תמונת הניצחון של תושבי שתולה: כמעט שנתיים לאחר שחיזבאללה הקים בן לילה מגדל תצפיות ואיסוף מודיעין בגובה 20 מטרים ממש מול המושב הוותיק שבגליל המערבי, בסוף השבוע הגיעו אל חורבותיו חברי כיתת הכוננות של שתולה. הם צפו מהמקום על בתיהם, ובחנו את פעילות צה"ל להשמדת איומי החדירה והכיבוש במרחב הסמוך לאזור מגוריהם. במרחק מאות מטרים בודדים מגני הילדים ואתר התיירות 'החומה המצוירת' הם הבינו את שידעו - עד כמה חיזבאללה איים והיה קרוב למימוש תוכניות הכיבוש, שנחשפו בחודשים האחרונים.
2 צפייה בגלריה
yk14122326
yk14122326
הלוחמים מכיתת הכוננות
(צילום: כיתת הכוננות שתולה)
מגדל תצפית שבנה חיזבאללה סמוך לגדר הגבול

לדברי כמה מהלוחמים בכיתת הכוננות, ותיקי המושב, "היה מרגש להיות על חורבותיו של המגדל שהתנשא מעל שתולה והשקיף על כל נקודה ביישוב". משתתפי הביקור הנדיר בלבנון סיפרו כי "ממנו הם ראו את הילדים שלנו ואותנו. לדרוך על ההריסות שלו, כפשוטו, היה ממש מרגש". לאורך כל הביקור באתר ההרס של תשתיות חיזבאללה הבחינו חברי כיתת הכוננות בקרבות צה"ל וחיזבאללה, ושמעו את הדי הפיצוצים של ירי הארטילריה לעבר מרחבי הטרור בארץ הארזים שהפכה למוצב חצוב באדמה, ובו נחשפו, ועדיין נחשפים, אינספור תשתיות תקיפה, אחסנת אמצעי לחימה ואיסוף מודיעין.
ככל הנראה, חברי כיתת הכוננות בשתולה, המשרתים במילואים ברציפות מאז טבח 7 באוקטובר, הם הראשונים שעברו לנקודות השולטות על יישובם, ובצה"ל אפשרו להם לראות את האיומים שמוסרים מעל בתיהם.
2 צפייה בגלריה
yk14122633
yk14122633
הריסות מגדל התצפית
(צילום: כיתת הכוננות שתולה)
בשבוע שעבר אפשרו בצה"ל גם לראש מועצת מטולה דוד אזולאי להיכנס כמה פעמים לכפר כילא שמעבר לגדר הגבול ולראות משם את פעילות הצבא לחשיפת תשתיות הטרור הנרחבות של חיזבאללה. "אני מאוד שמח להיות פה ולחזק את כוחות צה"ל", אמר אזולאי מסרטון שצילם בביקורו בכפר הלבנוני בערב חג הסוכות. "הכפר הזה עשה לנו את כל הצרות בשנים האחרונות. אנחנו רואים לא מעט אמל"ח שנמצא פה, ואני גאה מאוד להיות פה עם כוחות צה"ל שעושים את העבודה ושמח על כך. מקווה מאוד שבקרוב צה"ל יסיים פה את העבודה ונוכל לחזור הביתה בחזרה".
בפעם הנוספת שבה נכנס לאור יום אל הכפר שחלקו נחרב, אזולאי הסביר כי "אני עוקב מקרוב אחר כל פעילות של צה"ל מעבר לגדר על מנת לוודא באופן סופי הרמטי והחלטי שאנחנו חוזרים לפה בביטחון. רק כשלא יהיה פה שום דבר והם לא יחזרו לפה".
פורסם לראשונה: 00:00, 21.10.24