חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה, למד לחיות עם הידיעה שישראל מעודכנת איפה הוא נמצא בכל רגע ושסוכנים ישראלים יכולים להפתיע אותו תמיד. בנאומו האחרון מול מצלמת הטלוויזיה כוסה הקיר שמאחורי המזכ"ל בסדין אדום, סמל לדם שנשפך ב"תקיפות הפייג'ר". מי שצריך לדעת, לא הופתע: נסראללה, גם אם יחליף כתובות כפי שעשה לא פעם בשנים האחרונות, מבין שישראל יושבת לו על הזנב.
בסוף השבוע נשמעו אצלנו קריאות ולפיהן "הגיע הזמן לחסל את נסראללה". נסראללה הוא מנהיג ארגון טרור ותיק, 32 שנים (!) שבהן הוא מחובר לצמרת הטרור בארגונו, ומקושר ללשכת השליט בטהרן. בנוסף, חיזבאללה מחזיק נציגים בכירים בממשלת לבנון ובפרלמנט. זה ארגון הטרור הגדול, הוותיק והחזק בעולם. והארגון הזה לא מסתפק בסיוע הכספי שמגיע בקביעות מטהרן: חיזבאללה למד גם לייצא סמים ולחיות על רווחיהם.
1 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
(צילום: Al-Manar TV via REUTERS)
אבל ישראל לא מעוניינת, וגם בעבר לא כיוונה לחסל את חסן נסראללה. הזדמנויות היו בלי סוף, כשכוח מיוחד ניהל מעקבים בכל פעם שנסראללה נסע לאיראן, או יצא בחשאי לאזור הבקאע הלבנוני. נסראללה מבין שהוא מחוסן, לפי שעה. אם – אחרי שלוש המכות הקשות שחיזבאללה חטף בשבוע האחרון – הוא ילך על משא ומתן עקיף, או אפילו סמוי, חייו מובטחים.
נאומו הבכייני האחרון חשף מצוקה אמיתית. נסראללה תיאר ביוזמתו את "אסון הפייג'רים" שנחת על חיזבאללה, והזכיר: "הזהרתי אתכם לא לגעת במכשור האלקטרוני ולנעול אותו בתוך ארונות ברזל". נסראללה יכול היה לנחש שנאומו יזכה להאזנת שיא – לא רק ישראל, גם המודיעין האמריקני ומנגנוני המוח'אבראת בעולם הערבי דאגו להקשיב. הפעם היו אלה גם אזרחי לבנון שביקשו להבין לאן הולכת המדינה, ומיהרו ללגלג. הנאום שנועד להעביר מסר חד לכל המאזינים נכשל.
נסראללה מתעקש לטעון שיש לו מאה אלף לוחמים. מומחים בישראל טוענים שמדובר בהתרברבות ומעריכים שמדובר "רק" ב-30 אלף
נסראללה מתעקש לטעון שיש לו מאה אלף לוחמים. מומחים בישראל טוענים שמדובר בהתרברבות ומעריכים שמדובר "רק" ב-30 אלף. חיזבאללה מנצל את המשבר הכלכלי הקשה בלבנון למטרות גיוס. שליחי ארגון הטרור מגיעים לבתי ספר תיכוניים, או למכונים להשכלה גבוהה במטרה לצוד שיעים צעירים ולהבטיח: אם תתגייסו, תקבלו משכורת קבועה וחבילות מזון לבני המשפחה.
ואם בכל זאת יוחלט להתנקש בנסראללה? היורש כבר מוכן: באוקטובר 2008 התמנה קרוב משפחתו של נסראללה, האשם סַפי א-דין (60), מנהל "קבוצת המומחים הבכירים" של הארגון, ליורש רשמי.
אנשי אקדמיה בביירות שאיתם שוחחתי אתמול מדגישים שבכירי חיזבאללה מביעים אכזבה עמוקה מהעובדה שרק סוריה ואיראן גינו את המתקפה הישראלית. במדינות העולם הערבי לא נאמרו מילים משמעותיות. חיזבאללה, ששומר על מעמד ארגון טרור גם במוסדות הליגה הערבית, העצים את בידודו. פה ושם אפילו נשמעות ונכתבות בלבנון מילים בוטות של שמחה לאידו של נסראללה.
פורסם לראשונה: 00:00, 22.09.24