"אם תהיה הסלמה מול חיזבאללה - ישראל תפעל בכל העוצמה"
(צילום: אלכס גמבורג, סטס קופולו)

שרת האנרגיה קארין אלהרר (יש עתיד) התייחסה למשא ומתן על הגבול הימי עם לבנון שנמצא על סף סיכום, ובריאיון לאולפן ynet אמרה הבוקר (רביעי) כי הסכם "ישמור על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של ישראל", ותקפה את ראש האופוזיציה: "נתניהו מפיץ את מסרי חיזבאללה, פגע בקודש הקודשים".
"כולי תקווה שנגיע להסדר בקרוב", אמרה אלהרר. "צריך להבין שמדובר במו"מ מורכב. מדובר במדינה עוינת לישראל, אך עדיין ביטחון האזרחים שלנו קודם לכל. האינטרסים של רגיעה הם חשובים מאוד", הוסיפה.
3 צפייה בגלריה
אלהרר: "נתניהו פגע בקודש הקודשים". אקוניס: "אין לכם סמכות להסכם מול לבנון"
אלהרר: "נתניהו פגע בקודש הקודשים". אקוניס: "אין לכם סמכות להסכם מול לבנון"
אלהרר: "נתניהו פגע בקודש הקודשים". אקוניס: "אין לכם סמכות להסכם מול לבנון"
(צילום: יריב כץ, קובי קואנקס)
- יש חשש שחיזבאללה ינסה לעשות פרובוקציה כמה ימים לפני החתימה? נערכים לאפשרות כזאת? "בוודאי. גם הקבינט וגם כוחות הביטחון ערוכים לכל מקרה, שאני מקווה שלא יגיע. צריך להבין אם חלילה יקרה משהו כזה, ישראל תגיב בכל העוצמה".
- ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר כי לפיד התקפל מול איומי נסראללה, וחושש שחיזבאללה יתקוף במקרה שישראל תפעיל את מאגר כריש לפני חתימת ההסכם. כמה אמת יש בזה? "העובדה שנתניהו מפיץ את מסרי חיזבאללה היא פשוט מעוררת חלחלה. אפשר להתווכח סביב נושאים פוליטיים, עד שהדבר מגיע לביטחון אזרחי ישראל, והוא פגע בקודש הקודשים. מעבר לעובדה שהוא משקר, אף אחד לא מעכב את הפקת הגז מכריש. להפך, ההנחיה של רה"מ ושלי היא להפיק את הגז כמה שיותר מהר. חיזבאללה לא מורה לנו מתי להפיק או לא. זאת שערורייה שנתניהו משקר במצח נחושה ופוגע בביטחון ישראל".
- אם נתניהו היה חותם על הסכם לפני הבחירות, כראש ממשלה, אתם לא הייתם אומרים שצריך לדון על מהלך שכזה לפני בחירות? "כל דבר שנעשה צמוד לציר המשפטי. אנחנו מתייעצים ומקבלים את אישורה של היועצת המשפטית לממשלה ושל שאר הגורמים המשפטיים, ולא עושים דבר שהוא לא לטובת אזרחי המדינה".
- האם אתם חוששים שהמצביעים נרדמים? שערביי ישראל למשל לא ייצאו להצביע? "אני מפצירה בכל אזרח ואזרחית בישראל לחשוב ב-1 בנובמבר איזו מדינה הם רוצים לראות כאן ביום שאחרי. האם הם רוצים מדינה יהודית ודמוקרטית עם ערכים ליברליים, או מדינה חשוכה ששמה את הנשים במקום אחר". - זו לא האשמה חמורה? "כשאדם ממפלגת נעם בא ואומר שמקומן של הנשים במטבח - זה פוגע בנשים. אבי מעוז הוא האצבע ה-61 של נתניהו, ואם הוא ייבחר המצב יהיה מאוד לא טובים עבור הנשים".
ח"כ רייטן: נתניהו כורת ברית עם אנשים חשוכים שפוגעים בנשים
(צילום: סטס קופולו)

ח"כ אפרת רייטן (העבודה), מי שמכהנת כיו"ר ועדת העבודה והרווחה, סבורה גם היא שחבירה של נתניהו עם מפלגת הציונות הדתית וסיעת נעם תפגע בנשים. בריאיון לאולפן ynet אמרה הבוקר כי בגוש נתניהו קיימות מפלגות ש"לא רוצות נשים בפוליטיקה".
לדבריה, "אבי מעוז ומפלגת נעם דיברו בכנסת על כך שנשים לא צריכות לשרת בצבא. כל השפה של השוויון המגדרי מבחינתם זה פאסה, ונתניהו עשה הכול מנת שסיעה זו תצטרף לבן גביר וסמוטריץ'". רייטן הוסיפה: "כמו שבליכוד אומרים ש-1 ועוד 1 שווה 4, מבחינתנו זה 1 ועוד 1 שווה גיהינום. מזה אני חוששת".
על המחסור בנשים במפלגות החרדיות אמרה רייטן כי "יש לי כבוד למפלגות אלה, אבל בכל מה שקשור לשוויון וזכויות נשים - זה שאין אצלן כאלה ברשימה, זה מעיד על הכול". על האיחוד האפשרי עם מרצ שלא יצא לפועל אמרה רייטן: "יש לנו את קהל המצביעים שלנו. אנחנו שונים לחלוטין. אנחנו צריכים להמשיך ולייצג את העמדות האלה, וגם בסקרים אנחנו רואים שהמצב שלנו התייצב".
אקוניס עונה לרייטן ואלהרר: התקופה החשוכה היא עכשיו
(צילום: סטס קופולו)

