אבו שחאדה מגיב להחלטת ועדת הבחירות, אתמול
(צילום: ערוץ כנסת, סיון חילאי)

יממה לאחר שנפסלה על ידי ועדת הבחירות המרכזית מהתמודדות בבחירות 2022, הודיעה מפלגת בל"ד כי תערער לבית המשפט העליון נגד ההחלטה. "נעתור, נמשיך עד הסוף ונפתיע את כולם", אמרו היום (שישי) בבל"ד, שלפי כל הסקרים האחרונים נמצאת מתחת לאחוז החסימה.
במפלגה, שהפעם החליטה לרוץ בנפרד מהרשימה המשותפת הכוללת כעת את חד"ש ותע"ל, אמרו: "כמו שלא נכנענו לתכתיבים של לפיד בהגשת הרשימות, לא ניכנע לתכתיב של גנץ בניסיון להנדס הנהגה ערבית לפי מידותיו".
אתמול פסלה ועדת הבחירות את בל"ד מהתמודדות בבחירות לכנסת ברוב של תשעה חברים (נציגי המחנה הממלכתי, ישראל ביתנו, דרך ארץ וימינה) מול חמישה שהתנגדו (נציגי מרצ, הרשימה המשותפת ורע"מ). כל חברי הוועדה שמייצגים את מפלגות הימין לא השתתפו בדיון ובהצבעה, כמו גם נציגי יש עתיד.
1 צפייה בגלריה
הגשת רשימות סופיות לבחירות
הגשת רשימות סופיות לבחירות
נציגי בל"ד, בעת הגשת הרשימות לכנסת
(צילום: יואב דודקביץ')
בעליון עשוי להינתן משקל לעמדת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שהתנגדה לפסילת המפלגה אך כתבה לצד זאת כי היא "קרובה לתחום האסור שרשימה החוצה אותו אינה יכולה להתמודד בבחירות לכנסת".
לפני הדיון בוועדה הודיע המחנה הממלכתי כי יצביע בעד פסילת בל"ד, ושר הביטחון בני גנץ הסביר כי "אין מקום בבית הנבחרים הישראלי למי שפועל בקיצוניות נגד המדינה", אמר גנץ. עוד לפני כן הודיעו נציגי המפלגות החברות בגוש נתניהו כי לא יתמכו בפסילת בל"ד. הרקע לכך הוא רצונם שהמפלגה תישאר במרוץ אחרי פירוק הרשימה המשותפת ולא תעבור את אחוז החסימה - וכך תוביל לבזבוז קולות.
אחרי פסילת הרשימה בוועדה, אמר יו"ר בל"ד סאמי אבו שחאדה כי "זה היה דיון פוליטי ולא ענייני. לא היה דיון לגופו של עניין. עמדת היועמ"שית ברורה ונחרצת, וגם בעליון תחזור בל"ד". הוא הוסיף, בעודו רומז ליו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "מה שמשונה בכל הסצנה הפוליטית בישראל זה שמי שנאבק למען צדק ושוויון נפסל מלרוץ בבחירות, ומי שבעד טרנספר נתפש כלגיטימי".