שותפיו הטבעיים של בנימין נתניהו מימין לליכוד הולכים צעד נוסף לטובת חקיקה שתחלץ אותו מהמשפט: בהקלטה שהגיעה לידי ynet אומר יו"ר עוצמה יהודית, מספר 2 ברשימת הציונות הדתית, ח"כ איתמר בן גביר, כי ידרוש לחוקק "חוק צרפתי" שיחול רטרואקטיבית, ובכך יסייע לנתניהו.

לפני כשבועיים הציג יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' את תוכניתו המשפטית, הכוללת ביטול עבירת מרמה והפרת אמונים - צעד שאמור לבטל למעשה חלקים משמעותיים מהאישום נגד נתניהו. בהמשך, שותפו בן גביר הצהיר במהלך חוג בית כי למרות הצהרות סמוטריץ' ובכירים בליכוד על כך שאין כוונה לבטל את המשפט, הוא דורש לקדם "חוק צרפתי" - שמונע פתיחת חקירה במרבית העבירות נגד ראש ממשלה מכהן - באופן רטרואקטיבי.
בן גביר נשאל על כך בשבוע שעבר בשיחה שערך עם תומכים ומתלבטים וענה: "בעניין החוק הצרפתי העמדה שלי חד משמעית, הרבה יותר מסמוטריץ׳. אני אדרוש חוק צרפתי רטרואקטיבי".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
בן גביר ונתניהו. "יש הרבה היגיון בחוק הזה"
(צילום: EPA, קובי קואנקס)
בעבר הועלו הצעות ל"חוק צרפתי" שאינו חל רטרואקטיבית, וההערכה הייתה שבג"ץ יפסול סעיף כזה. בן גביר טוען אחרת. "להערכתי זה בוודאי יעבור במבחן בג״ץ. גם שופטי בג״ץ, ואני מזכיר לכם שאני משפטן, יבינו את ההיגיון והתכלית, ויש את זה בכל העולם. יש הרבה היגיון בחוק הזה. שיש גם לראש ממשלה חזקת חפות ואי אפשר להוריד אותו ולהפיל אותו בגלל גחמה של יועץ משפטי לממשלה".
בהמשך ניסה בן גביר להסביר: "זה לא עניין של נתניהו אישית. הוא מנהיג גוש הימין, ואת התיק תפרו לו כמנהיג הימין. אנחנו חייבים לוודא שתופעת תפירת התיקים תעבור מהעולם".
בהזדמנויות שונות הבהיר נתניהו כי לא ייתן יד לעצירת המשפט או ביטולו, בנימוק ש"התיקים מתפוררים בבית המשפט", אולם שותפיו לגוש חושבים שיש מקום כעת לשינוי יסודי וטוענים שממשלת 61 היא חלון הזדמנויות נדיר לכך משום שרוב הקהל הימני תומך במהלכים הללו.
מעוצמה יהודית נמסר: "הדברים נאמרו בחוג בית פנימי בתשובה לשאלה והם משקפים דאגה רבה למנהיג הימין בנימין נתניהו".
במערכת הפוליטית מיהרו להגיב לדבריו של בן גביר. שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר כי "אבדה הבושה. בן גביר וסמוטריץ' נמצאים כפסע מלשכות השרים הבכירים ביותר בממשלה. סיוט נובמבר מתממש - אנחנו בפני סכנה ברורה ומוחשית למדינת ישראל". שר המשפטים גדעון סער כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "גוש נתניהו מתואם: ביטול המשפט והקמת רפובליקת ביבי - גן עדן לשחיתות השלטונית, שבה הכנסת והממשלה יהיו ערי מקלט לפושעים". שרת הפנים איילת שקד הגיבה גם היא, ואמרה כי "בן גביר וסמוטריץ' עושים הכול בימים האחרונים כדי לפגוע בגוש הימין, על-ידי העלאת רעיונות הזויים שיחרבו את הדמוקרטיה הישראלית. אסור לתת להם להרוס ואסור לתת להם את ההגה לבד".
מיש עתיד נמסר: "הבחירות הקרובות הם על השאלה אם ישראל תלך אחורה ותפעל למען אדם אחד בלבד או תמשיך קדימה עם ראש ממשלה לפיד שעובד למען האזרחים. אין לנו ברירה אלא לנצח - אם הם יחזרו לשלטון הם יפגעו בנשים, להט"בים, חיילים ושוטרים רק למען ביטול המשפט של ביבי".
גם בשמאל התרעמו על הדברים. יו"ר מרצ זהבה גלאון כתבה בטוויטר: "הם מתכננים לעשות פה הפיכה משטרתית שנועדה לחלץ את נתניהו מהכלא. זה הדיל - נתניהו ימכור את המדינה לכהניסטים, והם יתנו לו כרטיס 'צא מהכלא'".