במשך חודשים ארוכים מגויסים לסבבים חוזרים בעזה ובלבנון מאות מורים ומחנכים בתיכונים ובישיבות של רשת אמית. המצוקה בבתי הספר נמצאת בשיא, שיעורים מתבטלים והתלמידים זקוקים למענה ולתמיכה של המגויסים. בניסיון למלא את השורות, יצאה הרשת בקריאה למורים שיצאו לפנסיה, להורים ולבוגרים – להיכנס לכיתות.
בתיכונים ובישיבות התיכוניות של הרשת חסרים כעת יותר מ-200 מורים ומחנכים. בחלק מהמוסדות נמצאים יותר מ-20 מהם במילואים. כך למשל יותר ממחצית מהמורים הגברים בישיבת אמית ברוכין שבשומרון מגויסים למילואים ברצועה ובלבנון. מדובר ב-20 מורים בסך הכול, שעשרה מהם מחנכי כיתות.
בתיכון אמית המר ברחובות, 15 מורים לובשים היום מדים. בישיבת אמית כפר גנים בפתח-תקווה, 11 מורים מגויסים. בישיבת אמית נחשון עשרה ובתיכון אמית כפר בתיה ברעננה גם כן עשרה. אחד מהם, המורה למדעים שאול מויאל ז"ל, נפל לפני כשבועיים בקרב בלבנון.
הרב רפי מימון, מנהל קהילת הישיבות ברשת אמית, אמר כי "יש לנו זכות גדולה שמיטב המורים אצלנו משרתים כלוחמים וכקצינים. אנחנו מנסים לסייע למנהלים במצוקתם ועל כן פנינו למורים שיצאו לגמלאות, להורים ולבוגרי ישיבות שמוכנים להקדיש מספר שעות ולהחליף את המחנכים שבחזית".
הרב ניצן ברגר, ראש ישיבת אמית כפר גנים, הוסיף כי "אנחנו נדרשים לתפקד במציאות שבה במהלך השנה עשרות אנשי צוות משרתים במילואים. לאחרונה, למשל, היינו זקוקים למילוי מקום של יותר מ-300 שעות הוראה בכיתות השונות. יש כאן אתגר ענק. לדעתי, צה"ל חייב להתחשב במצב ולהבין כי למחנכים תפקיד חיוני. כבר יותר משנה התלמידים לומדים בתוך מציאות מטלטלת. הם זקוקים לעוגן, ליציבות, להקשבה ולתמיכה".
הרב אביב וייס, מחנך כיתה ז'1 בבית החינוך אמית בנים מודיעין, הוא מ"פ מפקדה בגדוד יחס"ם (יחידת סיוע מנהלתי) של חטיבת ביסל"ח 828. את דרגת הרס"ן הוא קיבל בזמן המלחמה בעזה. "גם כשאני בתוך שטחי הלחימה", הוא אמר, "תמיד התלמידים עומדים לנגד עיניי. בהפוגות אני מנסה לשמור איתם על קשר ולהגיע לבקר כשאפשר. הם שמחים וגאים בשירות המילואים שלי, וזאת מבחינתי הצלחה חינוכית. תחום החינוך והתרומה למדינה שזורים אחד בשני. גם במילואים, כמו בבית הספר עם התלמידים - עם הרבה אמונה ואהבה מגיעים לניצחון".
פורסם לראשונה: 00:00, 07.11.24