7 באוקטובר 2023, 6:29 בבוקר: מתקפת חמאס נחתה בהפתעה והכתה בהלם מדינה שלמה. שבת של שמחת תורה שהייתה אמורה להיות חגיגית, הפכה במהרה לשבת של תופת עם הרוגים רבים, פצועים וחטופים – 101 מהם עדיין מוחזקים בשבי חמאס. מאז אותה יממה השתנו חיינו לתמיד.
באותה שבת שחורה נדרשה מערכת ynet ו"ידיעות אחרונות" להתמודד עם אתגר עיתונאי חסר תקדים. צוותי הכתבים והעורכים עבדו סביב השעון כדי לספק סיקור מקיף, מהיר ומדויק של האירועים הדרמטיים.
ובתוך הטירוף של אותן שעות, עוד לא ידענו שגם אנחנו נהפוך לחלק מהסיפור - כשצלם המערכת שלנו, רועי עידן ז"ל, נרצח ביחד עם אשתו סמדר. ילדיו, מיכאל ועמליה, התחבאו במשך שעות בארון ובתו אביגיל נחטפה לעזה, ושוחררה בעסקת החטופים הראשונה.
לאורך השנה מסקרת מערכת ynet ו"ידיעות אחרונות" את ההתפתחויות בחזית ובעורף, תוך שימת דגש על סיפורי הנפגעים, החטופים המשפחות והקהילות שפונו מבתיהם. העיתונאים של הארגון נדרשים להתמודד עם אתגרים מקצועיים מורכבים, תוך שמירה על אתיקה עיתונאית ורגישות לנושאים הטעונים.
ביום שני, 7 באוקטובר 2024, תערוך מערכת ynet ו"ידיעות אחרונות" יום שידורים מיוחד לציון יום השנה, במסגרתו יועברו שידורים מיוחדים מהאולפן שבלב חדר החדשות ומהמוקדים השונים ברחבי הארץ. המשדר יכיל שורה של שיחות מרתקות וראיונות עם דמויות מפתח. כמו כן, יעסוק בנושאים הבוערים ביותר המלווים אותנו בתקופה הנוכחית, כבר כמעט שנה מאז החלה המלחמה - שסיומה לא נראה באופק. אלו רק חלק מהם:
חתן פרס ישראל והאיש שראה את כל מלחמות ישראל, רון בן ישי, יסכם מתוך עזה שנה של מלחמה. בכירי הפרשנים - נחום ברנע, נדב איל ורונן ברגמן – יספרו בפאנל מיוחד על ההחלטות הגורליות והחשיפות המיוחדות.
פרשננו הצבאי יוסי יהושוע יערוך ראיון נוקב עם בכיר בצה"ל. העיתונאית חן ארצי סרור תשב לשיחה מרגשת עם ילדים שהתייתמו במלחמה מאבא או אמא. הצלם זיו קורן יציג את הצילומים המרגשים ואבי יששכרוף ידבר על מצבו של חמאס והיום שאחרי המלחמה.
בשטח נפגוש את אנשי השנה בצפון שנלחמים על חבל ארץ מופקר, ונשוחח עם שורדים מהטבח בנובה, בקיבוצים ובערי הדרום על רגעי התופת והשיקום. נשים זרקור גם על משפחות המילואימניקים שנושאים בנטל והגיבורים מהחזית שנפצעו. נציג את רפת עלומים, שנפגעה והושחתה עם פלישת המחבלים לקיבוץ. היא שוקמה בעזרת מתנדבים ובתמיכת "קרן הרפתנים" של תנובה, שפועלת מתחילת המלחמה לשיקום רפתות העוטף.
בין הדוברים שיתראיינו באולפן יהיו: יוסי שלי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה וראש מינהלת תקומה; ראשי מועצות מהדרום - יוסי קרן, אלון דוידי ותמיר עידאן; דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה; אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם נסטלה; חיים טייב, נשיא ומייסד קרן מנומדין ותת אלוף (מיל') אמיר אביבי, יו"ר ומייסד תנועת הביטחוניסטים.
את המשדר ינחו אלכסנדרה לוקש ושרון כידון, והוא יועבר בשידור חי באתר ynet החל מהשעה 09:00 בבוקר. המשדר ישודר גם באתר ynetnews בשפה האנגלית.