בני המשפחה והחברים של עומר נאוטרה, המוחזק בשבי ברצועת עזה זה 374 ימים, ציינו אתמול (ראשון) את יום הולדתו ה-23 ברחבי מנהטן שבניו יורק, ובצעדה המרכזית בסנטרל פארק נכחו כ-700 איש. אורנה נאוטרה, אימו של עומר, שיתפה: "היו חברים מהתנועה, מהליגה, קיבלנו הרבה סרטונים של חברים שדיברו עליו בקמפוסים". לדבריה, "זה היה אירוע מרגש ועוצמתי. לראות את כל החברים האלה, במיוחד אחרי כל כך הרבה זמן שלא ראינו אותם. זה היה אירוע בדמותו, רק הוא היה חסר".
(צילום: אסף חן)

4 צפייה בגלריה
yk14115527
yk14115527
"זה היה אירוע בדמותו של עומר, רק הוא היה חסר". הצעדה בסנטרל פארק, אתמול
4 צפייה בגלריה
עומר נאוטרה
עומר נאוטרה
"בתפילה שיחזור ליום ההולדת העברי שלו". עומר נאוטרה
נאוטרה הוא החטוף השני שמציין כבר יום הולדת שני בשבי חמאס. בשבוע שעבר היה זה ירדן ביבס, שציין בשבי 35 סתווים. "כולנו אמרנו שאם עומר היה באירוע, הוא היה מובך לגמרי, והאירוע היה הרבה יותר מצחיק", סיפר רונן נאוטרה, אביו של עומר. "הוא כזה צנוע, כזה לא מחפש במה".
נאוטרה נולד וגדל בלונג-איילנד, והגיע ארצה כחייל בודד על מנת להתגייס. הוריו, רונן ואורנה, מספרים כי הבחירה עבורו להתגייס הייתה ברורה. על אף שנולד וגדל בניו יורק, חבריו ומשפחתו אמרו שעומר הוא "הכי צבר שיש". הוא ואחיו למדו בבית ספר יהודי, והוא לקח חלק פעיל בקהילה היהודית סביבם. בסיום התיכון בחר לעשות שנת מכינה בארץ במכינת "גליל עליון". לעומר לא הייתה חובת גיוס, והוא ויתר על לימודים בקולג' כדי להתגייס.
"הגיעו המון אנשים לצעדה בסנטרל פארק ומשם המשכנו לאירוע שהיה כולו עומר. חשבנו מה אנחנו עושים, איך יוצרים סיטואציה שבה הוא נוכח", הסבירה אורנה. את האירוע במנהטן חתמו חבריו ומשפחתו באולם הכדורסל שבו נהג להתאמן. "מגיל צעיר הוא אוהד כדורסל משובע, משחק ועוקב אחרי ה-NBA בדבקות", סיפר אביו של עומר. "הדפסנו לו חולצה שכולם לבשו היום עם המספר 24, של השחקן האהוב עליו קובי בראיינט. הוא גם נכנס לשנתו ה-24 וחוגג 23. כל הקבוצות בליגה הולכות לשחק עם החולצה הזאת, כדי להגיד שלא שוכחים אותו".
הוריו של עומר בנאום בוועידת המפלגה הרפובליקנית, ביולי האחרון
(צילום: CBS )

4 צפייה בגלריה
עומר נאוטרה נחטף לרצועת עזה ב 7.10 ומציין יום הולדת בשבי החמאס
עומר נאוטרה נחטף לרצועת עזה ב 7.10 ומציין יום הולדת בשבי החמאס
נחטף מהמוצב יחד עם צוות הטנק לרצועת עזה, ומציין יום הולדת שני בשבי חמאס. ניו יורק, אתמול
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
yk14115235
yk14115235
"ביום ההולדת הקודם הדלקנו נרות על העוגה". יום הולדת 7 לעומר
(צילום: באדיבות המשפחה)
עומר נחטף ב-7 באוקטובר עם חבריו לטנק, כשהוא מפקד הטנק במוצב "הבית הלבן". יחד איתו נחטפו נמרוד כהן, התותחן, שקד דהן ז"ל, נהג הטנק ועוז דניאל ז"ל הטען-קשר. "ביום ההולדת הקודם, שבוע אחרי החטיפה, ידענו שהוא נחטף. היינו בשוק וניסינו לעכל, הדבר היחיד שעשינו היה לשבת עם כמה חברים ולהדליק לו נרות על עוגה", נזכר רונן. "זה האירוע הראשון שאנחנו עושים ואת ההמשך נעשה ב-29 באוקטובר, כ"ז בתשרי, ביום ההולדת העברי שלו".
עומר ו-100 חטופים נוספים נמצאים בשבי חמאס כבר מעל לשנה. אורנה הביעה משאלה שעד ליום הולדתו העברי, עומר כבר יהיה בחיק משפחתו. "התחלנו היום כאן עם ההתייחסות ליום ההולדת שלו, ונמשיך גם בארץ, בתפילה שהוא יחזור ליום ההולדת העברי שלו", אמרה. אביו הוסיף: "אנחנו מקווים שראשי המדינה עשו חשבון נפש והבינו את הדחיפות הכי גדולה".
פורסם לראשונה: 00:00, 14.10.24