הציונות הדתית, ש"ס או הבית היהודי? הקרב על קולות הימין
(צילום: אסף חן)

בצל הקרב על קולות הימין, בציונות הדתית מעוניינים לדחוף את הבית היהודי עמוק יותר מתחת לאחוז החסימה, אך שם משוכנעים: "נביא את המנדטים שחסרים כדי להקים ממשלה בגוש הימין". יו"ר הבית היהודי יוסי ברודני, שחבר לאיילת שקד לריצה משותפת, הודה היום (רביעי) באולפן ynet: "הממשלה הקודמת הייתה טעות". מנגד, ח"כ חיים ביטון (ש"ס) דרש משקד: "קומי ותתפטרי ממשרד הפנים".
2 צפייה בגלריה
השקת קמפיין בית יהודי
השקת קמפיין בית יהודי
"קצת קשה לי לעקוב אחרי המסרים שלה". איילת שקד
(צילום: שאול גולן)
שמחה, סלחת לאיילת שקד? "קצת קשה לי לעקוב אחרי המסרים, אני מתבלבל כבר – רק לפני כמה דקות זה היה 'אני לא רוצה ממשלת ימין', עכשיו היא מבקשת סליחה אבל הממשלה אתמול הייתה 10 מעלות ימינה. אני כבר איבדתי אותה. אני חושב שגם היא איבדה את זה, לפני שנה וחצי כשהיא הקימה ממשלה עם תומכי טרור. אבל דבר אחד מאוד ברור – אנחנו מקדישים הרבה יותר מדי זמן למפלגה שלא קרובה אפילו לעבור את אחוז החסימה, והדבר היחיד שהיא תעשה זה לקחת קולות ימין ולזרוק אותם לפח".
יוסי, זה באמת קשה להסתכל על הדברים שנאמרו אתמול בצורה לא צינית. שקד ישבה פה ודיברה בקול אחר לגמרי, ומורן שאלה אותה בשבוע שעבר אם היא רוצה לבקש סליחה, והיא סירבה. אז מה, זה דף מסרים, לא? "אנחנו ממש לא מדברים בדף מסרים. המסרים שלנו מאוד ברורים. לפני שנכנסנו למהלך הזה ביחד עם שקד, אמרנו איפה אנחנו נמצאים. וגם שקד שהייתה סמן ימני גם בממשלה הזו, ברור לה לאן היא נכנסת. אנחנו מפלגה בימין, שייכים לגוש הימין".
2 צפייה בגלריה
 בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
 בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
"יש דמוקרטיה במדינת ישראל". סמוטריץ' ובן גביר
(צילום: רפי קוץ)
אם היא הייתה סמן ימני ושמרה על ישראל ימנית, למה היא מבקשת סליחה עכשיו? "בסופו של דבר נעשו גם טעויות, והממשלה הקודמת הייתה טעות. הממשלה הקודמת – וזה לקח לכולנו – לא יכולה לעמוד, ושמעתי גם את ידידיי ראשי הרשויות הערבים אומרים במפורש שהמפלגות הלא-ציוניות לא יכולות להיות חלק מהקואליציה, נקודה. 20% מהמצביעים עדיין מתלבטים, והם יחזרו הביתה אלינו. אנחנו רואים את זה בצורה מפורשת בסקרים, ונביא אותם 4-5 מנדטים שחסרים כדי להקים ממשלה בגוש הימין".
אתה שלם עם הקואליציה שמצטיירת, אם באמת שקד תעבור את אחוז החסימה? תשבו עם סמוטריץ' ובן גביר? "יש דמוקרטיה במדינת ישראל, והציבור בסופו של דבר בוחר את המפלגות שייצגו אותו בכנסת. אנחנו מפלגה בגוש הימין. מי שירכיב את הממשלה הבאה זה יהיה הליכוד ואנחנו נשב בממשלה שרק הליכוד יושב בה. אנשים שיושבים פה יהיו חברים בממשלה הזו, ואנחנו לא רוצים ללכת לבחירות, ולכן אנחנו רוצים ממשלה רחבה ויציבה כמה שיותר. אם אנשים מהצד השני לא יהיו מוכנים לשבת עם הליכוד ונתניהו - נלך לממשלה צרה".
בש"ס, נדמה שאתם לא צד בוויכוח הזה לפחות. אתם גם מתחרים על הקולות של הציונות הדתית, יכול להיות שאם שקד פורשת, גם אתם תכוונו לקולות שלה? "אנחנו לא מתחרים, אבל אני רוצה להציע לאיילת הצעה ידידותית. אם את רוצה שמישהו יאמין לך, קצת, כי קשה מאוד להאמין אחרי כל מה שקרה, אז קומי ותעזבי את התפקיד. היא כנראה ביקשה מכמה חבר'ה שיצייצו אליה ויבקשו ממנה להישאר במשרד הפנים. אבל הממשלה פריטטית, התפקיד שלה חייב להישאר בצד הימני של הממשלה.