חרף הבטחות נתניהו למנהיגי יהדות התורה: שני חברי כנסת בכירים בליכוד, שר הביטחון, יואב גלנט; ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, מתכוונים לקדם חוק גיוס שאינו מקובל על המפלגה החרדית.
כזכור, נתניהו מנהל מגעים עם מנהיגי יהדות התורה בעקבות האולטימטום שהציגו לו בעניין חוק הגיוס. דהיינו הצבעה של המפלגה החרדית בעד תקציב 2025 תמורת חוק גיוס מרוכך שנתניהו אף הבטיח להם לקדם. באולטימטום שהציב יו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף, לנתניהו הוא טען כי סעיפי חוק הגיוס שמקודמים בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת אינם מתואמים עם החרדים וחלקם כלל אינם מקובלים עליהם.
2 צפייה בגלריה
צחק גולדקנופף
צחק גולדקנופף
גולדקנופף. עמדת גלנט ואדלשטיין שונה משלו
(צילום: עמית שאבי)
שר הביטחון, כזכור, כבר אמר כי יתמוך בחוק שישרת את צה"ל ומערכת הביטחון. כעת, גם יו"ר הוועדה אדלשטיין הבהיר כי יקדם חוק שיענה על צורכי הגיוס לצה"ל. עמדת השניים אינה מסתדרת עם ההבטחות של נתניהו לחרדים לקדם חוק גיוס, שבפועל יהיה למעשה חוק פטור מגיוס.
ח"כים החברים בוועדת החוץ והביטחון ששוחחו בימים האחרונים עם יו"ר הוועדה אדלשטיין שמעו ממנו כי אין שום שינוי בהתנהלות הדיונים בוועדה בעניין חוק הגיוס וכי הוועדה ממשיכה בניסוח סעיפי החוק. "הדיונים על החוק יימשכו כרגיל. כל השאר רעשי רקע", אמר אחד הח"כים.
2 צפייה בגלריה
דיון בוועדת החוץ והביטחון ביום ה-269 למלחמה
דיון בוועדת החוץ והביטחון ביום ה-269 למלחמה
אדלשטיין וגלנט. אחד הח"כים בוועדה אמר: "הדיונים יימשכו כרגיל, השאר - רעשי רקע"
(צילום: יונתן זינדל)
עמדתם של גלנט ואדלשטיין עלולה לסבך את נתניהו מול החרדים, שיכול להבטיח להם חוק פטור מגיוס, אבל לא יעמדו לרשותו הכלים הפרלמנטריים, כדי לעמוד בהבטחותיו.