בימים אלה מפעילה קרן כדר לתרבות, אמנות ומדע בכיכר החטופים בת"א, את מיזם 'זר תקווה', כחלק מ"שלוש משימות לאומיות ממדרגה ראשונה", כפי שמגדיר אביעד סגל, מנהל הקרן.
סגל מסביר: "המשימות הן החזרת כל החטופים הביתה והשארת הנושא על סדר היום, השנייה העלאת תרומה משמעותית של הציבור המועברת ישירות למטה משפחות החטופים והנעדרים, והשלישית היא סיוע וחיזוק חקלאי הנגב המערבי והחקלאים הישראלים ברחבי הארץ".
2 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
מרבית הזרים הצהובים במיזם גודלו ונקטפו על ידי חקלאים מהנגב המערבי
(צילום: קרן כדר)
פרויקט "זר תקווה" שמוצב מדי יום שישי בכיכר, נועד לקידום כל המטרות הנ"ל. באיזה אופן? הקרן (מיסודו של ד"ר אברהם בכר) רוכשת אלפי זרים צהובים ממגדלים ברחבי הארץ, ונותנת אותם כתשורה לכל מי שתורם למטה המשפחות החטופות. "הזרים יוצרים שיח מתמשך ואינטימי בבתים ובארוחה המשפחתית בנושא החטופים", ממשיך סגל. "כך אנו מוודאים שהנושא לא יירד מסדר היום".
לדברי סגל, הצבע הצהוב מסמל ברחבי העולם את הקריאה להחזרת חטופים ושבויים, כאשר מרבית הזרים הצהובים במיזם גודלו ונקטפו על ידי חקלאים מהנגב המערבי.
2 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
מכירת פרחים צהובים, "זר תקווה", בכיכר החטופים בת"א
(צילום: קרן כדר)
"בנוסף פרח מסמל התחדשות, תקומה ופריחה", מסכם סגל, "אחת המתנדבות שהגיעה השבוע לדוכן לחלק פרחים, סיפרה כי חברה הטוב ביותר חטוף בעזה ועצם הגעתה להתנדב במיזם מילא וריגש אותה, והוכיח לה שעם ישראל לא שוכח את החטופים ועומד מאחורי כל המשפחות".
קרן כדר לעידוד תרבות, אמנות ומדע הוקמה על-ידי ד"ר אברהם כדר בשנת 2021 מתוך חזון לקדם יצירה חווייתית העוסקת בתרבות, אמנות ומדע, בהשראת המורשת, ההוויה והתקווה הישראלית. הקרן מפעילה תכוניות שונות בשיתוף משרד החינוך ותומכת ביצירה ישראלית מקורית.