"אסור להתרגל לסיטואציה הזו של משפחות שמפונות מביתן מזה כשנה" - כך אמרה בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות" סגן-אלוף ש', הקצינה הראשונה בתפקיד ראש ענף ההתקפה במרכז האש של פיקוד הצפון. מאז פרוץ המלחמה, ש' גם פועלת כדי לשנות את המציאות הזו. "המחסלת" של פיקוד צפון אחראית בחודשים האחרונים, בין היתר, על עשרות תוכניות לחיסול מפקדי חיזבאללה ולגריעת היכולות של הארגון.
2 צפייה בגלריה
yk14100788
yk14100788
סא”ל ש’ ורס”ן ב’ במרכז האש של פיקוד צפון
(צילומים: דובר צה”ל)
היא נכנסה לפני כחודש לתפקידה, ישירות למבצע חיצי הצפון, שחלק גדול ממנו הגתה במסגרת תפקידיה הקודמים בפיקוד צפון. בחודשים הארוכים שקדמו לפרוץ המבצע של צה"ל נגד חיזבאללה היא פעלה במסגרת תפקידה הקודם בענף "תלול מסלול", והוציאה אל הפועל תוכניות התקפה נגד המערך הרקטי של חיזבאללה, וגריעת יכולות מצבא הטרור שהחלישו את הארגון והקשו עליו לירות פצמ"רים ורקטות כפי שתכנן לעבר יישובי הצפון.
אחד היישובים הוא קיבוץ מצובה הסמוך לגבול בגליל המערבי, שבו גרה ש' בעצמה, וממנו פונתה לפני שנה עם שלושת ילדיה הקטנים ובעלה רס"ן ב', שמשרת ביחידה מקבילה בפיקוד כקצין מודיעין. בכך, הפכו השניים למוקד קבוע לשאלות מצד חבריהם לקיבוץ מצובה ולמושב שתולה הסמוך שבו היא גדלה.
"אני לא יכולה לפרט להם מה אנחנו עושים אבל בוודאות אני אומרת להם בקבוצות הוואטסאפ, כשגרירה של צה"ל בקיבוץ, שאנחנו מחזירים באופן מעשי את הביטחון, ושלקחנו המון יכולות לחיזבאללה. אסור להתרגל לסיטואציה הזו של משפחות שמפונות זה כשנה, אבל אנחנו בנקודה שכן, קרוב מאוד היום שנוכל לחזור הביתה בצורה בטוחה - ואני הראשונה שאשוב לבית שבנינו בקיבוץ", היא סיפרה, נרגשת ודומעת.
2 צפייה בגלריה
yk14100625
yk14100625
“ההורים שלי לקחו אחריות על הילדים”. ש’ בטקס הענקת הדרגה בחודש שעבר | צילום: דובר צה"ל
סא"ל ש' הדגישה בדבריה שהחלשת חיזבאללה והפגיעה הקשה בו מצד חבריה בפיקוד הצפון לא החלו בחודש האחרון, אלא בתקיפת אלפי מטרות בשנה האחרונה מדי יום, מהאוויר ומהיבשה, בהכוונת מרכז האש הפיקודי. "אנחנו יודעים להביא את האש למקומות המדויקים, באחיזה מלאה וברעיונות יצירתיים של כל מקורות התקיפה, כולל של חיל הים שאיתנו", אמרה. "שנים גיבשנו את התוכניות האלה, ופתאום להוציא אותן לפועל זה מרגש ויוצר פרץ של אדרנלין ממש כשרואים את זה בעיניים מתממש. המציאות כאן לא תהיה כמו שהייתה".
לפני שמבצע "חיצי הצפון" החל הספיקו ש' ו-ב' לנסוע להוריה לביקור קצר כדי לחזקם, עם רמז שייעדרו תקופה ארוכה. לדבריה, "ההורים לקחו אחריות מלאה זה חודשים על גידול הילדים, עושים איתם שיעורי בית ומגבים מרחוק", אמרה, בזמן שהיא ובעלה עסוקים סביב השעון בבסיס הפיקוד בצפת, שבעצמו הפך למוקד התקפה של חיזבאללה
היא הוסיפה: "אנחנו ברגע האמת, עם נחישות גדולה וממש ברגעים האלה מחזירים הלכה למעשה את תחושת הביטחון לתושבים כולם. יש לחיזבאללה נקודות תורפה ואנחנו יודעים בדיוק איפה לפגוע. אנחנו מזעזעים את חיזבאללה והמציאות שהייתה כאן ב-6 באוקטובר לא תשוב יותר. הבית שלנו לא נפגע ורק סיימנו להקים אותו לפני המלחמה, הספקנו מעט לבקר בו כדי להשקות העציצים ולראות שהוא נשאר שלם, אבל בוודאות נשוב אליו לגדל בו את ילדינו".
פורסם לראשונה: 00:00, 01.10.24