אפילו הרשת החברתית טיקטוק, שאינה ידועה כרודפת עיקשת של אמת מוחלטת, הודיעה בסוף השבוע שחסמה את החשבון שהפיץ את השמועות חסרות השחר בדבר חילוץ חטופים בעזה. במקביל, פנה מתאם השבויים והנעדרים לגורמי מערכת הביטחון ומערכת אכיפת החוק, כדי להוביל לפתיחת חקירה נגד מפיצי השמועות. אמש עוכב לחקירה המפיץ העיקרי של הסרטון.
אלה הן שתי תגובות ראויות וחשובות בעקבות מעשה שהוא לא פחות מפשע מוסרי וערכי, ושחולל ליל סיוטים בקרב משפחות החטופים שנמצאות כבר יותר משנה בתוך כאב שלא ניתן בכלל לדמיין, ושכל דקה עשויה להיות עבור יקיריהן בבחינת להיות או לחדול.
1 צפייה בגלריה
מפיץ השמועות הכוזבות על החטופים בטיקטוק
מפיץ השמועות הכוזבות על החטופים בטיקטוק
מפיץ השמועות הכוזבות על החטופים בטיקטוק
עשרות אלפים שמעו באימה בלילה שבין שישי לשבת את שאון המסוקים שניסרו את השמיים. מחשבות נוראיות על הרוגים ופצועים בקרבות הציפו את הלבבות של הורים שילדיהם נלחמים על ביטחון המולדת, ושל נשים שבני הזוג שלהן מגויסים כבר בפעם השלישית והרביעית. ובתוך כך, החלו גלי שמועות נפשעים ובלתי מבוססים, על פעולה חריגה לחילוץ חטופים.
הודעות הטקסט עשו להן כנפיים והתפרעו בכל פלטפורמה, עד כי דובר צה"ל נאלץ להודיע שלוש פעמים שלהד"ם. עבור משפחות החטופים זו הייתה טלטלה הופכת בטן, שהפכה גם את הלילה הזה למופע אימים, שבעקבותיו הן התחננו לציבור לאורך השבת וגם במהלך עצרת התמיכה אמש: מספיק עם הפצת שמועות לא מבוססות שמגבירות את הסבל ואת החרדות.
המשפחות תיארו איך לאורך הלילה ישבו פיזית ליד הדלת בציפייה להגעתם של הקצינים המלווים ובפיהם בשורה, עבור מי שמחכים ליקיריהם כבר יותר משנה
המשפחות תיארו איך לאורך הלילה ישבו פיזית ליד הדלת בציפייה להגעתם של הקצינים המלווים ובפיהם בשורה, עבור מי שמחכים ליקיריהם כבר יותר משנה.
מה שמחריד הוא שבמקביל יושבים נינוחים בבתיהם אנשים בפיג'מה, שבעים ומשועממים בתום ארוחת ערב או זמירות שבת, ואחרי שפיצחו את הגרעינים מול איזו תוכנית בטלוויזיה, וכטוב ליבם בדאחקות, משחקים משחק אכזר ונפשע בחיים של אנשים שגם כך עצביהם מרוטים עד הקצה.
כך למשל, סיפרה שירה אלבג, אימה של התצפיתנית החטופה לירי אלבג ששמה אוזכר בהודעת הפייק שהופצה ביממה האחרונה, כיצד בעקבות מבול של הודעות על מסוקים שמגיעים לכמה בתי חולים, על התרחשות יוצאת דופן ברפיח ובג'באליה ועל שאלות ישירות באשר לשמועות על שחרור ספציפי של בתה, נאלצה המשפחה להיעזר בכדורי הרגעה כדי לעבור את השעות המייסרות.
והייסורים, לצערנו, גם של המשפחות וגם של הציבור בישראל, צפויים להימשך עוד זמן לא ידוע, ואין כל דרך לנחש כיצד יתפתחו הדברים באשר לגורלם של 101 החטופים שנמצאים בידי ארגון טרור מוכה כאוס והיבריס ותחושת נקם אכזרית, וכאשר מן העבר השני נשמעות קריאותיהם החד-משמעיות של המושכים האמיתיים בחוטים – בן גביר וסמוטריץ', שכבר הכריזו שהם מתנגדים לעסקת חטופים ודוחפים להמשך הלחימה.
לסבל המתמשך הזה של המשפחות אסור בתכלית האיסור להוסיף את השעשוע הווטסאפי המבחיל והמתועב של הפצת שמועות חסרות שחר ולב, ועלינו כציבור מוטלת אחריות לגדוע את שרשרת הרוע, ולא להיות שותפים לפשע.
פורסם לראשונה: 00:00, 20.10.24