בישראל, כך השמועות, מכהנת הממשלה הימנית ביותר בתולדות המדינה. לא סתם ימין. ימין על מלא. ולא סתם ימין על מלא, אלא ממשלה שנמצאת תחת השפעה מאגית של הימין הקיצוני. אבל, הפלא ופלא, זו ממשלה שכמעט בכל תחום עושה בדיוק מה שהשמאל הקיצוני, האנטי-ציוני, רוצה שישראל תעשה.
1 צפייה בגלריה
ארכיון ישיבת ממשלה בנימין נתניהו יצחק גולדקנופף
ארכיון ישיבת ממשלה בנימין נתניהו יצחק גולדקנופף
ישיבת ממשלה
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
נניח, רק נניח, ששלוש יהודיות היו מחלקות כרוזים למען שחרור החטופים בספרייה המרכזית של מנהטן. הן לא היו נוקטות שום צעד אלים. הן לא היו פורצות למקום, משום שמדובר במקום ציבורי. ואז, ביום שלמחרת, הן היו נעצרות על-ידי משטרת ניו-יורק בתואנה של הסגת גבול. איך הייתה מגיבה ממשלת ישראל? ואיך היו מגיבים יהודי ארה"ב? התשובה ידועה. הבעיה היא שלא רק איסלאמיסטים ואנטישמים מגדפים ומנאצים מפגינים למען החטופים בארה"ב. זה בדיוק מה שעושים חוליגנים תומכי ממשלה בישראל. והם אף פעם לא נעצרים. זה כנראה רק עניין של זמן עד שמשטרת בן גביר תעודד את החוליגנים שקורעים תמונות. הרי שוטרים כבר עוצרים את אלה שמחלקים תמונות.
ממשלת ימין? הצחקנו אותם.
זו ממשלה שהאסטרטגיה העיקרית שלה היא מלחמת התשה. מלחמה ללא הפסקה. הצפון מופצץ מדי יום? לא נורא. ההפצצות הולכות ומתעצמות? שיהיה. העיקר שאפשר לפרסם הודעות בנוסח "צה"ל השמיד את המשגרים" או "צה"ל חיסל מפקד גזרה". נפלא. ואחרי כל הודעה כזאת יש הודעה נוספת לתושבי הצפון: נא לשהות ליד אזורים בטוחים. הרי התגובה של חיזבאללה, אנחנו כבר יודעים מראש, תהיה הרבה יותר קשה. דקות אחרי ההודעה המטחים פוגעים, שורפים, מתסכלים ומייאשים. הלכה למעשה, צריך להכריז על גבולות חדשים. הרי כבר קרוב לשנה שהצפון הופקר. הוא לא באמת חלק מישראל. מדובר בהסכם בין ממשלת ישראל לחיזבאללה, הסכם החרפה, שקרוי "שמירה על גבולות הגזרה". ממשלת ימין? הצחקנו אותם.
בארה"ב צווחים המפגינים בקמפוסים "מדינת אחת, מהים עד הירדן". הרי הם נגד מדינה יהודית. הם בעד מדינה דו-לאומית. ומה עושה ממשלת ישראל, בהובלתו של סמוטריץ'? בדיוק מה שמבקשים שונאי ישראל. היא מקימה כאן מדינה אחת, מהים עד הירדן, ומוחקת כל סיכוי, גם לעתיד הרחוק, להפרדה בין העמים ולמדינה יהודית. ובדיוק לפי ההסכם החשאי עם חיזבאללה, גם למפגינים בקמפוסים יש הסכם חשאי עם סמוטריץ'. הם צווחים והוא קבלן הביצוע.
ממשלת ימין? הצחקנו אותם.
רק נניח, ששלוש יהודיות היו מחלקות כרוזים למען שחרור החטופים בספרייה המרכזית של מנהטן. ואז, למחרת, הן היו נעצרות על-ידי משטרת ניו-יורק בתואנה של הסגת גבול. איך הייתה מגיבה ממשלת ישראל?
זו הממשלה שמפיצה את התעמולה ש"המפגינים לוחצים על נתניהו במקום על סינוואר". לפי האגדה הזאת, סינוואר, בגלל המפגינים, יכול להרשות לעצמו להקשיח עמדות וכך להרחיק את עסקת החטופים. אלה הבלים. ממשלת ישראל אמורה לדעת שהאינטרס העליון של סינוואר הוא המשך המלחמה שהיא לא באמת מלחמה אלא בעיקר התשה. הוא לא רוצה שזה ייגמר, משום שהנזקים לישראל רק הולכים ומצטברים. ייתכן שרוב הכוח של חמאס כבר ממוטט, ותושבי הרצועה נאנקים. אבל זה פחות מעניין אותו. האסטרטגיה שלו היא לא רווחה והצלה לתושבי הרצועה. האסטרטגיה שלו היא העמקת הנזק לישראל. נזק צבאי. נזק כלכלי. נזק מורלי. הרי מעולם לא הייתה ישראל בשבר עמוק כל כך. זה הישג שרשום על שמו. והוא רוצה עוד. וגם ממשלת ישראל רוצה עוד. שחרור חטופים? הרי החוליגנים מקללים קרובי משפחה והמשטרה עוצרת פעילות למען שחרור החטופים. בישראל. לא באיראן.
ממשלת ימין? הצחקנו אותם.
לרגע עולה הרהור, שחבל שאין בישראל ממשלת ימין. ממשלה ששומרת על האינטרסים של ישראל. ממשלה שמסוגלת לשים סוף לטרור היומיומי של חיזבאללה. ממשלה שמסוגלת לעצור את הקריסה. ממשלה שלא רוקדת לפי החליל של סינוואר. ממשלה שיודעת שצריך לעצור את מלחמת ההתשה. ממשלה שמבינה שהעומס על אנשי המילואים קשה מנשוא, ולאט-לאט, זה כבר לא סוד, יש עוד ועוד משברים. ממשלה שמבינה ששחרור החטופים הוא מטרה עליונה, ולא שולחת שוטרים כדי לעצור מי שמפיץ כרוזים למען שחרור חטופים.

בן-דרור ימיניבן-דרור ימיניצילום: אביגיל עוזי

אבל בישראל מכהנת ממשלה שהיא קבלן הביצוע של שונאי ישראל בקמפוסים, ממשלה שרוקדת לפי החליל של סינוואר, ממשלה שהפקירה את הצפון ואיבדה את ההרתעה, ממשלה שפוגעת בפעילות למען החטופים. זה לא ברור מה בדיוק התואר הראוי לממשלת חידלון שכזאת. אבל רק דבר אחד ברור. זו לא ממשלת ימין.
פורסם לראשונה: 00:00, 15.09.24