נתניהו לשיקלי: מי שלא רצה אותך כח"כ - יקבל אותך כשר

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הציג הערב (חמישי) את חבר הכנסת הפורש מימינה עמיחי שיקלי, שנפסל אתמול בוועדת הבחירות המרכזית מהתמודדות לכנסת, במשאית הקמפיין המשוריינת של הליכוד - והצהיר בפני הקהל שהגיע לצפות בו כי "מי שלא רצה אותך כח"כ - יקבל אותך כשר".
1 צפייה בגלריה
חצאים בנימין נתניהו עמיחי שיקלי
חצאים בנימין נתניהו עמיחי שיקלי
נתניהו ועמיחי שיקלי
(צילום: יואב דודקביץ, אלכס קולומויסקי)
שיקלי אינו הח"כ או המועמד הראשון בליכוד ששומע הצהרה שכזו מנתניהו, ועוד לפני כן הצהיר שניר ברקת יהיה שר האוצר בממשלתו, וגם ליו"ר זהות לשעבר משה פייגלין הושמעה הבטחה דומה.
"ועדת הבחירות מנסה להפיל את שלטון הימין עוד לפני הבחירות", טען נתניהו באירוע בחירות בלוד. "פוסלים את שיקלי - אבל משאירים את מיכל שיר. פוסלים את עמיחי שיקלי ומשאירים את אחמד טיבי שאומר שנסראללה הוא מופת ודוגמא. פוסלים את בל"ד אבל משאירים את טיבי ואת איימן עודה". נציגי מפלגתו, יצוין, לא נכחו בהצבעה נגד בל"ד.
"זה משחק מכור שמטרתו להפיל את הימין ולהשאיר את השמאל", הוסיף נתניהו ופנה ליו"ר הוועדה, השופט יצחק עמית: "למה לשחק? תעשו את המקפצה: תפסלו את הליכוד וחאלס. זה לא משפט, זה לא צדק, זה משחק מכור פוליטית ואנחנו ניתן לזה תשובה אחת בקלפי, בכל הכוח".
שר המשפטים גדעון סער תקף את נתניהו על דבריו וצייץ: "אחרי שהנחה, בפחדנות ובנכלוליות, את נציגי הליכוד וגוש המפלגות בראשותו לברוח מהדיונים (שעל תוצאותיהם יכלו להשפיע) בענין פסילת בל"ד ורע"מ - חוזר נתניהו להסית ולהדיח. הפעם נגד ועדת הבחירות המרכזית והעומד בראשה. אין מוסד ממלכתי שהוא לא יחרב אם יעלה בידו לחזור לשלטון. לא ניתן לו".