ימים ספורים לפני ציון שנה לאירועי 7 באוקטובר, ורגע לפני שיציינו בישראל את השנה החדשה, סיפרו משפחות חטופים על החזון שלהן לשנה הבאה, יחד עם יקיריהן, שעוד מוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה.
"בשנה הבאה החטופים יהיו בבית". מחאה בת"א
(צילום: ירון ברנר, דן רבן )

"השנה הבאה תהיה טובה יותר. אוהד ואני נישן יחד בלילה ונתחבק", אמרה רז בן עמי, שבעלה אוהד מוחזק בשבי חמאס ברצועת עזה כבר 362 ימים. אלי אלבג, אביה של לירי, תצפיתנית שנחטפה ממוצב נחל עוז שיתף את תקוותיו: "בשנה הבאה המשפחה שלי תחזור לשפיות". יעל, בתו של החטוף אוהד יהלומי: "בשנה הבאה אבא וכל החטופים כבר יהיו בבית".

"בשנה הבאה נשב כולנו ליד השולחן יחד" | משפחת בן עמי

אוהד בן עמי נחטף מביתו שבבארי, יחד עם אשתו רז, שחזרה במסגרת עסקת החטופים וחולמת על חזרתו. "בשנה הבאה אוהד ואני נישן יחד בלילה ונתחבק", היא מייחלת, "הוא ייקח אותי לכל הטיפולים שלי ולדייט הקבוע שלנו אחרי. נעשה ביחד קניות בסופר, ואני אכין לו את כל מה שהוא אוהב לאכול. הבנות יצליחו להתרכז יותר בלימודים שלהן, יהיה לנו בית משלנו לגור בו יחד. השנה הבאה תהיה טובה הרבה יותר, עם ישראל יתרומם מהמצב שבו הוא נמצא, ויהיה לנו גם טוב במדינה הזאת".
6 צפייה בגלריה
yk14102044
yk14102044
"לאמא יחזור החיוך". משפחת בן עמי
(צילום: הרצל יוסף)
6 צפייה בגלריה
רז ואוהד בן עמי
רז ואוהד בן עמי
רז ואוהד בן עמי
יולי, בתם של אוהד ורז, מאמינה ש"בשנה הבאה נשב כולנו ליד השולחן יחד. כשנסיים לאכול, אבא יספר לנו מלא סיפורים על דברים שקרו לו באותו שבוע או זיכרונות שלו מהעבר, ואנחנו נשב שעות ונקשיב לו. נטוס כולנו לחו"ל לתקופה ולא ישמעו מאיתנו. נאכל סביח, ואבא ייצא לרכוב על אופניים בשבת בבוקר.
"לאמא יחזור החיוך, הוא יציע לה נישואים כל יום מחדש כמו פעם. הם ילכו ביחד ביום הנישואים האמיתי לאיקאה ויטוסו לאירופה לראות את הערים מקושטות לחג המולד", הוסיפה. "תהיה תקומה אמיתית למדינה, בגלל שכל החטופים יחזרו. אנחנו נהיה מאוחדים, אחד בשביל השני, כמו תחושת האחווה שהייתה ב-8 באוקטובר".

