ב-7 באוקטובר אשתקד נחטפה משפחת ביבס מביתה בקיבוץ ניר עוז. האב ירדן, האם שירי, וילדיהם אריאל בן הארבע וכפיר התינוק, שני הג'ינג'ים הקטנים שהפכו סמל לאכזריות של חמאס. שלושה ימים אחרי חטיפתו, ב-10 באוקטובר, חל יום הולדתו ה-34 של ירדן.
2 צפייה בגלריה
yk14108880
yk14108880
יום ההולדת לפני ארבע שנים. ירדן ביבס ובנו הבכור אריאל, החטופים
(צילום: באדיבות המשפחה)
"חבול ופצוע, מובל על אופנוע". תיעוד קשה מהחטיפה של ירדן ביבס לעזה

"עוד לא ידענו בכלל מה קרה איתו", תיארה עופרי ביבס, אחותו. "העליתי פוסטים ברשתות החברתיות ושאלתי אם למישהו יש מידע עליו, וגם ציינתי שזה יום ההולדת שלו, ואני לא יכולה לשיר לו 'היום יום הולדת'. בעלי ואני שרנו את 'שיר למעלות' ואחרי כמה דקות קיבלנו שיחת טלפון מבחור ישראלי מקפריסין, שלא הכרנו. הוא סיפר שהוא חושב שראה את ירדן בערוץ תקשורת ערבי.
"הוא שלח לנו את התמונות וזיהיתי ישר. זה היה ירדן, חבול ופצוע, מובל על אופנוע בעזה. ככה גילינו שהוא נחטף, ושהוא בחיים", סיפרה. "זה היה בדיוק ביום ההולדת הקודם, ואני מקווה שביום ההולדת הזה יהיו בשורות 'טובות' גם כן".
2 צפייה בגלריה
פסל ברונזה שהכין ירדן ביבס לבית שלהם
פסל ברונזה שהכין ירדן ביבס לבית שלהם
"המילה HOME קיבלה הרבה משמעויות בשנה הזאת". פסלון שהכין ירדן ביבס לאחותו
(צילום: באדיבות המשפחה)
שירי ביבס וילדיה מובלים ברצועת עזה ביום החטיפה
(צילום: דובר צ"ל)

מחר, 10 באוקטובר, יהיה ירדן ביבס הראשון מבין החטופים שיציין יום הולדת שני בידי חמאס, מה שמסמל יותר מכל שעברה כבר שנה והם עדיין לא שבו. מדי שנה נהגה שירי לאפות לירדן עוגת יום הולדת, ולחבוש לראשו כתר עם גילו. החברה של ירדן היו מגיעים לעל האש, ובהמשך הילדים היו נשארים עם סבא וסבתא, ושירי וירדן היו יוצאים לדייט יום הולדת.
השנה תציין משפחתו של ירדן את יום הולדתו השני בלעדיו, בכיכר החטופים: "נעשה מפגש אינטימי של המשפחה והחברים של ירדן", סיפרה עופרי. "יהיו דברים שירדן אוהב, קצת מוזיקה, גולדסטאר תרמו בירות עם תווית מיוחדת בשבילו, נשמור לו אותה גם, הוא אוסף מרצ'נדייז של גולדסטאר".
היא הוסיפה: "בערב נחנוך מיצג חדש בכיכר, שאותו הציבור יוכל לראות כבר מחמישי בבוקר – כשירדן רק התחיל לעבוד כרתך והיה צריך להתאמן על כל מיני דברים, הוא הכין לי הביתה פסלון ברזל של המילה HOME, מילה שקיבלה הרבה משמעויות בשנה הזאת. החלטנו להגדיל את הפסל הזה ואותו אנחנו נציב בכיכר".
פורסם לראשונה: 00:00, 09.10.24