ח"כ איתן גינזבורג המחנה הממלכתי בריאיון
(צילום: נויל האריס)

המערכת הפוליטית מתחממת על הקווים: ח"כ איתן גינזבורג, מקורבו של גנץ מהמחנה הממלכתי, התייחס לתרחישים ביום שאחרי והבהיר כי "אם לפיד יראה שיש לו ממשלה – לא נמנע זאת". בריאיון לאולפן ynet טען: "הבחירות עוד לא הוכרעו". במקביל, ח"כ יואב קיש מהליכוד תקף בחריפות את איילת שקד ואמר: "פשוט ביזיון שפעם אחר פעם היא פוגעת במחנה הימין, הסיכונים הם מטורפים".
גינזבורג נשאל האם במפלגתו טעו כשהלכו לחיבור עם "תקווה חדשה" של שר המשפטים גדעון סער וצירפו את הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שכן הוא לא הניב, לפחות לפי הסקרים, את התוצאה המיוחלת מבחינתם. "יש עוד חמישה מנדטים של מתלבטים ונחכה לתוצאות האמת. הסיפור הוא הגוש ואנחנו היחידים שיכולים להביא קולות מהגוש השני", אמר.
3 צפייה בגלריה
איתן גינזבורג
איתן גינזבורג
"יש עוד חמישה מנדטים מתלבטים. הבחירות לא הוכרעו". גינזבורג
(צילום: קובי קואנקס)
אז למה זה לא עובד לכם? "גם את ממשלת השינוי הצלחנו להקים, יאיר לפיד הצליח להקים - כשהביא קולות מהגוש השני. הוא הביא את בנט, את 'תקווה חדשה'. יש לנו אנשים מהציונות הדתית ומהימין ואנחנו בכלל מפלגה שיש בה גם ימין וגם שמאל, גם דתיים וגם חילונים".
בני גנץ רמז אתמול שהוא לא פוסל אפשרות להמליץ על לפיד בפני הנשיא. "אם לפיד יראה שיש לו ממשלה אנחנו כמובן לא נמנע את זה. אנחנו היום שותפים שלו בממשלה, בני גנץ שר הביטחון שלו, אני חבר בקואליציה - עובדים מצוין ביחד. מאוד מעריך את יאיר לפיד".
גינזבורג התייחס לפגישה המפתיעה בין בני גנץ לנשיא טורקיה ארדואן, אותו ארדואן שגנץ עצמו תקף בעבר ואף השווה את נתניהו אליו. "בעבר עבדנו יחד. עכשיו אנחנו מחדשים את היחסים. לפיד נפגש עם ארדואן ועכשיו אנחנו נפגשים גם כן ואני אומר שיש לנו אינטרסים חשובים. בסוף טורקיה היא מעצמה במזרח התיכון וצריך להתייחס אליה בהתאם. יש לנו הרבה מאוד אינטרסים משותפים ואנחנו רואים איך היא מתרחקת מאיראן".
קיש: "שקד שורפת קולות לימין"
(צילום: שמוליק דודפור, נויל האריס)

3 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
"הקרב לא נגמר". יואב קיש
(צילום: יואב דודקביץ)
מנגד, ח"כ יואב קיש מהליכוד הסביר כי אם תומכי נתניהו ייצאו להצביע, אז ראש האופוזיציה יוכל להקים ממשלה. "אצלנו בימין מתעסקים בעיקר באחוז ההצבעה של הליכודניקים, פשוט להוציא אותם ולהגדיל את אחוז ההצבעה במעוזי הליכוד כי הקרב לא נגמר", אמר לאולפן ynet.
"כולם מדברים על הגוש השני, אולי תיפול מפלגה, אולי לא, גוועלד פה גוועלד שם. אני יוצא מנקודת ההנחה שכולם עוברים. בסיטואציה הזו, אם כל הימין לא יצביע, אם הליכודניקים לא ייצאו - אנחנו לא נשיג את ה-61. אין לנו את האפשרות של ללכת למפלגות מתנדנדות שלא עוברות את אחוז החסימה, כמו שקד. ברגע שמצביעי הימין יבינו את שני הדברים האלה וילכו - כמובן בשאיפה ראשונה לליכוד או לגוש, ולא יישארו בבית, אנחנו נביא 61".
3 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
איילת שקד
(צילום: טל שחר)
-אתם עושים משהו כדי לשכנע את שקד לפרוש? כי נראה שהיא בעיקר מבזבזת לכם קולות. "נכון אתה צודק, זה המצב כרגע, איך היא אומרת? עזבו אותי מאחוז החסימה. אבל מה לעשות שאי אפשר? אנחנו מול שקד לא עושים דבר. היא הוכיחה שכל מה שמעניין אותה זה רק שקד ולכן היא לא מעניינת - מה שמעניין זה הבוחרים. אל תלכו למפלגה שמבזבזת את הקול שלכם, להצביע לשקד זה כמו להצביע לזהבה גלאון, זה כמו להצביע לעאידה תומא-סלימאן וזה כמו להצביע למרב מיכאלי. הקול של הימין הולך לאיבוד, אין לנו את הלוקסוס הזה, תישארו במפלגות הימין שעוברות את אחוז החסימה".
"אין שום סיכוי ששקד עוברת אחוז חסימה. יש פה ממש סיכונים מטורפים שיכולים להביא לקריסת הימין והכל בגלל גברת שקוראים לה איילת שקד", תקף קיש. "אין שום סיכוי בעולם להגיע לעוד 60-70 אלף קולות שאין לה. זה אגואיזם מוחלט של אותה הגברת. פשוט ביזיון שפעם אחר פעם היא פוגעת במחנה הימין, יחד עם בנט היא כבר כשלה בעבר לעבור את אחוז החסימה, לקחה מנדטים יחד עם בנט לממשלת שמאל ועכשיו פוגעת בימין בהתמודדות ששורפת קולות ימין".