"בשנה הבאה נחזור לשפיות" | משפחת אלבג

אלי אלבג, אביה של לירי, תצפיתנית שנחטפה ממוצב נחל עוז, סיפר על תקוותיו: "בשנה הבאה המשפחה שלי תחזור לשפיות. לשקט. ניסע לאנשהו ונתנתק. אקח את לירי לקנות איזה אוטו שהיא תרצה. אני מדמיין את המסיבה הענקית שנעשה לה". לדבריו, "כבר שנה שהיא במקום הכי נמוך שבן אדם יכול להיות בו, אז בשנה הבאה נביא אותה לקצה השני - הכי גבוה שאפשר".
שירה, אמה של לירי, שיתפה: "בשנה הבאה נשב כולנו לאכול ארוחת בוקר בשבת במרפסת, וב-12:00 בצהריים לירי תרד במדרגות ותצעק עלינו 'למה לא חיכיתם לי'. לירי ואני נסיים לשפץ את הבית סוף-סוף, זה התחביב שלנו יחד. ובעיקר נשב בשקט, אחזיק לה את היד. נוכל להתחיל להשתקם, לעבד את מה שקרה לנו ב-7 באוקטובר".
6 צפייה בגלריה
yk14102051
yk14102051
"בשנה הבאה בעיקר נשב בשקט, ונוכל להתחיל להשתקם". משפחת אלבג
(צילום: דנה קופל)
6 צפייה בגלריה
לירי אלבג נעדרת
לירי אלבג נעדרת
"בשנה הבאה נתחבק כל האחים". לירי אלבג
אחותה רוני, מקווה ש"בשנה הבאה נתחבק כל האחיות, וגיא יעטוף את כולנו מלמעלה מרוב שהוא כבר גדול. נחזור להיות האחים שהיינו, ונשגע את אבא ואמא. נחזור לנורמטיביות". שי, אחות נוספת של לירי, מקווה להשלים את הטיול הגדול בשנה הבאה, ומתארת: "אני ולירי ניפגש ביפן. נטייל ביחד בעולם, נאכל סושי, ונתרחק מהרוע שיש פה".
אחיה, גיא, שיתף: "בשנה הבאה לירי ואני ניסע באוטו ונצרח שירים של אושר כהן. אשמיע לה גם את כל השירים החדשים שהיא פיספסה. היא תכין לי אורז צהוב כשאני חוזר מבית הספר, והיא תעמוד לצדי על הפודיום, בתחרות הבאה שאנצח".

"בשנה הבאה נעזור לו לחזור להיות מי שהיה" | משפחת יהלומי

אוהד יהלומי עבד כפקח ברשות הטבע והגנים, והוא נחטף על ידי מחבלי חמאס מביתו בניר עוז יחד עם בנו איתן, ששוחרר מהשבי בעסקה. אשתו בת שבע ושתי בנותיו נחטפו אף הן על ידי המחבלים, אך רגע לפני שנלקחו בכוח דרך הגבול הפרוץ לעזה ניצלה האם את המהומה, וברחה עם בנותיה בשדות הפתוחים שורצי המחבלים.
בת שבע מקווה ש"השנה הבאה תהיה שנה של שקט, ללא מלחמה, שקט נפשי. נתעסק בבעיות נורמליות, בקשיים של גיל ההתבגרות של הילדים. נחשוב איך אנחנו יוצאים לטבע ועושים דברים שכיום אני בכלל לא פנויה לעשות איתם". לדבריה, "מעניין אותי איך אוהד יגיב למקום החדש שלנו, כאיש המדבר. בשנה הבאה נעזור לו להתאקלם, לטפל, לחזור להיות מי שהיה. והלוואי שהוא יעמוד במטבח החדש שלנו ויבשל לנו.
6 צפייה בגלריה
yk14102148
yk14102148
"בשנה הבאה נשחק כדורגל עם אבא". משפחת יהלומי
( צילום: דנה קופל)
6 צפייה בגלריה
משפחת יהלומי
משפחת יהלומי
"בשנה הבאה אבא וכל החטופים יהיו בבית". אוהד יהלומי
היא סיפרה על בנה איתן ששב כאמור בעסקה, והוסיפה: "אני לא חושבת שהוא יוכל לתת לו ממש טיפים לחזרה הביתה. החטופים שחזרו בפעימות הראשונות שונים לחלוטין. 52 יום זה לא קצר, אבל התקווה אצלם עוד לא כבתה, אני לא יודעת אם זה המצב עם החטופים עכשיו. אנחנו מחזיקים את התקווה כל עוד אנחנו לא יודעים משהו אחר".
בתו של אוהד, יעל, סיפרה כי "בשנה הבאה אבא ואני נצא לרוץ ביחד ואראה לו את הקיבוץ החדש. נשחק כדורגל והוא יכין לי עלי גפן וקובה. אנחנו נראה ביחד 'קופה ראשית', והוא יתגלגל מצחוק מהדמות של אמנון טיטינסקי. בשנה הבאה אבא וכל החטופים כבר יהיו בבית".
פורסם לראשונה: 00:00, 02.10.24