זעקות העזרה הפכו למעצרים: שוטרי וקציני תחנת מוריה, שמתגאים בשיתוף פעולה עם עמותות המטפלות בתשושי נפש, נוהגים דווקא להתנכל לצעיר ירושלמי הסובל ממצוקה נפשית חמורה ונמצא על הרצף האוטיסטי.
ג’, צעיר תושב ירושלים, נעצר פעמיים בימים האחרונים לאחר שהתקשר מספר רב של פעמים למוקד 100 והצהיר על כוונתו להתאבד. עם זאת, במקום לספק לו סיוע הולם, בחרה המשטרה לעצור אותו באשמת "הטרדה באמצעות מתקן בזק". בית המשפט, מצדו, אכן הכיר במורכבות המקרה והורה על שחרורו של ג' ללא כל תנאים, תוך הדגשה כי הליך פלילי אינו מתאים לנסיבות האירוע.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
בית המשפט הורה לשחרר את הצעיר - המשטרה עצרה אותו שוב. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
אבל זה לא נגמר בזה: לאחר שהצעיר פרסם תגובה בחשבון האינסטגרם האישי של קצין במשטרה, הוא נעצר והובא שוב בפני בית המשפט - ששיחרר אותו פעם נוספת. בבקשת המעצר כתבה המשטרה כי "הנ"ל חשוד בפרסומים מטרידים ומבזים נגד שוטר ברשת האינטרנט". השופטת קרן מילר הורתה כאמור על שחרור הצעיר ללא תנאים, בציינה כי "מדובר במצב מורכב של משיב בעל צרכים מיוחדים, שנראה כי ההליך הפלילי אינו הדרך הנכונה לטיפול בעניינו. לשוטר פתוחה הדרך להגיש תביעה אזרחית".
עו"ד עידן גמליאלי, שמייצג את ג' מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי "מדובר בהתנהלות שערורייתית של משטרת ישראל שהובילה למעצר מיותר של צעיר עם מוגבלויות שנמצא במצב מורכב מאוד וזעק לעזרה. החלטת בית המשפט מדברת בעד עצמה, ואנו מצפים שהמשטרה תפיק לקחים מהמקרה החמור במעצר וחקירה של אנשים עם מוגבלויות".
ממשטרת ישראל נמסר: "עם כל האמפתיה הרבה אותה מגלים שוטרי תחנת מוריה כלפי החשוד, המוכר להם, לרבות מצבו הרפואי - חוזר החשוד להטריד את השוטרים באמצעות מתקן בזק - עבירה פלילית שעלולה לגרור עונש מאסר של שלוש שנים בפועל. החשוד מטריד את השוטרים באמצעות הטלפון הפרטי, מכפיש ומבייש באופן בוטה תוך עבירת העלבת עובד ציבור, ומפרסם פרסומי סרק נגד קצין משטרה על רקע תפקידו ותוך פגיעה בשמו הטוב ובבני משפחתו.
"בנוסף, החשוד הפר הוראה חוקית פעם אחר פעם. כבר בחודש אוגוסט קבע בית משפט זה תנאי כי על החשוד לחדול ממעשיו. גם בימים האחרונים התחייב החשוד בפני בית המשפט לחדול ממעשיו, אך שב לסורו והמשיך במעשיו הפליליים. אנו תקווה כי גורמי הרפואה והרווחה ימצאו פתרון ראוי בנסיבות המתוארות. לצערנו טרם נמצא פתרון, כפי שנטען גם בבית המשפט, והחשוד ממשיך לבצע עבירות באופן סדרתי".
פורסם לראשונה: 00:00, 25.10.24