2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו. לא דייק
(צילום: מוטי קמחי)
הצהרות רבות מספקים הפוליטיקאים, בנאומים וברשתות החברתיות, אבל לא תמיד הם מדייקים, בלשון המעטה. דוגמה אחת לכך נראתה אתמול (ראשון) שחור על גבי לבן באינסטגרם של יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו.
נתניהו שיתף תמונה שהוכנה ב-ynet של התייקרויות של עשרה מוצרים שונים, ולצד זאת כתב: "כל המחירים עולים בגלל לפיד. חלאס, פעם אחת הספיקה לנו".
2 צפייה בגלריה
פוסט הפייסבוק של נתניהו על עליית המחירים
פוסט הפייסבוק של נתניהו על עליית המחירים
הפוסט של נתניהו, לצד תמונה מלפני 9 חודשים
(מתוך פייסבוק)
אבל למעשה, אותה תמונת העלאות מחירים פורסמה לפני תשעה חודשים, בסוף ינואר, בעקבות שורה של הצהרות על התייקרויות. באותה תקופה לפיד לא היה ראש הממשלה אלא ראש הממשלה החליפי ושר החוץ. יו"ר יש עתיד נכנס לתפקיד ראש הממשלה כמעט חצי שנה אחר כך, ב-1 ביולי.
וזה לא אי-הדיוק היחיד. למעשה, חלק מהמוצרים שמופיעים באותה התמונה כלל לא התייקרו בסופו של דבר. בתחילת פברואר ביטלה אסם את העלאת המחירים, ומחיר הבמבה - שמופיעה בתמונה ששיתף נתניהו - כלל לא עלה.
גם היבואנית דיפלומט, שהעלאת המחירים שעליה הכריזה עוד בדצמבר שעבר הובילה גם היא ללחץ ציבורי, דחתה כמה וכמה פעמים את ההתייקרויות. בין היתר, גם מחיר טונה סטארקיסט לא התייקר בינתיים בשל הלחץ, אך דיפלומט הודיעה שתעלה את מחירו של המוצר יחד עם מוצרים נוספים ב-1 בנובמבר, וכעת הרשתות יחליטו אם לקבל את ההתייקרויות או לדחות אותן. אלו המוצרים שצפויים להתייקר.
מהליכוד לא נמסרה תגובה.