אחרי שסיימו שירות מילואים ארוך בעזה תיכננו ג'וש ואבי אטינגר לצאת לטיול משותף בחו"ל ולחגוג יום הולדת 40 לג'וש, אבל הם לא תיארו לעצמם שייפגשו באמצע כפר שיעי בדרום לבנון, חודשיים אחרי ש"ישבו לסיגריה" בלב הרצועה.
2 צפייה בגלריה
yk14112347
yk14112347
"רק רציתי לראות שהוא בסדר - ולעדכן את אמא". האחים אטינגר בלבנון
בערב ראש השנה, ג'וש - אב לארבעה ילדים ונשוי לטלי - הוקפץ למילואים בצפון לקראת הכניסה הקרקעית של החטיבה המתמרנת. גם אבי (35), אחיו הצעיר שמתגורר במודיעין, קיבל שיחת טלפון דומה ממפקד יחידת הניוד של החטיבה וקפץ צפונה. את ראש השנה חגגו אשתו אלישבע ושלושת ילדיהם ביחד עם משפחתו של ג'וש, בבית הוריהם קים וסטיבן במודיעין.
בתחילת יום חמישי, בחושך גמור, הוביל אבי כוח של יחידת הניוד עם אספקה לכוחות שבלב הכפרים הלבנוניים. כשהגיע, זיהה את הפלוגה שבה משרת אחיו הגדול והשניים נפגשו בהתרגשות גדולה. "אני רק רציתי לראות שהוא בסדר ולחזור לאמא ולעדכן אותה כדי שלא תדאג", סיפר אבי.
2 צפייה בגלריה
yk14112348
yk14112348
ישבו לסיגריה. האחים אטינגר בעזה
שני האחים לבית אטינגר עלו לישראל לפני כ-20 שנים - שנה לפני שפרצה בצפון מלחמת לבנון השנייה. בפרוץ המלחמה הנוכחית הם היו פטורים משירות מילואים ונלחמו כדי לחזור לשרת. "כל כך רצינו שיקראו לנו לפעול כדי להחזיר את התושבים לצפון ולחיים הרגילים שלהם", תיאר אבי. כמה חודשים לאחר פרוץ המלחמה הוא החליט לפרוש מקרן ההשקעות שהיה שותף ומנהל בה. "מבחינתי, הדבר הכי חשוב כעת הוא הצבא, ולהחזיר את הביטחון. כשנסיים את העבודה פה אפתח פרק תעסוקתי חדש", אמר.
בסוף השבוע חזר אטינגר הצעיר למשימות בגבול, ואחיו הגדול נותר מעבר לקווי האויב. "קשה לתאר מה עובר לאמא בלב כשהיא יודעת ששניים מבניה יצאו אל המלחמה בערב החג, אבל היא גאה בנו מאוד", סיכם אבי.