בשנה המזעזעת שעוברת עלינו מאז 7 באוקטובר, מעטים האנשים שאני מרגיש שבאמת מבינים אותי. את הפחד היומיומי, את הדאגה ואת החשש שאין לדעת כמה זמן זה ייקח ושלאף אחד לא מספיק אכפת כדי לשים לזה סוף. מי שחולקים איתי תחושות דומות הם עשרות חבריי מהצפון – מי שהתפנה ומרגיש פליט ומי שבחר להישאר ולחוות את המלחמה על בשרו יום-יום.
1 צפייה בגלריה
 קית' סגל בסרטון שמפיץ חמאס
 קית' סגל בסרטון שמפיץ חמאס
קית' סגל בסרטון שהפיץ חמאס
ב-7 באוקטובר נלקחו מאיתנו אביבה וקית' סיגל, הוריה של שיר ארוסתי, יחד עם מעל מאתיים חטופות וחטופים נוספים. אביבה למזלנו שבה אלינו בהסכם החטופים של סוף נובמבר, וקית' עדיין שם. גם החיים שהיו לנו נלקחו מאיתנו – החתונה המתוכננת, הבית והלימודים בצפון, התוכניות והחלומות. בימים האחרונים, כשאני שומע את בני המשפחה שלי רצים לממ"ד כל שעתיים, נראה שהפחדים והחששות נפגשים ורק מתעצמים.
בתור צפוני, ויותר מכך בתור אזרח במדינת ישראל – ברור לי שהמצב בצפון לא יכול להימשך כך ושחייבים למצוא לו פתרון. חייבים לפתור ולתקן הרבה במדינה האהובה שלנו. אבל אותי לימדו שכשיש כמה משימות חשובות מתעדפים אותן על פי דחיפות. ששת החטופים שנרצחו בדם קר לפני פחות מחודש מרגישים לי כמו בני משפחה, על אף שהפעם הראשונה שבה פגשתי אותם הייתה בלוויה שלהם. המוות הנוראי שלהם הוא תזכורת מכאיבה ומרסקת לדחיפות שבהשבת החטופים. הם התזכורת לכך שאין להם זמן, וזו לא רק סיסמה חלולה. באמת אין להם זמן והם לא רק סובלים שם, הם באמת מתים שם.
יציבות ושקט במזרח התיכון אפשריים על הגב של החטופים האהובים שלנו, אך נראה שבהנהגה שלנו בוחרים להעמיק את הלחימה, להרחיק את השקט ולהרחיק את החטופים
עם התרחבות המערכה בצפון, שאין צודקת ממנה, מתווסף לסל הרגשות האיום שאנו נושאים פחד נוסף – והוא הפחד להישכח. הפחד שהמציאות תכפה הסטת משאבים ופוקוס לזירה הצפונית ושמדינת ישראל תזנח את המלאכה הקדושה של פדיון שבוייה ותתמקד בגבול הצפוני. מנהיגי חיזבאללה התבטאו לא אחת שעסקת חטופים עם חמאס תגרום להם לנצור את נשקם. כך התבטאו אויבים נוספים, ואפילו הסעודים שמחכים לאפשרות לנרמל את היחסים עם ישראל. יציבות ושקט במזרח התיכון אפשריים על הגב של החטופים האהובים שלנו, אך נראה שבהנהגה שלנו בוחרים להעמיק את הלחימה, להרחיק את השקט ולהרחיק את החטופים.
כולנו מתפללים להצלחת צה"ל וכוחות הביטחון, מתפללים שכל החיילים יחזרו הביתה בריאים ושלמים ושכלל הצדדים ישכילו להגיע לעסקה שתשיב לנו את השקט ותשיב לנו את החטופים, לפני שיהיה מאוחר מדי.
יובל בר און הוא חתנו של החטוף קית' סגל
פורסם לראשונה: 00:00, 25.09.24