חבר הכנסת אופיר אקוניס מהליכוד השיב לדבריהן של השרה אלהרר וח"כ רייטן, ובריאיון לאולפן ynet אמר הבוקר כי האזהרות שלהן על גוש נתניהו מזכירות לו את האזהרות שהושמעו לפני עליית מנחם בגין לשלטון ב-1977: "אחרי זה הזהירו גם מעליית שמיר, ואחר כך מעליית שרון. הליכוד ירכיבו את הממשלה ויתווה קווי יסוד".
לדבריו, "אבי מעוז הוא לא בליכוד. אחרים שמתבטאים נגד הקהילה הלהט"בית גם אינם בליכוד. מי שיעמוד בראש הממשלה יהיה נתניהו, ומי שירכיב אותה ברובה הם שרי הליכוד". אקוניס תקף, ואמר כי לדעתו "התקופה החשוכה היא דווקא עכשיו. קנו את רע"מ והאחים המוסלמים בשוחד. וליד טאהא ותומכיו אומרים דברים הרבה יותר גרועים נגד הקהילה הלהט"בית".
3 צפייה בגלריה
השקת קמפיין בית יהודי
השקת קמפיין בית יהודי
"קורא לה להודיע בהקדם על פרישה, שלא תבזבז לנו קולות". שקד
(צילום: שאול גולן)
אקוניס תקף גם את שרת הפנים ויו"ר הבית היהודי איילת שקד, וקרא לה "להודיע בהקדם, אם אפשר לפני יום הכיפורים, על פרישה מהמרוץ לכנסת. רק פרישה שלה ושל הבית היהודי יבטיחו את הניצחון. אסור לבזבז קולות". על אלימות שהופנתה כלפי מפגינים נגד נתניהו אמר אקוניס כי הוא מגנה כל מעשה של אלימות, אך לדבריו "חברות הכנסת שדיברו כאן לא גינו את ההתקפות על הגברת שרה נתניהו באמצעות אביזרי מין בהפגנות בבלפור".
- השרה אלהרר אמרה שנתניהו משקר במצח נחושה, כשפרסם את הסרטון עם נסראללה. "מדובר בסיסמאות חסרות בסיס של השרה אלהרר. היא נאבקה שלא יוציאו גז טבעי מהאדמה, ואחר כך לא נתנה להמשיך לבדוק את ההיתכנות לבדיקות של הוצאת גז נוספת. ללפיד אין סמכות לחתום על הסכם מדיני בזמן ממשלת מעבר".
חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד), יו"ר ועדת החוץ והביטחון, התייחס גם הוא הבוקר (רביעי) בריאיון לאודי סגל ודוריה למפל ב-ynet radio למו"מ על הגבול הימי עם לבנון, ואמר כי "אנחנו לא מתחשבים באיומי חיזבאללה, מבינים עד כמה חשוב שיהיו הבנות בין הצדדים".
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד נאום בעצרת הכללית של האו"ם
ראש הממשלה יאיר לפיד נאום בעצרת הכללית של האו"ם
"הנאום שלו היה מתוך מחשבה על עתיד המדינה". לפיד
(צילום: רויטרס)
לדבריו, "בסך הכול יש הסכמות. אנחנו רוצים שהלבנונים יפיקו באתר שלהם, ומבינים שבין הצדדים יש הבנות לגבי איפה עובר מה". בן ברק התייחס לנאום של יו"ר מפלגתו וראש הממשלה יאיר לפיד בעצרת האו"ם, ואמר כי היא לא כיוון לגנוב מצביעים ממפלגות השמאל: "מהלך כזה יכול היה להזיק לו. הנאום שלו היה מתוך מחשבה על עתיד המדינה".
"המהלך הראה שיש כאן ראש ממשלה רציני, שלא עשה שיקולי בחירות, אלא מתוך מחשבה על המדינה, ויש להעריך זאת", אמר בן ברק. הוא סבור כי המהלך לא הראה על חולשה: "זה מראה על חוזקה, לא על חולשה. תראו מה קורה בעזה, ואת הדיאלוג מול חיזבאללה בצפון. אנחנו לא מהססים להיכנס למקומות בשביל לבצע מעצרים".