אם הצבא אכן צועד על קיבתו, לוחמי צה"ל יגיעו רחוק מאוד בלחימה בדרום לבנון. לוחמי חטיבת הקומנדו, כמו גם הצנחנים והשריונרים שלחמו ביחד איתם, זוכים למנות מזון משודרגות לעומת אלה שחיילים קיבלו בעבר. כך, למשל, במקום ארגזים מדכאים של שימורי תירס וטונה קיבלו הלוחמים בראש השנה אסאדו מפורק וסטייק אנטריקוט ממעשנה שהוצבה בגליל.
"אלה שלחמו בשטח הלבנוני קיבלו את זה בחמגשיות מיוחדות, לצד תוספות טעימות ומושקעות. מי שהיו ממש בקו הקדמי ביותר של הקרבות קיבלו את המטעמים האלה ארוזים בבגטים", מספרים קציני הלוגיסטיקה של חטיבת הקומנדו מאוגדה 98.
1 צפייה בגלריה
האוכל שמקבלים החיילים בלבנון
האוכל שמקבלים החיילים בלבנון
האוכל שמקבלים החיילים בלבנון
(צילום: דובר צה"ל)
לדבריהם, "התפיסה שהיא שעל כל משלוח תחמושת אפשר לשים גם אוכל טוב עבור הלוחמים, בטח אחרי כל הניסיון שצברנו מעזה. גם מנות הקרב משודרגות, ומזה שנה בערך כבר לא נראות כמו פעם. יש בהן חטיפי חלבון, ביף ג'רקי (בשר מיובש) ומזון בשרי ארוז בוואקום ומשומר ברוטב, בטעמים שונים, שניתן לחמם בשטח". בערב החג הם הצליחו להעביר ללוחמים גם את ברכות החג לשטח האויב, כולל תמרים, רימונים וזיתים.
הניסיון ביצירת מערך אספקה בתנאים המסובכים אפילו יותר ברצועת עזה כמובן עוזר. "בעזה הגענו למצב של מקפיאים לגלידות על בסיס גנרטורים, פיצריות שפתחנו לכוחות, סושיות ניידות, גלגלי שווארמה ומה לא", מספרים קציני הלוגיסטיקה מאוגדה 98, "אין שום סיבה שגם בשטח לבנון הלוחמים לא ייהנו מאוכל טוב. הכלל שלנו: חייל לא יקבל את אותו מזון שאכל אתמול או שלשום. אנחנו מקיימים קבוצות חשיבה יומיות, מפיקים לקחים, מעלים רעיונות מקוריים מלמטה ותמיד מחפשים איך לתת מענה טוב יותר, תוך ירידה לפרטים".
בחטיבת הקומנדו השתמשו בימים האחרונים גם ברובוטים מיוחדים לנשיאה של ציוד ואוכל כדי לא לסכן את הכוחות, ואלו נסעו בשטח ההררי בצורה מוצלחת. עם זאת, הלוחמים ערוכים גם למצב של "עצמאות לוגיסטית" – שהייה הרחק מהגבול גם במקרה שקווי האספקה לא יגיעו במשך ימים ארוכים.
פורסם לראשונה: 00:00, 10.10.24