בשביל עם ישראל וחיל השריון, אלוף משנה אחסאן דקסה הוא גיבור, בעל עיטור צל"ש ומפקד חטיבה 401 שהקריב את חייו למען המולדת, בעת שנלחם להגן על מדינתנו האהובה. בשבילי אחסאן הוא אחי הקטן והגיבור.
פקודת הקשר מכניסתו של אל"ם אחסאן דקסה לתפקיד וביקורו ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
היכרתי אותו לפני 21 שנים, כשהתגייס לחיל השריון ואני קצין צעיר בחיל. באותה העת גיוס לחיל השריון בקרב בני העדה הדרוזית לא היה דבר שבשגרה, אבל אחסאן מטבעו לא קיבל את המובן מאליו. בנחישות, עוצמה וצניעות, עם שאיפות ברורות וכנות, הוא החליט להתגייס לחיל שמכריע מלחמות – לחיל השריון. כך, בענווה ובחרדת קודש, הוא הוביל את מלאכת ההגנה וההתקפה תוך פיקוד על דורות רבים של חיילים ומפקדים. הוא שירת את עם ישראל בחירוף נפש, במבצעים, במשימות מיוחדת וגם כעת במלחמה הקשה על הבית.
2 צפייה בגלריה
אל"ם אחסאן דקסה
אל"ם אחסאן דקסה
אל"ם אחסאן דקסה
(צילום: דובר צה"ל)
מרגע שהתגייס, היה אחסאן סמל למצוינות, חתירה למגע, ציונות ואהבת העם והארץ. ערכי צה"ל היו נר לרגליו, ותחת מצפן זה הוא גידל לוחמים ומפקדים ראויים שמהווים חלק משדרת הפיקוד של צה"ל. זכיתי לפקד על אחסאן במגוון תפקידים, כשהאחרון שבהם היה כמח"ט 460, כשהוא שירת כמג"ד בחטיבה שלי. רק לפני כמה חודשים, כשהוא מונה למפקד חטיבה 401, לא היה חבר ומפקד גאה ממני, אבל זה גם לא הפתיע אותי - הוא היה הבחירה הטבעית ולי כמפקדו וכחברו, היה ברור שזו רק תחילתה של דרך. לא היה לי ספק שאחסאן יהיה חלק משדרת הפיקוד הבכירה ביותר של צה"ל בשנים הקרובות, אבל כמאמר הקלישאה, שבמלחמה הזו התברר כמה היא נכונה - אלוהים לוקח אליו את הטובים ביותר – ואחסאן בהחלט היה הטוב ביותר.
בעוד יומיים היינו אמורים שנינו להיפגש. כבר סגרנו לו"ז ומיקום בג'באליה. לצערי אנחנו ניפגש במקום שלא ייחלתי מעולם לפגוש בו אותך. בנופלך, כבר לא תהיה גיבור של המשפחה, החברים והפקודים שלנו – אלא גיבור של מדינת ישראל כולה
אחסאן אחי, רק בעוד יומיים היינו אמורים שנינו להיפגש. כבר סגרנו לו"ז ומיקום בג'באליה, אני תכננתי לחגוג איתך את המינוי למפקד חטיבת 401, את פריצת תקרת הזכוכית, את המצוינות שלך ובעיקר לתת לאחי לנשק חיזוק בעת הקרב. אבל לפני הכל, לחבק, לשאול לשלום המשפחה, ואולי אף למסור לה ד"ש בשמך. לצערי אנחנו ניפגש במקום שלא ייחלתי מעולם לפגוש בו אותך. בנופלך, כבר לא תהיה גיבור של המשפחה, החברים והפקודים שלנו – אלא גיבור של מדינת ישראל כולה.
ב-7 באוקטובר, בדרכי לעוטף עזה, נפגשו דרכינו, בשעה שמחבלים הסתערו על היישובים. נפגשנו כשהגעת לחתום על הנשק והאפוד ויצאת כגיבור לשדה הקרב בתעוזה אין קץ. לרגע לא הטלתי ספק ביכולות ובעוצמות שלך, את אלו הוכחת בלחימה בעזה ובתפקידים שונים בחזית לבנון, שם גם קיבלת צל"ש על פועלך. לנצח תיזכר כלוחם וחבר לנשק שחתר למגע, ששאף באופן מתמיד להילחם ללא מורא ובכל מחיר למען המטרה העליונה – ההגנה על יושבי הארץ ובניה האהובים.
2 צפייה בגלריה
אחסאן דקסה וסלמאן חבקה
אחסאן דקסה וסלמאן חבקה
אחסאן דקסה וסלמאן חבקה
(ללא קרדיט)
אחסאן אחי היקר, כמה שעות אחרי שנפגשנו ב-7 באוקטובר, פגשתי את חברנו לנשק ואחינו הקטן, סא"ל סלמאן חבקה, שהיה בבארי, וכמותך הוא נלחם בעוז במחבלים, גם הוא, כמוך – תמיד שאף להגן, חתר למגע ונלחם בכל כוחו. גם הוא נפל במלחמה על הבית. כעת, בכאב ובצער, אתם נפגשים שם למעלה, שניכם – פקודיי הגיבורים. אתם יושבים בהיכל התהילה והגבורה, ולכם כבר רגוע ושקט, אתם זוכים לכבוד ששמור רק לכם. שניכם הייתם אחיי ושניכם הלכתם ממני בעת שחירפתם את נפשכם על הגנת העם והארץ. אחסאן וסלמאן, זכיתם לקיים את שנשבענו - לשמור ולהגן על מדינת ישראל, גם במחיר חיינו.
לי, שנשארתי פה, יש רק דבר אחד להבטיח – כתת-אלוף בצה"ל, כציוני וכבן העדה הדרוזית – אעשה הכל על מנת שהארץ הזו תהיה ראויה לקורבנכם. אחסאן, אני מצדיע לך. יהי זכרך ברוך.
תת-אלוף הישאם אבראהים, ראש המנהל האזרחי, לשעבר קצין שריון ראשי
פורסם לראשונה: 00:00, 21.10.24