הפרשה מסתבכת: החקירה הפדרלית נגד ראש העיר של ניו יורק, אריק אדמס, ממשיכה להסתעף - ועכשיו היא כוללת גם האשמות בנוגע לקשריו עם ישראל. לפי דיווחים בתקשורת בארה"ב, אנשי ה-FBI חוקרים את האפשרות שתרומות בלתי חוקיות מישראל הוזרמו לקמפיין הבחירות שלו ב-2021, לצד קשרים נוספים עם ממשלות כמו סין, קטאר, דרום-קוריאה ואוזבקיסטן.
אריק אדמס בהצהרת תמיכה בישראל באוקטובר 2023

2 צפייה בגלריה
בחירות ל ראשות העיר ניו יורק אריק אדמס
בחירות ל ראשות העיר ניו יורק אריק אדמס
ראש העיר של ניו יורק, אריק אדמס
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
אריק אדמס ורון חולדאי
אריק אדמס ורון חולדאי
אדמס בפגישה עם רון חולדאי, ראש העיר תל אביב
(צילום: Michael Appleton/Mayoral Photography Office)
החקירה נגד אדמס החלה לפני כשנה, והתמקדה תחילה בקשריו עם ממשלת טורקיה. אולם בקיץ האחרון, לפי מקורות המעורים בנושא, החוקרים החלו לבדוק גם ממשלות אחרות - כולל ישראל. לדברי אותם מקורות, ישנם ממצאים המעידים על כך שגורמים ישראלים ניסו להשפיע על אדמס בנושאים שנוגעים בקשרים דיפלומטיים וכלכליים בין ניו יורק לישראל.
ראש העיר הביע תמיכה נרחבת בישראל במהלך כהונתו, והתארח באירועים מרכזיים של הקהילה היהודית והישראלית בעיר. "אני פועל על פי החוק, ואין לי מה להסתיר", הצהיר אדמס, שמכחיש כל קשר לפעולה בלתי חוקית. ההסתבכות שלו החלה עם ארבע חקירות פדרליות שנפתחו בחודשים האחרונים, וחלקן התמקדו בקשריו לתורמים מטורקיה.
החקירות נגד ראש העיר של ניו יורק כוללות האשמות סביב כספי הקמפיין שלו, שוחד, הלבנת הון, ואפשרות שהופעלו עליו לחצים לטובת אינטרסים חיצוניים. למשל, הוא נחשד בכך שנתן אישורים זריזים לבניין הקונסוליה הטורקית החדש בעיר לטובת "צ'ופרים" בדמות טיסות במחלקה ראשונה בחברת התעופה טורקיש איירליינס. החקירה עלולה לפגוע בתדמית של אדמס ולהשפיע על סיכוייו בבחירות לראשות העיר ב-2025, שבהן צפויה לו תחרות קשה.
פורסם לראשונה: 00:00, 25.09.24