובת ההתמקצעות של קציני שב"ס".